10+1 gyakorlati példa az ingyenes kiszállítás promóciójára

10+1 gyakorlati példa az ingyenes kiszállítás promóciójára

A legtöbb kereskedő a kiszállítás gyorsaságát tartja a legfontosabb tényezőnek a vásárlók szempontjából. Ebben sok igazság van, de legalább ugyanolyan fontos számukra a megbízhatóság, a kényelem és természetesen a költség is.

A Huboo piackutató nemrégiben készített tanulmánya szerint csupán a vásárlók 14 százaléka várja el, hogy a megrendelt árut 48 órán belül kézhez kapja. Ha pedig nem mutatkozik azonnali szükség a megrendelt termékre, akár 2-3 napot is várnak rá – feltéve, ha a kiszállítás költségei elég alacsonyak. A Shopify szintén hasonló eredményre jutott a még 2020 júniusában végzett kutatásában, amelyben az ingyenes kiszállítás jelentőségének járt utána. Ennek során a megkérdezettek vásárlók 62 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az ingyenes kézbesítés jóval vonzóbb számukra, mint az azonnali kiszállítás.

Az alábbi összeállításban 10 ismertebb külföldi illetve hazai e-kereskedő gyakorlatát mutatjuk be arra vonatkozóan, hogyan próbálják felhívni vásárlóik figyelmét az ingyenes kiszállításra. Az alábbi e-mailek, landing page-ek vagy éppen marketingmódszerek kiváló gyakorlati példái annak, hogyan tűnhetünk ki a tömegből az ingyenes kiszállítás ajánlatával.

1. About You

A hazánkban másfél évvel ezelőtt, 2019 őszén útjára indított About You egy külön USP menüsort dedikál a különböző kézbesítési lehetőségeknek, ahol minden termékoldalon és a navigáció minden szintjén nyilvánvalóvá teszi a vásárlók számára az ingyenes szállítás és visszaküldés lehetőségét.

A dedikált menüsor kiváló lehetőség arra, hogy felkeltsük a vásárlók különböző ajánlatok iránti érdeklődését, tálcán kínálva az összes lehetséges opciót számukra.

10+1 gyakorlati példa az ingyenes kiszállítás promóciójára

2. Mall.hu

A cross-promotion keresztezéséből született, és jellemzően a nagyobb értékű háztartásikészülék-csoportokra vagy márkákra történő díjmentes házhozszállítás leginkább a nagyobb láncokra jellemző. Az alábbi példa a Mall.hu és a Whirlpool közös akciójának egyik tipikus magyarországi példája.

10+1 gyakorlati példa az ingyenes kiszállítás promóciójára

3. Eyerim.hu

A napszemüvegekkel és dioptriás szemüvegekkel foglalkozó Eyerim nemcsak Magyarországra, de az egész Európai Unió területére ingyenes, utánvétes szállítást kínál. Sőt, amennyiben a megrendelt szemüveg nem nyeri el a vásárló tetszését, 30 napon belül, teljesen díjmentesen vissza is küldhetjük számukra a megrendelt darabot, amelynek száz százalékban visszatérítik az árát.

10+1 gyakorlati példa az ingyenes kiszállítás promóciójára

4. Spartoo

A többi, ingyenes házhozszállítást kínáló magyar webshophoz hasonlóan a Spartoo minden vásárlója számára klubtagságot ajánl fel. A klubtagság – a boltban elköltött összegtől függően – számos további automatikus előnnyel jár, a tagok pedig az ismerőseiket is meghívhatják, akik ha regisztrálnak és vásárolnak az oldalon, a cég 3200 forintot jóváír a meghívó fél számláján.

10+1 gyakorlati példa az ingyenes kiszállítás promóciójára

5. Divatekszerbolt.hu

A divatekszerbolt.hu első látogatói számára talán nem is nyilvánvaló, de a Flamingo elnevezésű hűségprogramuk résztvevői az ingyenes kiszállítás mellett szintén díjmentes cseregaranciával és “mosolygaranciával” várják a vásárlókat. Az elégedett mosolynak még telefonszáma is van, ami nem más, mint a cég ügyfélszolgálata.

10+1 gyakorlati példa az ingyenes kiszállítás promóciójára

6. Next

A legtöbb kereskedő csak bizonyos rendelési mennyiség felett kínálja fel az ingyenes kiszállítást – a Next egyike azon keveseknek, akik már a checkout után felajánlják ezt. Egy vásárlást követő harminc percen belüli újabb rendelés esetén a szállítás náluk ingyen van, lehetőséget adva a vásárlónak, hogy ha elfelejtett valamit, akkor még meggondolhassa magát.

10+1 gyakorlati példa az ingyenes kiszállítás promóciójára

7. Asos

Számos cég kínál egyszerre ingyenes és gyors előfizetéses szolgáltatást, melynek lényege, hogy egyszeri havi díj ellenében korlátlan rendelést szállíthassanak házhoz. Ennek a modellnek elsődleges előnye, hogy a vásárlók többnyire nagyobb értékben rendelnek ezektől a kereskedőktől.

Az Amazont is megelőzve az előfizetéses kiszállítási modellt elsőként meghonosító Asos minden egyes oldalán nagy betűkkel hangsúlyozza az ingyenesség és korlátlanság lehetőségét, a következő napi kiszállítással egyetemben.

10+1 gyakorlati példa az ingyenes kiszállítás promóciójára

8. Casper

A Casper a kezdőoldalon felbukkanó pop-up ablakban teszi egyértelművé az ingyenes kiszállítás lehetőségét, legyen szó bármilyen termékről, “nem számít, milyen kicsi vagy” – a megnyugtató hangvétel mellett nem elfeledkezve az érintésmentes kiszállítás megemlítéséről.

10+1 gyakorlati példa az ingyenes kiszállítás promóciójára

9. Superdry

A Superdry minden termékoldalán pontos és teljes kiszállítási információkkal látja el a lehetséges vásárlóit. Az öt különböző kiszállítási opcióból kettő ingyenes, az átlátható menüsoros megoldással pedig minden vásárló számára nyilvánvalóvá és ismertté válnak ezek a lehetőségek – mindezt anélkül, hogy azokat külön menüpontban kellene megnézniük, vagy maguknak kellene felkutatniuk az oldalon.

10+1 gyakorlati példa az ingyenes kiszállítás promóciójára

10. Oasis

A ruházati termékekkel foglalkozó Oasis a meglepetés erejével operál, amikor a megrendelés utáni e-mailjében egy napon keresztül ingyenes házhozszállítást és meglehetősen masszív, mintegy 25 százalékos kedvezményt kínál katalógusának összes termékére.

10+1 gyakorlati példa az ingyenes kiszállítás promóciójára

+1. J. Crew

A J. Crew az ingyenes szállítás lehetőségét a checkout folyamat során reklámozza. Az alkalmi látogató számára azonban egyértelművé teszik mindenhol, hogy a regisztrációval és az ezután történő belépéssel automatikusan, minden ügyfél számára jár az ingyenes kiszállítás, ezzel jóval nagyobb eséllyel ösztönözve regisztrációra a látogatókat- amellyel persze hatékony marketingadatbázis építhető.

10+1 gyakorlati példa az ingyenes kiszállítás promóciójára

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!