Gyorsított digitálismarketing-képzési programot indított a Google európai kiskereskedők számára. A Grow My Store abban segíti a helyi vállalkozásokat, hogy erősítsék a digitális vásárlást, növeljék az ügyfélforgalmat és optimalizálják az online vásárlói élményt.
A világméretű koronavírus-járvány egyik hatása, hogy ugrásszerűen megnőtt az online kiskereskedelmi forgalom, és megváltoztak a vásárlói szokások, amelyekhez a kereskedőknek is igazodniuk kell. Egyúttal a pandémia miatt jelentősen emelkedett azoknak a vállalkozásoknak a száma, amelyek szeretnék fokozni online jelenlétüket. Éppen ezért a Google új szolgáltatásának célja, hogy az európai kiskereskedők a lehető legtöbbet tudják kihozni digitális lehetőségeikből.
„Nyár elején ígéretet tettünk arra, hogy az elkövetkező 18 hónapban 10 millió embernek és vállalkozásnak segítünk Európában, a Közel-Keleten és Afrikában munkát találni, digitalizálódni és növekedni. A kiskereskedelem, amely csak az EU-ban a munkahelyek több mint 9 százalékát adja, kulcsszerepet játszik a fellendülésben” – olvasható a cég közleményében.
Ez az ígéret a Google új, Accelerating Retail elnevezésű programjának elindításához vezetett. A program részeként a Google piacra dobta a Grow My Store szolgáltatásának új verzióját, amely új eszközöket, ingyenes képzést, továbbá valós idejű információkat nyújt egész szeptemberben a régió kiskereskedőinek, hogy fel tudjanak készülni a vásárlási csúcsidényre. Bármely webshop az URL-jének megadásával személyre szabott jelentést, iparági referenciaértékeket, digitális forgalmi trendeket és hasznosítható tippeket kaphat. A Grow My Store új verzióját több országban is bevezeti a Google, köztük Németországban, Franciaországban, Hollandiában és Törökországban.
A Google emellett továbbfejleszti intelligens kampányait a hirdetési folyamat egyszerűsítése érdekében, és kiterjeszti a régióra a Rising Retail Trends adatstatisztikai eszköz működését is. Ez utóbbi a Google keresési adatait felhasználva kiemeli a gyorsan növekvő, termékekkel kapcsolatos kategóriákat, valamint azokat a helyeket, ahol az átlagosnál nagyobb érdeklődés mutatkozik egy-egy kategória iránt. Kezdetben az adatokat csak az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában lehetett elérni, de most már a legtöbb európai országban is lehet velük dolgozni.