Logisztika

Összegyűjtöttük neked a legizgalmasabb logisztikai témájú cikkeket. Csomagküldés, házhozszállítás, csomagolás, minden egy helyen.

A rovatot
szponzorálja a

A rovatot szponzorálja a   

fulfilment
A logisztika és fulfillment mára már egy dinamikus ökoszisztéma. Olyan ahol minden helyszín – legyen az egy kiskereskedelmi üzlet, egy elosztóközpont vagy akár egy partner létesítménye – kapcsolódik, azonnal képes reagálni a vásárlók igényeire és kiszolgálni azok megrendeléseit.
automatizáció
Az e-kereskedelem dinamikus növekedése és a vásárlói igények változásai folyamatos kihívások elé állítják a logisztikai cégeket, különösen a kiemelt, forgalmasabb ünnepi szezon során. Az olyan csúcs vagy peak-időszakok, mint a karácsony vagy a Black Friday, komoly terhelést jelentenek a csomagküldő szolgáltatók számára. Ebben a helyzetben az operációs felkészültség, a modern technológia és az automatizáció jelentik a kulcsot a hatékony működéshez.
462543146_2265535000478515_1095614547793690950_n
A fast fashionnel foglalkozó Shein alapítója Chris Xu, egy Egyesült Államokban született SEO szakértő. Vállalkozása az elmúlt másfél évtizedben az egyik olcsó kínai ruha kereskedőből globális, kizárólag online működő divat óriássá nőtte ki magát. A Shein működésének egyik sarokköve, a logisztika, mely most - a jelek szerint - jelentős mértékben meglazult.
459570200_1234980017856650_6958203693230851459_n
Az elmúlt évben robbanásszerűen megnövekedett a Kínából érkező csomagok száma Magyarországon. Az online kereskedelem terjedése - különösen az olyan platformok révén, mint az AliExpress, a Shein, vagy a Temu - új dimenziókat nyitott a magyar fogyasztók számára. A kínai árudömping nemcsak a kereskedelem struktúráját változtatta meg, hanem jelentős hatást gyakorolt a logisztikai szektorra is. Különösen az olyan kiscsomagszállítással foglalkozó vállalatokra, mint a DPD Hungary.
455112349_410931815351271_2752698589655407696_n
Mi a megoldás, ha egy kis cég a karácsonyi, partneri köszöntést néhány palack borral, itallal szeretné megoldani? A DPD Wine Logistics éppen erről szól! A csomaglogisztikai cég fejlesztése a törés, sérülés és rázkódásmentesség kulcsszavaira épült, és a tesztek a várakozásokat hiánytalanul visszaigazolták.
457220455_845694887749441_1191387813404721071_n
Örök kérdése az online kereskedőknek, hogy mivel tudnának még a kedvében járni vásárlóiknak. Egy friss felmérés kiderítette, hogy van egy olyan elvárás is, ami elég természetesnek hangzik, ám teljesítése igencsak próbára teheti a boltosok és logisztikai partnereik tudását.
448636332_384382284129722_186780629473783928_n
Nem csalás, nem ámítás, hogy garantálható a megrendelések másnapi kézbesítése, hogy extra költségek nélkül is elérhetők fenntartható szállítási megoldások, s hogy dinamikussá tehető a csomagok nyomon követése és a kiszállítási paraméterek menet közbeni módosítása is. A DPD-nél ehhez az ügyfélnek csupán egy applikációt kell használnia.
442705752_381530094919848_6256938042704239648_n
Csalódást hozott az idei év azoknak, akik – elfogadva az előrejelzéseket – arra számítottak, hogy 2024-ben jobban, megbízhatóbban, pontosabban fognak működni a kereskedelmi ellátási láncok, mint 2023-ban. Kiderült, hogy ez a várakozás nem teljesül. A kérdés az, hogyan birkózzanak meg a webáruházak ellátási láncuk továbbra is ingatag helyzetével.
438089948_472750548649950_3982944076358672894_n
Latin-Amerika ugyan messze van Magyarországtól, de az e-kereskedelem a mai világ egyik univerzális üzleti formája. Így tanulságos lehet, hogyan emelkedett ki a „futottak még” online kereskedők közül a MercadoLibre a figyelemre méltó vállalatok közé. Legalábbis a szingapúri Sea Limited nem szégyell tanulni tőle.
436707751_3827418794200776_852586789264478243_n
Közhely, hogy az e-kereskedelemben a sikerhez 2024-ben többre van szükség, mint jó termékekre és kiváló marketingre. Ugyanilyen nagy hangsúlyt kell fektetni webáruházak tevékenységének logisztikai hátterére. Ezzel kapcsolatban egy olyan szakember tudja a leghasznosabb tanácsokat adni, aki az utóbbi szakmában dolgozik.
438089902_1001582134696459_8039454623087012748_n
Amikor a raktárak automatizálásáról hallunk, akkor óriási csarnokokra gondolunk, amelyekben kifejezetten a robotokhoz alkalmazkodva kiépített polcok között mozognak a termékeket le- és felrakodó, illetve szállító járművek. Jó hír a kisebb vállalkozásoknak, hogy vannak olyan megoldások is, amelyek az ő igényeikhez, méretükhöz alkalmazkodnak.
442450501_1593665394768499_853365826899972717_n
Az angolul Greater Bay Areának nevezett kínai tengeröböl óriási keresletet generál az összetett raktári és logisztikai szolgáltatások iránt. Ennek egyre nagyobb fordulatszámon pörgő motorja  a nagy kínai online piacterek gyors fejlődése.
alibaba
Ha megkérdezzük Európa lakóit, hogy vásároltak-e már árut az Alibaba platformján, azt a választ kapjuk, hogy „Ugyan már, nem”. Ugyanakkor, ha meglátogatjuk az Alibaba logisztikai részlegét, a Cainiao liege-i raktárát, akkor olyan forgalommal találkozhatunk, ami nyilvánvalóvá teszi, hogy ez a kézlegyintés nem igaz. Az európaiak felfedezték a nagy kínai e-kereskedelmi piactér „kincseit”.
440736739_323653577205252_2333268935984721186_n
Március vége óta kötelező az MPL-t mint szállítási opciót feltüntetni, ám ezt még nem tette meg mindenki. Meg is érkeztek az első, kissé talán fenyegető hangvételű, figyelmeztető levelek. De vajon biztos megéri a szélmalomharc?
440504986_1170479077462771_2756126098833985905_n
A digitalizáció előretörésének korszakában hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy vannak ágazatok, amelyek nagyon is földhöz ragadtak. Ilyen az elektronikus kereskedelem logisztikai háttere is, amelyet ugyan alaposan felforgatott a technológiai fejlődés, ám ettől még az árunak fizikai valójában is el kell jutnia feladótól a címzettig.
...