Millió tanácsot olvashat a kezdő e-kereskedő az interneten, amelyek jelentős részét semmiképpen sem szabad megfogadnia. Hogyan választhatjuk ki a jó ötleteket a rosszak közül? Úgy, hogy van egy listánk a rosszakról. Ezt mutatja be a webáruház indításáról szóló sorozatunk negyedik része.
Az e-kereskedelem szakirodalmának része azoknak a „jó tanácsoknak” a listázása, amelyeket semmiképpen nem szabad megfogadni, hiába hangzanak helyenként jól. A Creativ Market, a Freeapps és az M&M Web Solutions szakportálok számos ilyen ötletet gyűjtöttek össze.
1. Szolgáld ki az emberek igényeit!
Ha egy webshop mindenkinek a kedvében akar járni, végül nem lesz képes szilárd márkaidentitást kialakítani. Valójában minden e-kereskedőnek a célközönsége kedvében kell járnia.
2. Adj az ügyfeleknek számtalan választási lehetőséget!
Ha egy webáruház túl sok lehetőséget ad a látogatóinak, akkor belezavarodnak a keresésbe, és végül elhagyják az oldalt. Az érdeklődőnek gyorsan el kell jutnia egy „Aha!” pillanatig. Ez a feltétele, hogy vásároljon.
3. Összpontosíts teljesen a termékedre!
Ez azért bosszantóan rossz tanács, mert úgy hangzik, mintha jó lenne. A termék nagyon fontos, azonban, ha már tudod, mit fogsz eladni, és tudod, hogy az jó, akkor a figyelmedet át kell helyezned a vásárlóra. Az emberek megveszik a termékedet, nélkülük nem jutsz sehova.
4. Írj kulcsszavas tartalmat!
Ez egy régi, elavult tanács. Ha az ügyfeleid kulcsszavakkal teleszórt írást látnak az oldaladon, el fognak fordulni tőle. Nem vonzó, ha az embereknek megpróbálják a szájukba rágni, amit el akarnak adni nekik. Írj úgy, hogy ne tűnjön reklámnak!
5. Ha felépíted a webshopod, jönni fognak a vevők!
Nem fognak! Az online áruházak nem olyanok, mint a valódi üzletek, ahol állandóan arra járnak az emberek, akik ránéznek a kirakatra, ami felkeltheti az érdeklődésüket. A jó tartalommarketing lassan, de biztosan hat. Követőtábort teremt, aminek a növelésében segíthet, ha az e-kereskedő blogot is ír ügyfeleinek.
Pintér Róbert a Corvinus Egyetem adjunktusa, a Kürt Akadémia e-kereskedelmi képzésének vezetője:
„Sokfelől hallhatod, hogy ’ma már nem érdemes webáruházat alapítani’, mert aki időben ébredt, a 2000-es évek elején, az ma már milliárdos, mert ’akkor bárki megcsinálhatta a szerencséjét, most meg már túl nagy a verseny’. Ha eleged van abból, hogy erről is lemaradtál, és bizonyítási vágyat érzel az ellenkezőjére, akkor: nyugodtan vágj bele egy új webáruház megalapításába! Ma már nem kell neked fejlesztened a webáruház motort vagy fizetési megoldást, és logisztikai céget sem kell alapítanod, mert ez is szolgáltatásként adott, így TE a lényegre, a kereskedelemre koncentrálhatsz! Azt azért kalkuláld be, hogy nemcsak jó ötlet kell a sikerhez, hanem remek csapat, első osztályú ügyfélélmény és rengeteg munka is.”