“A mai napig emlékszem, amikor csippant a telefonom, és jelezte, hogy eladtam az első terméket a webshopomban. Arra is emlékszem, hogy milyen gondosan csomagoltam be azt a szelfibotot. Nagyon izgatott voltam, mindent jól akartam csinálni, hogy a vásárló boldog legyen, amikor kibontja a csomagot.” – emlékszik vissza Perényi András, a Webshippy társalapítója, amikor arról kérdezem, hogyan kezdődött az ország legnagyobb fulfillment szolgáltatójának története.
A Webshippy több mint 2.200 ügyfél megrendeléseit kezeli, ügyfeleik között az ország legismertebb kereskedőit találjuk. A régióban a legtöbb csomagot kiküldött szolgáltató – több, mint 5 millió csomag hagyta el a cég teljesítési központjait az elmúlt évek alatt. Ez nem véletlen, hiszen ha valaki minőségi, mondhatni Amazon-szintű logisztikai szolgáltatást akar igénybe venni, biztosan őket választja.
Ez is érdekelhet
Nem ti vagytok az egyetlen fulfillment szolgáltató a piacon. Mégis hogyan tudott a Webshippy ilyen sikereket elérni?
Valóban nem mi vagyunk az egyedüliek, de mi voltunk az elsők! Persze ez még nem elég a sikerhez. A kiszervezett logisztika egy technológián alapuló üzletág, nem csupán logisztikai. Hiába van 10.000 négyzetméteres raktárunk, ahonnan havonta átlagosan 200.000 csomag indul útnak a világ minden részére, ha nem nyújtunk az ügyfeleinknek további értékeket. Az e-kereskedelemhez érteni kell, kutatni és kifejleszteni a legjobb technológiai innovációkat, hogy minél nagyobb versenyelőnyhöz jutassuk a minket választó webáruházakat.
A robotokra gondolsz? Elképesztően néznek ki! Tényleg úgy érzem magamat, mintha egy Amazon raktárban lennék.
Nem, nem csak a robotokra. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a régióban mi kezdtünk el először robotokat használni, de a robot csak egy eszköz. Valóban nagyban növeli a hatékonyságot, de én inkább arra gondolok, hogy mi az a plusz, amit az ügyfeleinknek tudunk adni azon kívül, hogy kiküldjük a csomagjaikat.
Miért, nem az a dolga egy fulfillment cégnek, hogy kiküldje a csomagokat a webáruházak helyett?
De igen, viszont egy iPhone-t sem azért veszel meg, mert kell valami, amivel felhívhatod az ismerőseidet. Ha csak erre kéne, akkor nem iPhone-t választanál, és pontosan ez a titka a Webshippy-nek is. Hozzánk nem azért jönnek az ügyfelek, hogy megcsináljuk helyettük a logisztikát. Azért jönnek, mert tudják, hogy ránk van szükségük ahhoz, hogy még nagyobbra nőjenek.
A 2.200 ügyfél valóban hatalmas szám, nem lehet véletlen, hogy ennyien megbíznak bennetek. Mivel járultok hozzá a sikerükhöz? Hogy tud ebben egy logisztikai szolgáltató segíteni?
Valamivel több, mint 2.000 ügyfél rendeléseit kezeljük, és nagyjából 800 webáruház online árukészletét raktározzuk. Sok olyan kereskedő van, aki nem a saját termékét árulja, hanem a belső nagykereskedelmi piacterünkön szerzi be a termékeket. Ez egy marketplace, ahol összehozzuk a beszállítókat és a nagykereskedőket az értékesítőkkel. Van olyan webshop is, amit azért indítanak el, hogy dropshipping-modellben adjon el termékeket. A webáruházak arra használják a marketplace-t, hogy kiegészítő termékeket találjanak a meglévő kínálatukhoz. A Marketplace jelentősen növeli a nálunk lévő webshopok versenyképességét, hiszen minél több terméket kínálnak, annál nagyobb az esélye, hogy több vásárlót konvertálnak, vagy nagyobb kosárértéket érnek el. Szerintem ebben rejlik a rendszer igazi sikere.
Így már érthető. Tehát nemcsak a logisztikában segítetek, hanem a termékbeszerzésben is.
Pontosan. Ez a második legkomplikáltabb folyamat, amivel egy webáruház-tulajdonosnak meg kell birkóznia. A Webshippy eredeti küldetése úgy szólt, hogy “Webáruházakat segítünk a növekedésben és a céljaik elérésében”. Tehát sosem csak a logisztikában akartunk segíteni.
Érthető. Van még ilyen hozzáadott értéketek, amivel segítitek a webshopokat?
A szállítási módok sokszínűségét mindenképpen kiemelném. A pandémia alatt az e-kereskedelem a feje tetejére állt: hatalmasat fejlődött, és komoly verseny indult meg a webshopok között, hogy kiszolgálják a vásárlókat, akiknek ezzel párhuzamosan nőtt az igényszintjük, mondhatni elkényelmesedtek. Régen elég volt egy futárcéggel dolgozni, de ha egy webáruház ma nem kínál legalább 2-3 különböző átvételi módot, akkor lehet, hogy azért hagyja ott a látogató a kosárban a terméket, mert nem volt számára megfelelő szállítási opció. Van, aki minőségi házhozszállítást vár el. Van, akinek gyorsan kell a termék, még aznap. Megint másoknak az számít, hogy a legolcsóbb legyen. Valakinek meg az a kényelmes, ha egy csomagautomatából veheti ki a megrendelt terméket, amikor ő akarja. Ezeket az igényeket ki kell tudnia szolgálni egy webshopnak, és ebben a fulfillment szolgáltató tudja a legjobban támogatni. Viszont az nem elég, ha a fulfillment cég több szállítmányozóval szerződött le, hiszen technológiailag is meg kell teremteni a lehetőséget, hogy a vásárlók ki tudják választani a nekik megfelelő szállítási módot a webshopban, és ez az információ eljusson a kiszervezett logisztikai céghez is. Mi rengeteget dolgozunk az integrációk biztosításán is, hogy bármely webshopmotorral tudjon működni bármelyik szolgáltató. Ez egy hatalmas tudás, amivel támogatni tudjuk a kereskedőket.
Nem is gondoltam, hogy ez ennyire összetett. Említetted, hogy a növekedésben is segítitek a kereskedőket. Ezt hogyan kell elképzelni?
A kereskedőknek ma már elengedhetetlen, hogy több lábon álljanak. Régen ez úgy volt, hogy csináltál egy webshopot, rá egy kampányt, és jöttek a vásárlók. Ma már vannak piacterek, ár-összehasonlító oldalak, közösségimédia-felületek, ahol lehet értékesíteni – és a külföldi piacokra történő belépésről még nem is beszéltünk. A szoftverintegrációkon keresztül azt biztosítjuk a webshopoknak, hogy a saját webáruházon kívül, más felületen is tudják terjeszteni a termékeiket, és az onnan jövő rendeléseket is ki tudják szolgálni. Mondok egy példát: ha kiszervezed hozzánk a webshopod logisztikáját, akkor a rendszerünkön belül, néhány kattintással máris belistázhatod a termékeidet az eMAG-ra – az itthonira, de akár a román eMAG-ra is. Ez csak a kezdet: folyamatosan dolgozunk azokon az integrációkon és együttműködéseken, amikkel megkönnyítheted a terjeszkedést és a potenciális vásárlók elérését.
Ez elképesztő, így már értem. A Webshippy tényleg nem csak egy logisztikai szolgáltató.
Nem, és sosem akartunk csak azok lenni. Azért vagyunk jó helyzetben, mert más szolgáltatók még mindig csak azt kínálják a webshopoknak, hogy helyettük végzik el a piszkos munkát. A Webshippy emellett a növekedés lehetőségét is biztosítja számukra, valamint azt, hogy a minőségi szolgáltatásainkkal mindig versenyképesebbek lesznek, mint a konkurensek. Ma már nem elég, ha egy fulfillment szolgáltató csak kiküldi helyetted a csomagokat. A webshopoknak olyan szolgáltatót kell választani, akik hozzájárulnak a növekedéshez és a versenyképesség emeléséhez.
(Támogatott tartalom)