A berlini székhelyű, Európa számos országában jelentős forgalmat bonyolító e-kereskedő kelet felé vette az irányt: ezúttal Litvániában, Szlovéniában és Szlovákiában nyitott webshopot, de hamarosan hazánkban is szolgáltat majd.
A 2008-ban alapított német divatipari piactér június elején jelentette be, hogy megnyitja helyi webshopjait az említett kelet-európai és balti országokban. A cég eddig is az európai piac egyik éllovasa volt, de a bővítéssel egész biztosan megkerülhetetlen szereplővé, és akár a nagy távol-keleti és tengerentúli kereskedők, vagyis az Alibaba, az Amazon és a Wish komoly konkurenciájává léphetnek elő.
A vállalat 2020-ra vonatkozó üzleti jelentésében 23,1%-os árbevétel-növekedésről számolt be az előző évhez képest, amely így elérte a 8 milliárd eurót. Emellett az aktív vásálóik száma 38,7 millió fő körül jár, amely nagyjából 25%-os emelkedést jelent.
“Izgatottan várjuk, hogy üdvözölhessük új vásárlóinkat Litvániában, Szlovákiában és
Szlovéniában, és elhozhassuk nekik a legizgalmasabb divatipari termékeket, a legmagasabb szintű kényelmi szolgáltatásokkal a piacukon.” – nyilatkozta Lisa Miczaika, a Zalando közép-európai részlegének igazgatóhelyettese.
Utóbbi szolgáltatások közé tartozik többek között az ingyenes szállítás, a 30 napos visszaküldési határidő, a többféle fizetési mód és természetesen a helyi nyelveken rendelkezésre álló ügyfélszolgálat.
Több országot is megcéloztak a régióban
Az első körös bővítést követően a vállalat még idén tervezi az újabb webshopok megnyitását Horvátországban, Észtországban és Lettországban, 2022-ben pedig Romániát és Magyarországot is bevonja a szolgáltatási területébe. Természetesen ez azt is jelenti, hogy a platformján működő kereskedőknek és márkáknak is automatikusan megnyílik a lehetőségük az értékesítésre az összes újonnan megnyílt piac felé, amellyel jelentős számú új vásárlót érhetnek el. Ez még vonzóbbá teheti a piacteret a globális konkurenciával szemben.
A következő hetekben a Zalando helyi marketing-lehetőségeket keres, illetve felveszi a kapcsolatot a három új célterület influenszereivel, hogy minél hatékonyabban tudja elérni a célközönségét.
“A platformunk bővítése ezekben az országokban jelentős lépés ahhoz, hogy a divat kiindulópontja legyünk Európában, és hogy a Zalando-univerzum még több vásárló előtt megnyílhasson.” – tette hozzá az igazgatóhelyettes.