A közösségimédia-oldalak gazdái és kezelői az elmúlt hetekben már felfigyelhettek a Facebook Business megváltozott felületére és egyszerűsített funkcionalitására. Mark Zuckerberg cége az elmúlt hetekben számos, az üzleti profilokat és azok menedzselését érintő, a lokalitást előtérbe helyező változást vezetett be.
A Facebook Newsroom oldalain megjelent közlemény szerint a legnagyobb közösségi platformon mára több mint 1,6 milliárd ember van kapcsolatban körülbelül 80 millió helyi kis- vagy középvállalkozással, ezért ezen újítások bevezetése kiemelkedő fontosságú. A Facebook szerint a változások célja a helyalapú kapcsolódások megkönnyítése, kifejlesztésüknél pedig elsősorban az üzleti és magán felhasználók visszajelzéseit vették alapul.
Napjainkban a kereskedelem gyökeres átalakulása folyik világszerte, a nagy bevásárlóközpontokban nyüzsgő arctalan tömeg eltűnik, ennek helyét a lokális kisebb boltokban, tudatosan vásárló helyi közösségek váltják fel, ami kéz a kézben jár az internetes és sokcsatornás kereskedelem dinamikus előretörésével. A kék világ erre a globális jelenségre reagál fejlesztéseivel. A Facebook mesterséges intelligenciája komoly fejlődésen ment keresztül, így a felület egyre intuitívabb élményt tesz lehetővé mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára, miközben tudatosan erősítik a földrajzi lokalitással kapcsolatos képességeit.
Frissített oldalak
A Facebook újratervezte az üzleti oldalak mobilos nézetét és funkcionalitását, mégpedig úgy, hogy a felhasználók könnyebben kerülhessenek azokkal interakcióba és gyorsabban megtalálják, amire helyben szükségük van. Telerakták a szolgáltatást olyan funkciókkal, mint az éttermi asztalfoglalás, időpontkérés a fodrászhoz, vagy a legújabb tartalmak és események előre helyezése, valamint most már nemcsak az egyedi felhasználók, de az oldalak is készíthetnek 24 órán keresztül elérhető történeteket.
Közösségi ajánlások
Ez a változtatás a nézőpont áttolását jelenti az üzlettől az egyén irányába. A Vélemények helyett mostantól az Ajánlások kerülnek előtérbe az oldalaknál, így a felhasználók saját közösségeiktől kaphatnak tippeket arról, hol érdemes enni, bulizni vagy éppen vásárolni.
Az események építése
A Facebook saját adatai szerint havonta 700 millió ember használja az Eseményeket arra, hogy megtalálja, mit érdemes csinálni a közösségei körében. Ez a kereskedők szempontjából például vásárlói közösségek építésére vagy akár promóciós fesztivál szervezésére is jól használható. Megkönnyítették a koncertek, partik, kiállítások és hasonló programok esetében a jegyvásárlást, amely immár közvetlenül a Facebookon is egyszerűen elintézhetővé vált. A közösségi portál szerint ennek használatával a kizárólag webes értékesítéshez képest megduplázható az elővételben eladott jegyek száma.
Jobban használható álláshirdetések
Mivel az újonnan létrejövő munkahelyek 60 százalékát a helyi vállalkozások teremtik meg, a Facebook egyszerűen használható álláshirdetési funkcióval szeretné segíteni ezeket a cégeket. Magyarországon ez a funkció már egy ideje elérhető, 2018 augusztusától azonban globálisan kiterjesztették.
Könnyebb helyalapú keresés
A Facebook nemcsak normál alkalmazását fegyverezte fel a Helyek a közelben szekcióval, de egy különálló Local nevű alkalmazást is készítettek, amivel nyilvánvalóan a Google Térkép ellenfelévé szeretnének válni. Bizonyos értelemben. Az új funkciók lehetővé teszik nemcsak azt, hogy a felhasználók tartózkodási helyük közelében megtalálják az értékelések és ajánlások alapján legjobbnak vélt éttermet, kocsmát vagy élelmiszerboltot, de azt is, hogy az ismerőseik által visszajelzett közeli események között böngészhessenek kedvükre.