Az e-kereskedelem Európában folyamatos növekedést mutat, ezt főként a déli és keleti országokban tapasztalható rohamos bővülésnek köszönheti. Az online kereskedelmi szegmens értéke 2017 végére várhatóan 602 milliárd euró lesz, ami azt jelenti, hogy az ágazat 2016-hoz képest 14 százalékos növekedést ér el.
A 2016-os év a maga 530 milliárd eurós eredményével igencsak túlteljesítette az eredeti várakozásokat, és idén sem lesz ez másként, a tavalyi 15 százalék után 14 százalékos bővülés jöhet – jelent meg a European Ecommerce Report 2017 kiadványban.
Az online vásárlók részesedése hagyományosan az érett e-kereskedelemmel rendelkező országokban a legmagasabb: az Egyesült Királyságban a fogyasztók 87, Dániában 84, míg Németországban 82 százaléka vásárol termékeket és szolgáltatásokat az interneten. Habár Románia a lista végén kullog, az ágazat robbanásszerű 38 százalékos növekedést ért el keleti szomszédunknál, Szlovákia és Észtország tekintetében a növekedés 35 százalékos. A határokon átívelő e-kereskedelem is feljövőben van: a múlt évben az online vásárlók 33 százaléka vásárolt külföldről, az arány Luxemburg, Oroszország és Svájc esetében a legmagasabb, mintegy 60 százalékkal. A vásárlók életkora még mindig fontos szempont, a 16-24 évesek kétharmada, míg az 55 év felettiek alig egyharmada shoppingol az interneten. Érdekes tény még, hogy bár a 10 főnél nagyobb vállalkozások 77 százaléka rendelkezik internetes oldallal, csak 18 százalékuk értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait weboldalán keresztül.