A varrósdoboztól a több tízezres eladásokig

A varrósdoboztól a több tízezres eladásokig

Az üzletünk elindításánál a megfelelő termék vagy termékcsoport megtalálása a legnehezebb feladatok egyike. Ehhez adunk néhány nem kifejezetten szokványos ötletet, hiszen nem csak olcsó távol-keleti árukkal lehet manapság jó üzletet csinálni.

Ahogy mostanában mindenhol olvashatjuk, az e-kereskedelem történelmi csúcsokat döntögetett az elmúlt időszakban. Biztos sokunkban felmerül a kérdés, hogy ha ekkora üzletről van szó, miért ne vághatnánk bele magunk is? Maga ez elindulás látszólag könnyebb, mint eddig bármikor, hiszen pillanatok alatt találhatunk szolgáltatókat minden egyes részfeladatra, és ma már nem kell több tízmilliós tőke egy online üzlet elindításához. Egy dolog ellenben nagyon is fontos: kell egy jó ötlet, egy jó termék vagy termékcsoport, amivel sikerre vihetjük a vállalkozásunkat, és ezt nekünk magunknak kell megtalálni.

Átalakuló trendek a kereskedelemben

Az igények természetesen folyamatosan változnak, különösen az utóbbi időszakban, amikor a járványhelyzet miatt sok olyan szempont került előtérbe, ami korábban másodlagos volt. Számos kutatás igazolja, hogy a vásárlók számára egyre fontosabb szempont a megbízhatóság, a tartósság, a rövid ellátási lánc és a fenntarthatóság. Vagyis úgy tűnik, hogy az olcsó távol-keleti áruk helyett előtérbe kerülhetnek a helyi, környezetbarát, kézműves termékek, ami Nyugat-Európában és a tengerentúlon már régóta létező trend, és néhány éve itthon is erősödésnek indult.

Amennyiben ilyen irányba szeretnénk elindulni, jó kiindulási pont lehet átböngészni a nagy nemzetközi, vagy akár a kisebb tematikus kézműves piacterek termékkínálatát, hiszen rengeteg jó ötletet találhatunk ezeken. Néhány a legismertebbek közül:

  • Etsy: világszinten is a legnagyobb, amerikai tulajdonban lévő piactér, amely 15 éves múlttal rendelkezik, felhasználóinak száma meghaladja 47 milliót, és 66 millió különböző termék szerepel a kínálatában.
  • Amazon Handmade: a világ legjelentősebb e-kereskedelmi platformja természetesen a kézműves termékeket sem hagyja ki a palettából. Ezeket a termékeket az oldalon belül a Handmade kategóriában találhatjuk meg.
  • Meska: az egyik legismertebb hazai kézműves piactér, amely 12 éves múltra tekint vissza. Jelenleg kb. 3600 eladó van jelen az oldalon 110 ezer különböző termékkel.
  • RebelsMarket: a mainstreamtől eltérő ruházati cikkeket, jelmezeket és egyéb kiegészítőket találhatunk itt. Az oldalon nagyjából 5.000 kézműves 250.000 terméke közül válogathatunk
  • Artfire: elsősorban ékszerek, egyedi tervezésű ruhák, iparművészeti alkotások, antik tárgyak és design alapanyagok találhatók a Tucson-i alapítású oldal kínálatában.

Sikeres kézművesek az Etsyn

Ha kíváncsiak vagyunk arra, hogy valójában mekkora üzlet is rejlik ebben a szegmensben, nem árt közelebbről megvizsgálnunk a fent említett legnépszerűbb piactér, az etsy.com néhány népszerű eladóját, akiktől akár még inspirációt is kaphatunk saját termékeink kiválasztásához. A következőkben 5 érdekes és különösen sikeres oldalt mutatunk be.

PlannerKate


Az Etsy legtöbb terméket értékesítő eladója egy ohioi tervező, Kate Antesberger, aki a napi feladatok tervezésében segítséget nyújtó matricákat, füzeteket és hasonló nyomdai termékeket árul. 2014 óta van jelen az oldalon, mostanáig 1.171.937 eladást bonyolított, és 52.312 rajongóval rendelkezik. Ugyan a termékei bőven nem tartoznak a magas árfekvésű kategóriába, de eladásainak száma magasan vezeti a listát, ami nyilvánvalóan elég jó üzletre enged következtetni.

Bead Boat


A szintén amerikai, dallasi illetőségű Bead Boat a piactér talán legnépszerűbb kategóriájában utazik: ékszerek készítéséhez árul alapanyagokat, a szupererős zsinóroktól a különböző drágaköveken és láncokon át a kész ékszerekig. Több mint 7000 féle terméket árul, 708.565 eladott árucikkel és 31.038 követővel büszkélkedhet.

ModParty


A rendezvények legkülönbözőbb kellékei találhatóak meg a ModParty kínálatában, különös hangsúllyal az esküvői dekorációra és egyéb kiegészítőkre, ezen belül pedig a koszorúslány-ruházatra, amely az USA-ban nagy népszerűségnek örvend. 679.349 eladott termékkel és 92.116 rajongóval szintén a piactér legnagyobb értékesítői közé tartoznak, ráadásul termékeik nagy része korántsem az 1 dolláros, hanem annál jóval magasabb árkategóriában szerepel.

PeggySueAlso Leather


Ez az oldal egyedülálló kínálattal rendelkezik a különböző állatbőrökből készített dekorációs termékekből, a festett marhabőrtől kezdve a különlegesen mintázott velúrra, saffianora vagy akár struccbőrre készült alkotásokig. Ezekből a különleges termékekből és alapanyagokból már 559.400 tételt adtak el, és a boltot 22.515-en jelölték kedvencüknek.

Prettygrafikdesign


A digitális grafikát ugyan nem soroljuk a “klasszikus” kézműves termékekhez, de úgy tűnik, sikeresen vívta ki magának a helyet közöttük. A Prettygrafikdesign már 469.622 eladást produkált különbőző clipart-szettek, mesefigurák, levélháttér-minták és egyéb grafikai csecsebecsék területén, 26.698 követője pedig szintén kimagasló eredménynek mondható.

mm
Buzás Attila

Újságíró, webhosting szakértő, a Kosárérték E-kereskedelmi magazin szerkesztője

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!