Az eNet ismét jelentkezett az immár hagyományos, év végi infografikájával, amely a 2017. évi e-kereskedelmi kutatásainak eredményeit foglalja össze.
Az adatokból kiderül, hogy 2016-ban 4,6 millió online vásárló összesen 427 milliárd forint e-kiskereskedelmi forgalmat generált, az átlagos kosárérték pedig elérte a 13 ezer forintot. A 2017-es év forgalmát várhatóan a szokott módon, a 2018-as Elektronikus Kereskedelmi Konferencián ismerhetjük majd meg.
A hazai webáruházak 35%-a kap megrendelést külföldről is.
Úgy tűnik, örvendetesen tör előre a bankkártyás fizetés. Internetes vásárlásnál a webáruházak 28%-a, utánvét során 33%, a boltban pedig 36% kínálja ezt a fizetési módot. Az interneten a vásárlók 46%-a, utánvét során 29%, a boltban pedig 28% él a bankkártyás fizetés lehetőségével.
A magyar webshopok 90%-ánál elérhető a futárszolgálat, mint kiszállítási mód, ugyanakkor csak 15% nyújt lehetőséget átvételre csomagautomatánál.
A hazai webáruházak 65%-a használja maketingeszközként a hírlevelet.
Az online vásárlók legnagyobb hányada a 35-39 éves korosztályból kerül ki, ami nem meglepő, hiszen ebben a csoportban található a legtöbb internet- és okostelefon-használó is.
Az évvégi vásárlási szezon továbbra is erős: 2016-ban a novemberi és decemberi forgalom a teljes éves bevétel 31%-át tette ki a magyar webshopoknál.
Ahogy korábban már beszámoltunk róla, 2017-ben az eNet felmérése szerint 3,3 millió fő tervezett vásárolni a Black Friday alkalmával, átlagosan 36 ezer forintos értékben. Ha minden tervezett vásárlás megvalósult volna, az 120 milliárd forint költést eredményezett volna ebben az időszakban az idén.