A kínai e-kereskedelem zászlóshajója az európai piac meghódítására készül – közölte a vállalat elnöke. Ez jelentős előrelépést jelent a távol-keleti e-kereskedelmi óriás nemzetközi terjeszkedésében.
A bejelentés alig több mint két hónappal azután történt, hogy az Alibaba, Kína legnagyobb e-kereskedelmi cége közzétette, hogy hat egységre kívánja felosztani üzletágát. Ennek célja, hogy az egyes egységek nagyobb önállóságot és gyorsabb döntéshozatali jogkört kapjanak.
Ez is érdekelhet
Michael Evans, az Alibaba elnöke elmondta, hogy a vállalat az egyik kínai e-kereskedelmi szolgáltatását, a Tmallt hozza be Európába. Kínában a Tmall az Alibaba egyik weboldala és alkalmazása, amely nagy hangsúlyt fektet a külföldi márkák kínai fogyasztóknak történő értékesítésére. Ez jelentős váltást tükröz az Alibaba nemzetközi e-kereskedelmi stratégiájában.
„Azt fogják tapasztalni, hogy a Kínában Tmall néven működő üzletág Európában is ezen a néven fut majd, ami azt jelenti, hogy helyi márkákat és helyi fogyasztókat fogunk kiszolgálni a helyi piacon”
– mondta Evans a franciaországi Párizsban megrendezett Viva Tech konferencián.
A hír azért érdekes, mivel a cégcsoport Európában eddig az AliExpress nevű oldalra összpontosított. Az AliExpress azonban Kínából szállítja az árukat Európába, ezért a szállítási idők gyakran hosszúak – bár a termékek olcsóbbak lehetnek, mint a riválisoké.
Megint Spanyolország a belépési pont
Evans elárulta, hogy a vállalat jelenleg egy kísérleti projektet hajt végre Spanyolországban, amely „egész Európára ki fog terjedni”. Ez nem meglepő, hiszen a cég már több márka elindításával próbálkozott az Ibériai-félszigetről: legutóbb a Miravia nevű, elsősorban divatcikkekkel foglalkozó piacterét indította el innen.
Az Alibaba hat önálló vállalkozásának egyike a Taobao Tmall Commerce Group, amely a két fő e-kereskedelmi termékére összpontosít Kínában. De van egy Global Digital Commerce egysége is, amely az Alibaba külföldi e-kereskedelmi törekvéseire fókuszál.
„Európa az egyik legfontosabb prioritás minden olyan üzletág számára, amelynek van nemzetközi összetevője. Ez alatt tehát a nemzetközi kereskedelmi üzletágakat, a felhőüzletágat és különösen a logisztikai üzletágat értem” – mondta el Evans.

