Az egész ünnepi vásárlás megváltozott, a Black Friday elhalálozott, és felhasználók már kora tavasszal karácsonyi ajándékokat néznek a neten – súlyos állításokkal állt elő a Pinterest az idei szezont illetően.
Ne várd meg a Black Friday-t az ünnepi online kampányaid indításával, hanem biztasd vásárlásra az embereket az egész szezonban folyamatosan – áll a Pinterest ünnepi kreatív központjának bevezetőjében.
A közhelyszagú mondatokon túl a legnépszerűbb vizuális ötletkereső közösségi oldal jó néhány érdekes konkrétumot is ad. Például azt írják, hogy 2020 áprilisában háromszor annyian kerestek rá a Pinteresten a “Christmas gift ideas” keresőkifejezésre, mint egy évvel korábban, vagyis 2019 áprilisában. Az összes ünnepekkel kapcsolatos keresés száma 77 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. Ez szerintük azt bizonyítja, hogy a korábbiakkal ellentétben a felhasználók ma már egész évben keresik és vásárolják a karácsonyi ajándékokat, nem várják ki a Black Friday-t, ami november 27-ére esik idén.
Sőt, még ennél többet is állítanak.
Éppen ezért a Pinterest szakemberei összeállítottak egy valóban informatív és érdekes útmutatót. Ennek fő megállapítása, hogy a fekete péntek tulajdonképpen meghalt, pontosabban feloldódott, mert jórészt a világjárványnak köszönhetően az internetes vásárlás gördülékenyebbé vált. A fogyasztók többet és folyamatosabban vásárolnak, mint eddig. A karácsonyi esztétikai témájú Pinterest-táblák létrehozása már júliusban elkezdődött, a tavalyi évhez viszonyítva 239 (!) százalékos a növekedés.
Ne feledjük, mekkora a Pinterest: 416 millió aktív felhasználója van, és gyorsabban növekszik, mint a Facebook, a Twitter és a Snapchat. Az utóbbi években minden fejlesztése abba az irányba zajlott, hogy jobban támogassa az e-kereskedelmet, mára pedig gyakorlatilag a 2000-es évek megaplázáinak szerepét tölti be – írja a témában a SocialMediaToday.
A Holiday Hub névre keresztelt ünnepi erőforrásközpont sok hasznos eszközt és információt tartalmaz, beleértve korábbi kutatási jelentéseket, esettanulmányokat, perszóna insightokat és sok minden mást.
A kampánystratégia megalkotását 5 lépésben javasolják:
- Fektesd le az alapokat. Találd meg a megfelelő kutatási és mérési eszközöket.
- Ne várj a konverzióval, hanem építs olyan jelenlétet, ami bármikor segít eladni, amikor a felhasználó készen áll konvertálni.
- Találd meg a közönségedet. Fedezd fel a különböző ünnepi vásárlói perszónákat a Pinterest felhasználói között és annak segítségével.
- Ösztönözd a cselekvést, vagyis készíts olyan pineket, amik jól aktivitásra késztetik a felhasználót.
- Készülj a sikerre. Kövessd a Pinterest kampánybeállítási és -kezelési irányelveit, hogy jobb esélyed legyen egy remek szezonra.
És akkor néhány konkrét tipp, amivel a Pinterest marketingesei segítenek felturbózni az idei ünnepi kampánystratégiát.
- Teremtsd újra a bolti élményt!
A fogyasztóban még mindig él a vágy arra az örömre, amit akkor él át, amikor megtalálja a boltban a tökéletes ajándékot. Ezért érdemes az e-kereskedelmi élményt a hagyományos bolti élményhez közelíteni, vagyis minél több vizuális elemet vinni a vásárlási folyamatba. Ezt a Pinteresten a Carousel és Collection formátumokkal lehet legjobban elérni.
- Mutasd meg, hogy érdekel!
Most a biztonság a legfőbb aggodalom tárgya, ezért igyekezz megnyugtatni a vevőidet arról, hogy te a biztonságos vásárlás felhőtlen élményét kínálod nekik. Mutasd meg, mennyire törődik a márkád a vásárlóival: gyors kiszállítás, biztos logisztikai rendszer, érintkezésmentes kézbesítés, csomagátadás akár a járda szélén, vagy a higiéniai előírások betartása.
- Hajtsd fel az üzletet!
Győződj meg róla, hogy promóciód kiemelkedik azzal, hogy a kedvezmény és az akció részleteit fent és középen helyezed el a kreatívon. A kattintható CTA (call-to-action) gombokkal ellátott pinek nagyobb átkattintási arányt eredményeznek a Pinterest-szakemberek szerint.
A Pinterest kétségtelenül kiváló eszköz, mert pontosan azt az élményt nyújtja a felhasználónak, amit a bevásárlóközpont: színes, mozgalmas, rengeteg képpel, csillogással és azonnal elérhető ajánlatokkal. Ténylegesen megvan az a pszichológiai hatása, amit Budapest nagy plázái váltottak ki belőlünk 2003 táján, amikor december 1. és 24. között negyven percenként adták le George Michael: Last Christmas című számát, miközben húszméteres műanyag karácsonyfákról szórták a szemünkbe a csillogást.