A Facebook tavaly ősszel négy országban, kísérleti jelleggel elindult piactere augusztus közepén 17 újabb országban, köztük Magyarországon is elérhetővé vált. Az új funkció szokás szerint fokozatosan, néhány nap alatt jelenik meg minden felhasználó oldalán. Vagyis akinek még nem működik a Facebook Marketplace linkje, annak egy kicsit még türelemmel kell lennie.
Zuckerberg csapata már 2015-ben bevezette az Adásvételi csoportokat, de úgy érezték, ez a megoldás nem elég hatékony. A felhasználónak ugyanis meg kell találnia, és végig kell járnia a különféle tematikus csoportokat, ha kereskedni akar. Ezzel szemben az új Marketplace-t használva könnyen és gyorsan, egyetlen helyen töltheti fel eladásra szánt termékeit, amit ettől fogva minden Facebook felhasználó láthat.
Éppen ezért jó esély van rá, hogy a szolgáltatás komoly kihívást fog jelenteni a legtöbb apróhirdetési oldalnak, mint például a Jófogás és a Vatera.