A Mall.hu közleménye szerint a webáruház fennakadás nélkül működik, de a hatósági ellenőrzés miatt a korábbi megrendelések késhetnek. A késésben érintett vásárlókat értesítették. A fennakadások nem érintik a garanciához és elálláshoz kapcsolódó jogokat: ha a késedelem miatt a vevő eláll a vásárlástól, akkor a vételárat és a szállítási költséget visszafizetik, de a visszautalás a szokásosnál tovább tarthat.

Eközben folyamatosan fogadnak új megrendeléseket, amelyeket a vállalatcsoport központi, csehországi raktárából teljesítenek, házhoz szállítással – személyes átvételre azonban egyelőre nincs lehetőség. Hozzátették, hogy Black Friday akciókra is készülnek.

A Mall.hu ezt követően is mindenben együttműködik a hatóságokkal – olvasható a közleményben.

A Mall.hu november 14-én jelentette be, hogy telephelyét a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), valamint a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) és a nyomozó iroda munkatársai ellenőrzik. Egy nappal később arról tájékoztattak, hogy raktárkészletüket a hatóságok egy országos akció keretében vizsgálták, de a Mall.hu semmilyen büntetőügyben nem érintett.

A NAV ezzel szemben úgy fogalmazott, hogy egy országos, kétszázharmic helyszínen indított akció során leleplezett bűnszervezet 4,5 milliárd forint adót igényelt vissza jogtalanul olyan áruk után, amelyeket többek között webáruházaknak adtak el.

Az Ecommerce Hungary arról tájékoztatott, hogy kiáll a magyar e-kereskedők mellett, fontosnak tartja a jogszabályoknak megfelelően működő magyarországi e-kereskedelem támogatását, ugyanakkor mindenfajta visszaélést, bűncselekményt elítél, és elhatárolódik minden, a piaci versenyt befolyásoló tisztességtelen magatartástól.

A szövetség egyúttal kiemelt fontosságúnak tartja a vásárlók biztonságát. Felhívták rá a fogyasztók figyelmét, hogy az online vásárlások során legbiztonságosabban bankkártyával lehet fizetni. Ugyanis ezt a fizetési módot használva a kereskedő nem teljesítése esetén, még vitás helyzetben is a vásárlás összege a kártyatársasági szabályok szerint visszajár -még akkor is, ha a kereskedőnek nincs meg a lehetősége a visszafizetést önként teljesíteni. A reklamációt a kártyát kibocsátó banknál kell bejelenteni. A legbiztosabb olyan kereskedőnél vásárolni, ahol rendelkezésre áll online kártyás fizetés és/vagy kiszállítást végző futárszolgálatuknál lehetséges POS terminálon keresztül fizetni.

Az Ecommerce Hungary közleményében leszögezte azt is, hogy Magyarországon az elektronikus vásárlás biztonságos, jogszabályok garantálják a vásárlók védelmét.

Dr. Ormós Zoltán, a szövetség elnöke elmondta: “Legutóbb a hazai viszonyok között kifejezetten óriásnak számító Alza indította el magyarországi működését, és számos más nagy szereplő belépésére is számíthatunk a közeljövőben. Ezt annak köszönhetjük, hogy a magyar e-kereskedelmi piac stabil és megbízható, a nemzetgazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő szektora, amely fokozottan védi a vásárlók érdekeit.”

Forrás: MTI, Ecommerce Hungary