A Zalando újrahasznosítható csomagolást vezet be Németországban

Csökkenti a környezeti lábnyomát a Zalando

A környezettudatos megközelítés jegyében újrahasznosítható csomagolás bevezetésén dolgozik a Zalando. A német fast fashion termékekkel foglalkozó e-kereskedő a fenntartható fejlődést fontosnak tartó vásárlói számára lehetővé teszi a jövőben, hogy olyan visszaküldhető csomagolásban kapják meg a megrendelt termékeiket, amelyet a cég később újra felhasználhat ugyanerre a célra.

A környezetterhelést csökkenteni kívánó akció egyelőre még kísérleti fázisban van, lényege, hogy olyan karton dobozokban és műanyag zacskókban kapják kézhez a vásárlók az árut, amelyet aztán a futár átvétel után vissza is szállít a cégnek, ahol újra hasznosíthatják azt.

Mint azt weboldalukon írják, döntésükkel szeretnének hozzájárulni a fenntartható kereskedelmi üzleti modellek kidolgozásához, amellyel csökkenthető a nem lebomló műanyag csomagolóanyagok által okozott környezeti kár.

Az európai fogyasztók egyre tudatosabbak, ha környezetvédelmi szempontokról van szó. Egy nemrégiben készült tanulmány szerint 75 százalékukat befolyásolja a döntésben, hogy a csomagolás mennyire környezetbarát.

A Zalando által értékesített kozmetikai eszközöket a korábbi gyakorlatuktól eltérően már most is papírba csomagolva küldik ki, az újrahasznosítható csomagolás pedig 60 százalékban újrahasznosított műanyagból készülő Polybagből készül majd, ezzel is csökkentve a legyártásukhoz használandó ökológiai lábnyomot.

Melanie Hultsch, a projekt vezetője szerint az idén Németországban kezdődő teszt során használt műanyag dobozok többször is felhasználhatóak lesznek majd, és nemcsak a megrendelt termékekhez járnak, de a mérethibás vagy egyéb okból kifogásolt termékek visszaküldéséhez is biztosítanak ilyet vásárlóiknak, hogy ne kelljen külön csomagolóanyaggal terhelniük a környezetet.

A teszt időszak és bevezetés után, az újrahasznosítható csomagolások rendszerét minden európai országra ki szeretné terjeszteni a cég, amilyen hamar csak lehetséges.

mm
Jóbi Attila

Online marketing menedzser, újságíró, média menedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!