Európai e-kereskedelem: 602 milliárd euró 2017-ben

Aktuális hír

Az e-kereskedelem Európában folyamatos növekedést mutat, ezt főként a déli és keleti országokban tapasztalható rohamos bővülésnek köszönheti. Az online kereskedelmi szegmens értéke 2017 végére várhatóan 602 milliárd euró lesz, ami azt jelenti, hogy az ágazat 2016-hoz képest 14 százalékos növekedést ér el.

A 2016-os év a maga 530 milliárd eurós eredményével igencsak túlteljesítette az eredeti várakozásokat, és idén sem lesz ez másként, a tavalyi 15 százalék után 14 százalékos bővülés jöhet – jelent meg a European Ecommerce Report 2017 kiadványban.

Az online vásárlók részesedése hagyományosan az érett e-kereskedelemmel rendelkező országokban a legmagasabb: az Egyesült Királyságban a fogyasztók 87, Dániában 84, míg Németországban 82 százaléka vásárol termékeket és szolgáltatásokat az interneten. Habár Románia a lista végén kullog, az ágazat robbanásszerű 38 százalékos növekedést ért el keleti szomszédunknál, Szlovákia és Észtország tekintetében a növekedés 35 százalékos. A határokon átívelő e-kereskedelem is feljövőben van: a múlt évben az online vásárlók 33 százaléka vásárolt külföldről, az arány Luxemburg, Oroszország és Svájc esetében a legmagasabb, mintegy 60 százalékkal. A vásárlók életkora még mindig fontos szempont, a 16-24 évesek kétharmada, míg az 55 év felettiek alig egyharmada shoppingol az interneten. Érdekes tény még, hogy bár a 10 főnél nagyobb vállalkozások 77 százaléka rendelkezik internetes oldallal, csak 18 százalékuk értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait weboldalán keresztül.

Ha hasznosnak találtad, oszd meg másokkal is!
Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Tweet about this on Twitter
mm
Kosárérték

Egy oldal, ami a kezdő, haladó és profi e-kereskedőknek is hasznos információkkal szolgál, nap mint nap.