A webáruházak és a digitális kereskedelem terjedésének egyre általánosabbá válásával a vásárlói igények is megváltoznak. A gyorsaság és a megbízhatóság a logisztikai és csomagszállítási szolgáltatásokkal kapcsolatban is alapelvárás. Sőt: a rugalmasság ma már nem csak a kisméretű csomagok rendelésekor fontos, hanem a kiterjedt, kifejezetten nagyméretű és/vagy nehezen kezelhető árucikkek esetében is. A bútorok, a kerti gépek vagy éppen a méretes fitnesz eszközök szállítása nem lehet komoly akadály. Erre a piac igényre reagálva vezette be a GLS Hungary tavaly áprilisban a GLS XXL szolgáltatást.
A nagyméretű, akár 80 kg tömegű küldemények gyors és megbízható kézbesítését biztosító GLS XXL az ország bármely két pontja közötti kiszállítást biztosítja egyetlen munkanapos átfutási idővel. A szolgáltatás révén a vállalkozások növelhetik az e-commerce piacon a versenyképességüket is, mivel a csomagok mérete ma már nem korlátozó tényező számukra.
Balázs Attila, a GLS Hungary ügyvezető igazgatója szerint a hosszas tervezés és előkészítés után a piacra bevezetett GLS XXL szolgáltatás hozta azt, amit elvártak tőle.
„A pozitív visszajelzések, melyeket új szolgáltatásunk kapcsán kaptunk, megerősítik elkötelezettségünket a szolgáltatásaink további fejlesztése iránt, legyen szó akár a hagyományos postai csomagokról, akár a szállítmányozás új kihívásairól”
– mondta Balázs Attila.
Három példa
Megkérdeztünk három olyan cégvezetőt, ahol már használták, használják a GLS XXL szolgáltatást, mik a tapasztalataik. Krasnyánszki István, a Hervis Organizációs vezetője elmondta, hogy leginkább olyan termékek megrendelőhöz juttatása esetén használják az új csomagszállítási formát – mint a kerékpárok és a fitness termékek – amikor a csomagolás meghaladja a szokásos körméretet, és ha a szállítás során amúgy sérülhetnek fontos altaktrészek.
„Korábban gondot okozott, hogy az ország egész területén időre és megfelelő minőségben juttassuk el vásárlóinkhoz a rendeléseiket. A GLS XXL szolgáltatásával azonban elérhetővé vált a normál csomagszállítás paramétereivel szinte egyező nagycsomagos házhozszállítás. Számunkra nagy előny volt, hogy a Hervis bolthálózat áruátvételes rendszerébe könnyen illeszthető a folyamat, mivel már korábban is GLS-környezettel dolgoztunk”
– magyarázta Krasnyánszki István. Hozzátette: cégük további pozitívumként kezeli, hogy „a normál csomagszállítás során megismert hatékony és gyors reklamációkezelési, valamint kártérítési folyamatot a GLS XXL is átvette.”
Körömi János, az Infuze Technologies Kft. ügyvezetője a gyorsaság és a pontosság mellett a személyes kapcsolat fenntartásában látja az új szolgáltatás előnyeit. Már egy évtizede dolgoznak a GLS-el, így logikus volt, hogy igény szerint a GLS XXL-t is kipróbálják. „Mivel nagyértékű, gyakran meglehetősen sérülékeny árukat szállítunk (ipari drónokat, robotokat stb.), kulcsfontosságú számunkra, hogy az állandó kapcsolattartók mellett a futárokat is könnyen elérhessük, és jó szívvel rábízhassuk akár a nagyértékű terméket is a GLS-re” – magyarázta az ügyvezető. Úgy véli, hogy az XXL-méretű csomagok körültekintő kezelése egy hiánypótló terület. Ez – tette hozzá Körömi János – „az e-kereskedelem nagyméretű árukkal foglalkozó területeken látható gyors terjedését figyelembe véve sikerre van ítélve”.
Balla János, az onlineMárkaboltok.hu áruforgalmi igazgatójaként azt látja, hogy az ügyfeleik el vannak kényeztetve. Mivel a GLS-től évek óta megbízható és gyors szolgáltatást kapnak, így akár az ország két, egymástól legtávolabb lévő helyére is 1-2 nap alatt eljuthatnak a csomagjaik.
„Az egyszerű, intuitív kezelőfelület lehetővé teszi számunkra, hogy könnyedén és hatékonyan kezeljük csomagjainkat, amivel időt és energiát takarítunk meg”
– mondta a szakember. Az a személyes tapasztalata, hogy a GLS segítsége is benne van abban, hogy „az ügyfelek részéről kapott visszajelzések mind pozitívak”. Balla János úgy fogalmazott, hogy számukra „a GLS nem csupán egy szállítópartner, hanem egy megbízható és innovatív vállalat, amely segít nekünk a növekedésben és a siker elérésében az online kiskereskedelmi piacon.”
Jelenleg a GLS az egyetlen olyan szolgáltató Magyarországon, amelyik vállalja, hogy a nagy méretű, akár 80 kg súlyú küldeményeket 1 munkanapos átfutási idővel kézbesíti az ország bármely pontjára.