7 tipp a Facebook Audience Network teljesítményének optimalizálásához

Hirdetők és a Facebook – Töretlen a bizalom?

A Facebook-hirdetések azért működnek, mert személyesek, relevánsak és hatékonyságukat mind asztali, mind mobileszközökön jól lehet mérni. A Facebook Audience Network mindezen előnyöket terjeszti ki több ezer minőségi webhelyre és alkalmazásra. A hirdetők így még nagyobb léptékű és eredményesebb kampányokat futtathatnak a Facebook segítségével. Lehetőség van ugyanazokat a célzási funkciókat használni, mint a normál kampányoknál, beleértve a hasonmás és egyéni célközönség targetálását. A Facebook saját kutatása szerint a konverziós arány nyolcszor magasabb volt azoknak a körében, akik a Facebookon, az Instagramon és az Audience Networkben is látták a hirdetéseket, mint azokéban, akik csak a Facebookon.

Az Audience Network nem más, mint a Facebook által jóváhagyott alkalmazások és webhelyek hálózata, amelyen hirdetéseket jelenít meg.

Megbízható mérőeszközökre támaszkodj!

A kampányokba menet közben sokszor be kell avatkozni, ehhez viszont megbízható és könnyen érthető adatokra van szükségünk. A Facebook Audience Network lehetővé teszi a Facebook SDK-n vagy más (harmadik fél) szoftverén keresztüli követést is, tehát hirdetőként többféle módon is mérheted az elköteleződést, a konverziót, a demográfiai adatokat. Mérd is, hiszen ezáltal láthatod, hogy mi működik és mi nem jó a kampányodban.

Használd ki a fejlett célzás előnyeit!

A célzás pontosan ugyanúgy működik, mint a normál kampányoknál, vagyis ugyanazon a felületen, ugyanolyan célok mentén kell beállítani: weboldalra kattintás, webes forgalom konverziós céllal, alkalmazástelepítés, alkalmazás-elköteleződés (a hirdetés a már telepített app egy adott oldalára tereli), dinamikus hirdetések (webes forgalom), videómegtekintések.

Tartsd be a kreatívokkal szembeni követelményeket!

Meglepően sokan követik el azt a hibát, hogy nem a megfelelő méretű, oldalarányú, hosszúságú és felépítésű képeket,videókat használják a hirdetésekhez. Az ilyesmi amatőrizmus, ami súlyos pénzekbe kerül a hirdetőnek, mindenképpen el kell kerülni! A legjobb, ha minden hirdetési kreatív, ami az Audience Network rendszerében fut, 1:1 vagy 16:9, illetve 9:16 proporciós. A Facebook minden esetben betartatja a szabályokat, nincs értelme nem követni a követelményeit.

Lehetnek meglepetések, menj biztosra!

Ahogy a Google Display esetében, itt is lehetnek elhelyezésbeli meglepetések, vagyis sosem tudhatod biztosan, milyen tartalmak mellett jelenik meg a hirdetésed. A rendszernek nincs olyan funkciója, amivel halálpontosan meg lehetne ezt határozni. Ha a márkád kifejezetten érzékeny arra, hogy milyen tartalmakkal lehet együtt mutatni, jobban teszed, ha még egyszer átgondolod, megéri-e neked az Audience Network használata, hiszen nincs valódi kontrollod felette.

Ne idegesítsd a célközönségedet!

A normál Facebook-hirdetéseknél be tudod állítani, hogy egy felhasználó adott időtartamon belül hányszor találkozzon a hirdetéseiddel. Itt nem, ennek pedig van némi kockázata, hiszen ha valakinek ugyanaz a reklámfilm már nyolcadszor jelenik meg egy délelőtt alatt, nemhogy venni nem fog tőled, de meg is utálhatja a brandet. Ezért fontos gyakran ránézni a gyakorisági számokra, és elegendő hirdetésmutációt készíteni a kampányokban. Senki nem akar kontraproduktív eredményt a pénzéért.

Válassz le külön hirdetéssorozatot!

Mivel ezek a hirdetések jelentősen eltérő konverziós arányt produkálhatnak a többi elhelyezéshez képest, érdemes különválasztani őket. Így külön határozható meg a költségkeret, amit nyilvánvalóan a tapasztalt hatékonyság alapján érdemes lehet fel- és lefelé is módosítani. Minél szegmentáltabb a kampány, annál több helyen lehet beavatkozni, ha nem elég hatékony, illetve könnyebb kasszírozni, ha az optimalizáció során igazi aranybányára bukkansz.

Optimalizálj mobileszközökre!

Mindig és mindenhol. Ne feledd, hogy – ha ki nem zárod őket, amit nem ajánlanék – a felhasználóknak minimum a fele, de gyakrabban kétharmada mobilon látja a hirdetésed. Az Audience Network-nél ez hatványozottan igaz, gyakorlatilag az összes elérést alkalmazásokban realizálod, így forgalomterelő hirdetésnél a felhasználók szinte kizárólag mobileszközökön nézik majd az oldalad. Ettől nem kell félni, fel kell rá készülni, és élvezni az előnyöket.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!