Egy szeptember 16-ai webmaster blogbejegyzésben a Google közzétette, hogy ezentúl nem jeleníti meg az önreklámozó értékeléseket a bővített kivonat (rich snippet) típusú találatokban, ezzel is erősítve a relevánsabb keresési eredményeket, és elősegítve a felhasználók jobb tájékozódásának lehetőségét. Ez azok számára lehet rossz hír, ezzel a módszerrel próbálták saját üzleti oldalukat népszerűsíteni.

A világ legnépszerűbb keresőjénél folyamatosan, akár naponta többször is frissítik az algoritmust, hogy a találatokat minél inkább finomhangolják, a felhasználók igényeihez igazítsák. A rich snippet vagy más néven rich content típusú keresési eredményeket a cég szakemberei nagyon értékesnek, informatívnak tartják, ezért a szeptember 18-ai frissítés után azokat az értékeléseket (vagyis review eredményeket) amelyeket az adott oldal kezelői adtak meg, vagy harmadik féltől származó widgetek generáltak, az üzleti célú oldalaknál nem jelenítik meg többé, sőt, a többi plusz információt is blokkolják. Konkrétan az ilyen értékelésekről van szó:

rich_snippets_review

Egyébként ahhoz, hogy egy weboldal tartalma rich snippet típusú találatként jelenhessen meg, ún. strukturált adatokkal kell azt ellátni. Ez valójában egy egyszerű kód beillesztését jelenti, amelyhez a Google részletes leírást is ad. Eszerint 17 kategóriába sorolhatjuk az oldalunkat, és ezekből az aktuális szigorítás kettőt érint: a LocalBusiness és Organisation kategóriákat, és azok altípusait. Persze nem garantálják azt, hogy a kód hozzáadásával valóban bővített kivonatokkal szereplünk majd a találati listában, mivel ezt még számtalan egyéb szempont is befolyásolja, amit természetesen sehol sem részleteznek. Ezzel csak a technikai lehetőséget teremtjük meg, amit aztán a Google leellenőriz, és ha mindent megfelelőnek talál, remélhetőleg engedélyezi a bővített információk megjelenését. Ha viszont technikailag vagy tartalmilag nem megfelelő a kód, nem fogja az oldalunkat ezen találatok között megjeleníteni (ha esetleg valakinek megfordult a fejében az üzleti oldalának más kategóriába átsorolása, ez valószínűleg nem fog beválni).

Persze a többi paraméter még mindig hasznos, és jelentősen növelheti az oldalunkra történő átkattintási arányt (CTR-t). Ezeket a schema.org weboldalra hivatkozva tudjuk megadni, és egy webshop esetén például a következőket jeleníthetjük meg: termék elérhetősége, ára, állapota, a termék értékeléseinek száma és értéke, a kereskedő cég neve stb. Példaként nézzük meg a BestBuy.com egyik termékoldalának kódrészletét:

rich_snippets_schema

Így ha oldalunk találatai megjelennek az említett plusz információkkal, érdemes megőrizni ezt. Ahhoz, hogy továbbra is megmaradjon a bővített kivonatunk, mindenképp meg kell tartani a strukturált adatokat, amelynek tartalmaznia kell name paramétert, illetve nem lehet benne önreklámozó értékelés. És nem csak a saját oldalunkról, hanem más oldalról linkelt widget-ből származó vásárlói értékelést is ilyennek vesz a Google. Nem világos, hogy ezt robotok segítségével ellenőrzik, vagy a cég által ezrével alkalmazott értékelők (raterek) feladata a felülvizsgálat, de valószínűleg az előbbi megoldást alkalmazzák, és függetlenül az értékelés tartalmától letiltják az összes ilyen találatot.

Viszont a helyzetet bonyolítja, hogy ha egy olyan oldalon jelenik meg értékelés a mi oldalunkról, amely más weboldalak vásárlói értékeléseit tartalmazza (pl. eKomi), ott már látszanak a plusz információk, és így ők viszik el a rich snippet közvetlen előnyeit, hiszen a találat hozzájuk mutat, vagyis a kattintások is oda fognak érkezni. Ez nyilvánvalóan irreális és egyenlőtlen helyzetet teremt, amelynek kiküszöbölésére valószínűleg nem kell sokat várnunk.

Több organikus látogatót szeretnél a weboldaladon?

Bízd ránk a keresőoptimalizálást A-tól Z-ig!
Minden SEO feladatot késlekedés nélkül, magas minőségben végzünk az InternetSolutions Kft.-nél a SEO audittól a stratégiakészítésen és tanácsadáson át a SEO tartalomfejlesztésig, akár AI támogatással. Írj egy üzenetet, és rövidesen felvesszük veled a kapcsolatot!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.