A mobilalkalmazások az online kereskedelem nélkülözhetetlen kommunikációs csatornáivá váltak, miközben mára felzárkózott hozzájuk a mobiltárca. Utóbbi sokkal többet jelent egy fizetési szolgáltatásnál. Kéz a kézben alkalmazva ezeket, jó lehetőséget kínálnak a fogyasztók hűségének kialakítására.

A kiskereskedelmi mobilalkalmazások az elmúlt időszakban a fogyasztók nélkülözhetetlenné segédeszközeivé váltak, egyben átalakították vásárlási szokásaikat. Miközben a mobilalkalmazások jelentős figyelmet kapnak, a mobil tárcákban található webes szolgáltatások, amelyek felhívhatják a vásárlók figyelmét az alkalmazásokra, ezek kiegészítőjévé váltak – írta az Ecommerce Times.

A mobiltárcák elősegíthetik az alkalmazások letöltését – mondta Alex Campbell, a Vibes mobilmarketing-platform társalapítója és pénzügyi igazgatója. Rábírhatják az alkalmazások letöltésére azokat a felhasználókat, akik idegenkednek ettől. Az iOS és Android eszközökbe integrált Apple- és Google-pénztárcák jelentős marketinglehetőséget kínálnak.

„A mobiltárcákra egykor úgy gondoltak, mint a mobilfizetés megkönnyítésének eszközére, amelyben esetleg még különféle eseményekre lehet jegyeket tárolni. A marketingesek azonban rájöttek, hogy a segítségükkel erősíteni lehet a felhasználók elköteleződését a kereskedők mellett. Jó csatornák a fizikai és a digitális világ egyesítésére”  – véli a szakember.

Beivódtak az online kereskedelembe

A Bryj egyéni mobilalkalmazás-fejlesztő cég áprilisban közzétett ezerfős közvélemény-kutatásából kiderült, hogy a fogyasztók azt szeretnék, ha a vállalatok inkább frissítenék alkalmazásaikat ahelyett, hogy megszüntetik azokat. A mobilalkalmazások térhódítása forradalmasította a vállalatok kapcsolattartását az ügyfelekkel, mivel bárhol, bármikor kényelmes hozzáférést biztosítanak a termékekhez, a szolgáltatásokhoz és az információkhoz.

Ugyanakkor a kutatók szerint a cégeknek prioritásként kell kezelniük a felhasználói élményt, a személyre szabást, a jó kezelőfelület kialakítását és a biztonságot. Ezek nélkül könnyen a törlés sorsára juthatnak alkalmazásaik.

„Legyen szó akár egyedi ajánlásokról vagy személyes adatvédelmi beállításokról, a testreszabás magas szintje fokozza a felhasználók elköteleződését, és elősegíti a márkához való hűséget, a mélyebb kötődés érzését”

– mondta Lawrence Snapp, a Bryj vezérigazgatója a The E-Commerce Timesnak.

Itt is jön a mesterséges intelligencia

A fogyasztók ma már mobilalkalmazásokra támaszkodva vásárolnak, kommunikálnak, szervezik szórakozásaikat és vásárlásaikat. Hibátlan felhasználói élményt várnak el. Így ahhoz, hogy relevánsak maradjanak, a vállalkozásoknak fontolóra kell venniük a mesterséges intelligencia integrálását mobilalkalmazásaikba.

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint az ezredforduló után született Z generáció tagjainak háromnegyede (72 százaléka) nyitott az MI-alapú funkciók igénybevételére. A Bryj felmérése szerint a felhasználók 62 százaléka, különösen a fiatalabb generációkhoz tartozók 10–30 mobilalkalmazással rendelkeznek minden egyes eszközükön. A fiatalabb generációk ötöde hetente körülbelül egy alkalmazást tölt le.

A fogyasztók olyan alkalmazásokat keresnek, amelyekkel időt takaríthatnak meg és könnyen kezelhetők. Az időmegtakarítást a megkérdezettek 68 százaléka, az életük egyszerűsítését a válaszadók 65 százaléka jelölte meg kiemelkedő érvként egy alkalmazás letöltése mellett. A Bryj felméréséből az is kiderül, hogy a felhasználók 64 százaléka nagyobb valószínűséggel használja egy vállalkozás mobilalkalmazását, mint a weboldalát mobilböngészőjén keresztül.

A digitális pénztárcák hídja

A Vibes februárban közzétett tanulmánya kimutatta, hogy a digitális pénztárcák, amelyek hűségkártyákat, jegyeket, beszállókártyákat, ajándékkártyákat és egyebeket tartalmaznak, egyre inkább felváltják az egyedi márkaalkalmazásokat. A mobiltárcák áthidalják az elkötelezettségi szakadékot, mivel tartós, érintkezés nélküli kapcsolódási csatornák, amelyek segítenek egyesíteni a fizikai és a digitális világot az alkalmazások letöltése nélkül. A márkáknak két egyértelmű előnyt biztosítanak a hagyományos mobilalkalmazásokkal szemben.

Az egyik az, hogy a kiskereskedők könnyen frissíthetik a mobiltárca tartalmát, és releváns pénztárca-értesítéseket küldhetnek a felhasználó képernyőjére. Ez a lehetőség erős csatornát biztosít nekik arra, hogy folyamatosan kapcsolatban maradjanak vásárlóikkal. Az ügyfeleket mintegy az üzletbe tereli az, hogy beváltsák a kuponjaikat és a hűségpontjaikat. A Vibes felmérésében a megkérdezettek 75 százaléka mondta azt, hogy a márkáktól kapott SMS-ek rendszeresen vásárlásra késztetik őket. A válaszadók 60 százaléka használt már mobiltárcán tárolt hűségkártyát helyszíni vásárláskor. A felhasználók 54 százaléka árulta el, hogy vásárolt már a helyszínen akkor, amikor egy márka a mobiltárcán keresztül elérhetővé tett egy ajánlatot.

A mobiltárcák jól mérhető marketingeszközt kínálnak a cégeknek

A mobiltárcák egyre nagyobb szerepet kapnak a fogyasztók életében. Nem véletlen, hogy az Apple és a Google is fejleszt és népszerűsít mobilfizetési pénztárcákat – derült ki Campbell szavaiból. Ez a fogyasztói kereslet és a marketingesek innovációjának köszönhető, miután ráébredtek az e-mail és a mobilalkalmazások korlátaira. Nevezetesen arra, hogy a mobiltárca könnyen integrálható az online kereskedők SMS-marketingjébe.

A márkák például növelhetik a bevételt, ha az SMS-t mobil tárcával kombinálva használják a kiskereskedelmi üzletek és éttermek látogatottságának növelésére. Egy márka küldhet például egy SMS-t egy háromdolláros mobiltárca-kuponra, dupla hűségpontokra vagy hasonló promóciós ajánlatokra mutató linkkel. Ráadásul ez a módszer lehetővé teszi a márkáknak, hogy nyomon kövessenek minden egyes letöltött belépőt. Így egyértelmű hozzárendeléssel mérhetik az SMS/tárca kampányok sikerét.