A webáruházakat működtető cégek kétharmada fejlesztene, de jó részük tanácstalan, hogy merre induljon el – derül ki a Reacty Digital iparági kutatásából, amelyet a Virgo csoport számára készítettek. Az eredmények szerint az üzemeltetők számára legfontosabb szempont a webshop működésének gyorsasága, valamint jelentős igény van a magyar nyelvű terméktámogatásra.
Az elemzőcég rendszeresen végez felméréseket az e-kereskedelmi szektorban. A legutóbbi online és telefonos felmérésük 2020. január-februárjában készült a legalább félmilliárd forintos árbevételű, webshoppal rendelkező hazai cégek körében. A több mint 500 vállalat bevonásával zajlott kutatás eredményei szerint a szektornak mindenekelőtt e-kereskedelmi és vállalatirányítási edukációra van szüksége.
A válaszadók adatainak elemzéséből kiderül, hogy a hazai webshopok jelentős részét viszonylag kis csapat (maximum 5 ember működteti), és mérettől függetlenül az üzemi költségek körülbelül 10%-át fordítják az online értékesítési platform fejlesztésére vagy bérleti díjára. Az edukáció szükségességét látszik igazolni, hogy bár a válaszadók kétharmada érzi a fejlesztés nélkülözhetetlenségét, ugyanakkor nem igazán tudja, hogy merre induljon.
Jellemző trendnek tekinthető, hogy az árbevétel növekedésével párhuzamosan egyre nő a jelenleg használt e-kereskedelmi platformmal kapcsolatos elégedetlenség; vagyis a nagyobb cégek igényei összetettebbek a webshopok tekintetében, ami már egyedi, személyre szabott fejlesztés iránti lépést tesz szükségessé.
Jellemző problémák
Meglepő módon a cégek által használt webshop megoldásokkal kapcsolatban megfogalmazott problémák forgalomtól és cégmérettől függetlenül igen hasonlók. Sokan említették a marketing eszköztár korlátait, az alacsony konverziót, valamint a teljesítmény/sebesség problémakörét. Ezenkívül többek számára fejtörést okoz a jelenlegi webshop nehézkes továbbfejleszthetősége és integrációja más szoftverekkel (pl. számlázás).
A cikk forrása a Virgo csoport 2020.03.24-i sajtóközleménye.