A pandémia bebizonyította, hogy a kereskedelmi vállalkozásoknak muszáj átlépniük az online értékesítés küszöbét. Hazánkban is hatalmas lökést kaptak a webáruházak, a magyar e-kereskedelmi ágazat fejlődése kilőtt, melynek elkerülhetetlen következménye az online kereskedelmi motorok számának növekedése is.

Számtalan elérhető e-kereskedelmi platform közül választhatnak a vállalkozások, de a Magento még mindig az egyik legelterjedtebb nyílt forráskódú platform. A világon jelenleg közel 200.000 Magento alapon futó webáruház létezik (forrás: BuiltWith), köztük olyanok, mint például a HP, Nike, Nespresso, Ford, Hermes, Bulgari, Helly Hansen vagy akár B2B szereplők, mint a 3M vagy a Honeywell.

Miben rejlik a Magento népszerűsége és miért lesz a következő generációs e-kereskedelmi megoldás az elkövetkező években? Cikkünkben elmondjuk.

Mi is az a Magento?

A Magento a világ vezető nyílt forráskódú e-kereskedelmi platformja, amelyet vállalatok százezrei használnak. Olyan szoftverről van szó, ami az alapvető, induló webshop igényeken lényegesen túlmutató funkciókat tartalmaz, amellett, hogy szinte korlátlanul bővíthető mind egyedi fejlesztéssel, paraméterezéssel és modulokkal. 2008-as indulása óta már sokkal több egy klasszikus e-kereskedelmi megoldásnál. A szisztematikus bővítéseknek és az Adobe, – mint tulajdonos – fél évszázados tapasztalatának köszönhetően kiterjedt ökoszisztéma biztosítja a tartalomkezelés, a megrendelés-kiszolgálás és a business intelligence megoldásokat.

A Magentonak jelenleg két verziója érhető el a piacon:

  • Magento Open Source: nyílt forráskódú webáruház, melyet igényeink szerint személyreszabhatunk, saját magunk üzemeltetjük. Erről a verzióról lesz most cikkünkben elsősorban szó.
  • Adobe Commerce (korábbi nevén Magento Commerce): licenszdíjas, komplex nagyvállalati webáruház, B2B és B2C értékesítéshez. Ha kíváncsi vagy a Commerce verzió tudására, hogy kinek ajánljuk, akkor itt találsz bővebb információt róla.

Miért lesz a következő generációs e-kereskedelmi megoldás?

Röviden azért, mert minden olyan funkciót tartalmaz, mely egy magyar vállalkozás régiós terjeszkedéséhez szükséges: skálázható, így a vállalkozás méreteihez igazodik és tökéletesen kezeli egyidőben a fizikai és az online boltok készleteit. De nézzük a részleteket!

Egy webshopfelület, több ország

Egy Magento webáruház installáción belül tetszőleges számú website alakítható ki, azokon belül pedig más-más valutával és nyelvi állományokkal dolgozó boltnézeteket állíthatunk fel. Ezért tökéletes kiindulópont a régiós terjeszkedés elindításához a Magento felülete, hiszen nem kell több weboldal párhuzamos fejlesztésével bajlódni, elég egyszer lefejleszteni a funkciókat, melyet aztán minden ország értékesítésében kihasználhatunk. Ráadásul a rendszer lehetővé teszi, hogy akár különböző kinézetű és termékkínálattal rendelkező webshopokat ugyanarról a kezelőfelületről tartsunk karban.

A fizikai és az online bolt összekötése

Sok kereskedő problémáját oldotta meg az Adobe, amikor kiemelt figyelmet fordított az offline és az online shopok összekötésére. Ez megmutatkozik a készletkezelésben, ahol lehetővé vált a több forrásból érkező termékek és azok készleteinek magasabb szintű kezelését (hozzárendelhetünk terméket forrásokhoz, azaz üzletekhez, létrehozhatunk logikákat, hogy mely készletet használja elsősorban a rendszer a rendelések kiszolgálásánál, stb.). Másrészt bevezették az ‘in store delivery’ opciót a szállítási módok közé. Azaz bármelyik készletet beállíthatjuk személyes átvételi pontként, amelyekből a vásárlók kiválaszthatják, hogy melyik átvételi ponton szeretnék átvenni a rendelést.

Magas szintű tartalomkezelés

A legutóbbi verziófrissítéskor számos olyan plusz funkció került be a Magento adminjába, melyek garantálják a magasabb szintű tartalomkezelést, megkönnyítve ezzel az adminisztrátorok dolgát. Ilyen extra lehetőség a Page Builder használata, mellyel egyszerű különböző kampányoldalak és blokkok összeállítása, ráadásul segítségével a termékleírások megjelenítését is fel lehet turbózni. Az Adobe Stock galéria is a szerkesztők rendelkezésére áll, gyorsabb, jobban kereshető felületen érhetjük el a korábban feltöltött képi tartalmakat.

Testreszabható külső és belső

A Magento nyílt forráskódú verziója mögött több mint 6000 fős fejlesztői közösség áll, akik napról-napra új funkciókkal bővítik az amúgy sem elhanyagolható tulajdonságlistát. Ezért webáruházunk nem csak külsejében lehet egyedi, hanem a funkciók kombinációja is lehetővé teszi, hogy iparágunk és célközönségünk számára a legoptimálisabb tudáskészlettel vértezzük fel webshopunkat. Teljesen a saját igényeinkhez igazíthatjuk, lekapcsolhatunk funkciókat amikre nincs szükségünk, vagy új, bonyolult üzleti logikákat alakíthatunk ki hozzá.

Integráció a hazai piac szereplőivel

Az integráció az egyik legfontosabb eszköze annak, hogy webáruházunk mindennapjai során minél kevesebb manuális munkára legyen szükség, ugyanakkor hatékonyabban, gördülékenyebben üzemeljen online vállalkozásunk. Minél több third party szoftvert használunk – legyen szó készletkezelésről, vállalatirányitási rendszerekről, fulfillment vagy marketing eszközökről – annál biztosabb, hogy szükségünk van egy jól integrálható webáruházra, ahol az egyes rendszerek megfelelőképpen kommunikálnak egymással. A Magento API végpontjainak köszönhetően nincs akadálya a külső szoftverek integrációjának, ráadásul a nemzetközi brandeken túl sok magyar logisztikai, számlázási, és egyéb céggel jött már létre összeköttetése.

Ha szeretnétek többet megtudni a webhop platformokról, a Magento tudásáról, illetve a külföldi piacra lépésről, Visegrádon, a XVIII. Elektronikus Kereskedelmi Konferencián több előadást és workshopot is meghallgathattok a témában:
- MILYEN WEBÁRUHÁZ TECHNOLÓGIÁVAL FEJLŐDHET A VÁLLALATOM? 
Milyen webshopmotort válasszunk vállalkozásunkhoz és milyen integrációs lehetőségeink vannak?

- MIÉRT JÓ NAGYVÁLLALATI MEGOLDÁS A MAGENTO?
Magento funkcióiról, előnyeiről, hogy milyen vállalkozásoknak ajánljuk és milyen kérdéseket kell tisztáznunk magunkban egy webshop indítása előtt.

- KÜLFÖLDI TERJESZKEDÉS TECHNOLÓGIA OLDALRÓL
A kerekasztal beszélgetésben azt vizsgáljuk, vajon az akaraton és a pénzügyi lehetőségeinken túl milyen speciális technikára, technológiára, megoldásokra van szükségünk ahhoz, hogy a lehető legkevesebb hajtépés mellett léphessünk a leghamarabb a legtöbb ország piacára.

- KINN IS VAGYOK, BENN IS VAGYOK – BELFÖLDI ÉS KÜLFÖLDI OPERÁCIÓ, HOL LEGYEN A LOGISZTIKA? 
A kerekasztalnál többek között arról fogunk beszélgetni, hogy ha magyar cégként külföldről szerzünk be árut vagy ha külföldre szállítunk, akkor ki milyen logisztikai és IT megoldásokat miért választott.

Találkozzunk Visegrádon és beszélgessünk személyesen!

 

(Támogatott tartalom)

Szükséged lenne automatizációra?

Mi már biztosan megcsináltuk.
Nézd meg az OANDER saját fejlesztésű integrációs platformjának, az Oander Connect-nek a funkcionalitását, vagy írj nekünk egy üzenetet!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.