Az AdWords legújabb hirdetési bővítménye bétaverzióban már fut, hamarosan minden felhasználói fiókban megjelennek az új funkciók. A Google a ’Promotion Extension’ névvel illeti gyermekét, a tesztek pedig igen kedvező konverziós arányokkal kecsegtetnek.
Az új bővítmény a hirdetésekben egy kicsi árcédula ikon formájában jelenik meg, és négy összetevőből áll: alkalom (ha indokolt), a promó típusa (kötelező), a promóciós követelmény (nem kötelező) és a hirdetés tárgya. Az új hirdetési bővítmény létrehozásához AdWords fiókunkban navigáljunk az ’Ad Extensions’ oldalra, majd a ’Promotion Extension’-re kattintva állíthatjuk be hirdetésünk részleteit.
A bővítményben természetesen pontosan beállítható, hogy a hirdetés mikor fusson, így ez a promóforma kiválóan alkalmas például ’happy hour’ típusú akciókhoz. Szemléletes példával élve: ha mi egy hentesüzlet vagyunk, ahol a zárás előtt egy órával 30 százalékkal leárazzuk a grillcsirkét, akkor ennek reklámozásához most kaptunk egy remek eszközt a kezünkbe.
A Google folyamatosan fejleszti és foltozgatja is a fizetett hirdetések rendszerét. A közeljövőben az e-kereskedőket érintő újabb jelentős frissítések érkeznek, nem árt már most tudni róluk. Az elmúlt években a legnagyobb AdWords-átalakítás az volt, amikor eltűntek a jobboldalon megjelenő hirdetési dobozok, a reklámok pedig szépen átköltöztek az organikus keresési eredmények fölé. A kisebb módosítások mindennaposak a Google háza táján, a szponzorált tartalmak megjelenésében szinte csak a változás állandó. Érdemes ezeket a változásokat figyelemmel követni, így előnyre tehetünk szert versenytársainkkal szemben.