Keresőoptimalizálás, SEO
Itt mindent megtudhatsz a SEO-ról, a keresőoptimalizálás tapasztalt szakértőitől.
-
A Google AI Overview funkciója május 20-tól hivatalosan elérhető a magyar weben, ami alapvetően megváltoztatja a keresési eredmények megjelenését, és természetszerűleg hatást gyakorol a webáruházak forgalmára. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan működnek az AI-áttekintések, milyen optimalizálási stratégiákkal érdemes kísérletezni, hogy bekerüljünk az AI-válaszokba, és hogyan minimalizálhatjuk a potenciális forgalomvesztést.
-
Többszörös déjà vu érzése van, ha meghallja, hogy "a SEO halott!"? Pedig a legutóbb azzal indokolták, hogy a Google keresésnek nem lesz szüksége a SEO-ra. Tragédia nincs, a SEO sokadszorra sem hal meg. Ha nem is könyvtárosnak nevezik, attól még a könyvtáros munkája is örök: ha nem is látjuk már őket, ha már algoritmusok végzik is helyettünk a keresett információk rendszerezését, azért a könyvtáros lét továbbra is változatlan.
-
Ahogyan arról már majd' egy fél éve először, majd néhány hete - más megközelítésben - ismét egy elemző-magyarázó cikkel igyekeztünk felhívni a figyelmet, úgy most is fontosnak tartjuk beszélni az AEO "új jelenségéről". Az ismerkedés mellett azonban a mindennapi használhatóság bemutatására (és így: a hasznára) is hangsúlyt helyeznénk. Így a szűrő most az, hogy: a válaszmotor optimalizáció (AEO) egy új szakma, vagy csak a SEO egy vadhajtása?
-
Az online keresési szokások jelentősen átalakultak az elmúlt években. A hagyományos keresőmotorok – mint a Google vagy a Bing – mellett egyre nagyobb szerepet kapnak az úgynevezett válaszmotorok (answer engines), amelyek célja, hogy azonnali, pontos és rövid válaszokat adjanak a felhasználók kérdéseire. Ezzel párhuzamosan egy új optimalizálási stratégia, a válaszmotor-optimalizálás (AEO – Answer Engine Optimization) is egyre fontosabbá válik a weboldalak számára.
-
A tartalmi SEO területén izgalmas változásoknak nézünk elébe 2025-ben, mert a tavaly év tapasztalatai mellett másra is szükség lesz ahhoz, hogy továbbra is nyeregben maradhass. Ennek alapvető oka az, hogy a gyakori Google frissítések és az AI térnyerése miatt újra kell gondolnunk a megszokott tartalomstratégiáinkat. De semmi vész, segítünk! Összeszedtük, milyen változásokra, súlypontáthelyezésekre érdemes odafigyelni.
-
Amikor a cégek arra gondolnak, hogy tartalommarketing stratégiájukat a megfelelő kurrens SEO-gyakorlatokhoz igazítsák, gyakran főként olyan kulcsszavak használatára összpontosítanak, melyek keresési gyakorisága ugyan nagy, viszont alacsony versenypozícióval rendelkeznek. Sokan azonban végül elhanyagolják a metaadatok jelentőségét, ami negatív hatással lehet a SEO-erőfeszítéseikre.
-
Maximalizáld a weboldalad keresési láthatóságát az on-page SEO-val! Ismerd meg azokat az általad jól kontrollálható tényezőket, amelyek hatással vannak a webhely rangsorolására, a tartalomoptimalizálástól kezdve az oldal sebességén át a mobilbarát megjelenésig!
-
Ha ráguglizunk az AEO betűszóra, akkor fájóan hiányzik az első találatok közül az a hirdetésmotor-optimalizáció (Ad Engine Optimalizaton; szintén AEO), ami az e-kereskedők zsebe felől nézve sokkal érdekesebb módszert takar.
-
Egyetlen recesszió sem ugyanolyan, így minden alkalommal ismeretlen vizeken evezünk a SEO-ban is egy-egy gazdasági visszaesés idején. Van azonban néhány útmutatás, amikkel a SEO kampányainkat hatékonyabbá tehetjük ezekben az időszakokban is. Nézzük a nemzetközi szakma tanácsait recesszió idejére!
-
Az algoritmusfrissítések hullámvasútjára ugyan nem opcionális a jegyváltás, de az örökzöld SEO technikák segítenek, hogy zivatarosabb időkben is kiegyensúlyozott SEO eredményeket érjünk el. Az alábbiakban nézzünk néhány tartalommal és linképítéssel kapcsolatos módszert, amelyekkel növelhetjük a SERP pozíciónkat és organikus forgalmunkat.
-
A pontos cím valójában úgy hangozna, hogy 'Jön az armageddon - a Google egyszerre indít több algoritmusfrissítést, köztük egy Core, egy Hasznos Tartalom és több Spam update-et is'. De ez így - még ha kimerítően pontos is - túl hosszú lenne.
-
A tavalyi különösen változékony év volt a SEO-ban, minden negyedévre jutott valami izgalom. A nemzetközileg elismert SEO nagyágyúk szerint az idei viszont részben arról is szól majd, hogy megtanuljuk hatékonyan és előnyösen használni a sorra megjelenő új eszközöket.
-
Bár tudjuk, hogy a SEO nem sprint - az optimalizálás sokkal inkább egy maraton, már ami a befektetett munka megtérülését illeti -, ettől még nem kell lemondanunk a rövidtávú eredményekről sem. Az alábbiakban három olyan, azonnal a gyakorlatba ültethető tippet mutatunk, amelyek a szokásosnál gyorsabb sikert eredményeznek.
-
A szabadon elérhető Google Trends legfontosabb szolgáltatása, hogy folyamatosan elemzi és vizualizálja a Google keresési trendeket. De emellett képes az aktuálisan felkapott keresésekről is tájékoztatni. Csak annyi kell hozzá, hogy jól kell tudni használni.
-
A keresőoptimalizáló a kulcs ahhoz, hogy például egy műszaki termékekre profilozott, kkv méretű online webáruház olyan költséghatékonyan és eredményesen érje el a potenciális ügyfeleit, hogy felvehesse a versenyt akár a legnagyobb piaci szereplőkkel is.
...