A világszerte ismert és elismert e-kereskedelmi platformon a 2020 márciusától 2022 januárjáig tartó időszakban 2.594.798 új boltot nyitottak a kereskedők, ezzel kevesebb mint két év leforgása alatt az előfizetőszám több mint 200%-kal növekedett, írja a Genius.ai publikációja alapján az Ecommerce News.
A növekedés legfőbb mozgatórugója természetesen az elmúlt időszakban mindenhol megfigyelhető fogyasztói magatartás változás, a lezárásokkal összhangban megnövekedett online vásárlási kedv növekedése, valamint a fizikai értékesítésben korlátozott kereskedők alternatív útkeresése.
A Shopify legtöbb előfizetője a jelentős növekedést követően továbbra is az Amerikai Egyesült Államokban van, több mint 2,5 millió vállalkozás használja az USÁ-ban ezt a platformot, ami 178%-os emelkedés a pandémia előtti számokhoz képest. A második az Egyesült Királyság a népszerűségi listán több mint 150 ezer bolttal, 218%-os növekedéssel, a harmadik pedig Ausztrália, valamivel 100 ezer feletti aktív shoppal és 165%-os növekedéssel. Európában Franciaország számít még jelentős piacnak közel 60 ezer shoppal és 320%-os növekedéssel, ugyanakkor ha csak a fejlődés ütemét nézzük, akkor az elmúlt 2 évben Németországban láthatunk kiugró adatokat, itt 480%-os növekedéssel nőtt 13 ezerről 78 ezerrel a Shopifyt használó online kereskedők száma.
A Genius AI kutatása szerint az újonnan indult webshopok nagy része kis e-kereskedő, akik még nem készültek fel az olyan óriásokkal való versengésre, mint az említett piacokon jelentős szerepet betöltő Amazon. A kicsik sokkal inkább a vásárlói elégedettségre, a biztonságos és felhasználóbarát weboldalakra tudják helyezni a hangsúlyt, ezzel tudnak bizalmat építeni a vásárlóikban addig, amíg el nem érik azt a kritikus tömeget, azt a szintű pozitív értékelést, ami a nagy piactereken való eredményes érvényesülésnek elengedhetetlen feltétele.
A fent említett hatások és piaci mozgások természetesen nem csak a tengerentúlon, illetve Nyugat-Európában érezhetők, ahol a Shopify igen jelentős szereplőnek számít. Az ekerstat.hu oldal adatai alapján a hazai piacon is jelentős bővülés volt megfigyelhető. 2020-ról 2021-re a becsült adatok alapján itthon több mint duplájára nőtt a webáruházak száma, melyek között kiemelt helyet foglalnak el a Shopifyhoz hasonló, magyar fejlesztésű bérelhető webshop megoldások, a legnépszerűbb WooCommerce után a TOP3 másik két helyezettje fej-fej mellett a Shoprenter és az Unas, míg a Shopify itthon 6%-nyi becsült részesedéssel az 5. a népszerűségi listán.