A nagyvállalati webshopok 5 legfontosabb előnye

A nagyvállalati webshopok 5 legfontosabb előnye

Amikor nagyvállalatokról beszélünk, nem egyszer gyártókra, nagykereskedelmi forgalmazókra gondolunk, akik a B2B piacon értékesítik termékeiket, így érthetően ezekhez a feladatokhoz adaptált, egyedi partnerkezelési igényeik vannak. Ilyen sajátos tulajdonságokhoz egyedi fejlesztői megoldást szállítani idő- és költségigényes, ráadásul az esetek nagy részében teljesen felesleges, szemben a jól bevált, ezrek, tízezrek által kitapasztalt best practice gyártói megoldásokkal. A mi választásunk az Adobe Commerce, a világhírű szoftvergyártó cég nagyvállalati webáruház-motorja, amely az európai piacon is jól ismert Magento “nagytestvére”.

Nagyvállalati shop, ami lefedi az igényeinket

A fent említett best practice megoldások természetesen nem azt jelentik, hogy webáruházunk nem tartalmazhat egyedi, a saját igényeinknek megfelelő funkciókat. Az Adobe Commerce Marketplace-en található több ezer bővítmény gondoskodik arról, hogy felületünk kiszolgálja cégünk és iparágunk sajátosságait. Az eddig is széles fizetési és szállítási módok még tovább bővültek, sőt, számos ügyfélélményt növelő szolgáltatás is alapvető funkciója a Commerce-nek. Választhatunk élő chatet a jobb ügyfélszolgálati élményért, vagy automatikus termékajánlást előre beállított termékjellemzők alapján. Az Adobe Sensei pedig a gépi tanulás alkalmazásával segíti az információkra alapozott döntéshozatalt, legyen szó hirdetésekről vagy marketingtevékenységekről.

Piacbővítés egyszerűen – itthon és külföldön

Miért ne bővíthetnénk a piacunkat, miért ne csinálhatnánk még jobban, mint eddig? Fizikai üzleteink funkcionálhatnak átvevőpontként, nem kell aggódnunk: az online és bolti megrendelések, átvételek között könnyű az átjárás, az értékesítési és teljesítési csatornák között rugalmasan változtathatóak a módozatok, a felhasználó választása alapján. A készletkezelés offline és online boltok összekapcsolása esetén előre meghatározott üzleti logika alapján működik, a készletezés és a különböző shopokból történő kiszolgálás a lehető leghatékonyabban valósul meg.

A nemzetközi terjeszkedést elindíthatjuk az online térben, hogy később fizikai üzletekkel is megvessük a lábunkat az új piacon. A webshop erre minden eddiginél gyorsabb és egyszerűbb megoldást kínál, hiszen könnyedén bővíthető boltnézetünk, vagy országaink száma is, így az Adobe Commerce minden eddigi megoldásnál hatékonyabban támogatja a nemzetközi terjeszkedést.

És mi a helyzet egy ilyen komoly rendszer üzemeltetésével? A Commerce Cloud verzió esetében az üzemeltetést sem kell külön feladatként kezelni, hiszen képes ezt szintén elvégezni. Éves licenszdíj mellett onnan érkezik a támogatás és fenntartás, ahonnan a technológia, így kényelmes, biztonságos, profi.

Felhasználóbarát admin oldali kezelhetőség

Az Adobe nem kis részben annak köszönheti népszerűségét, hogy szoftverei – bár profi megoldásokat szállítanak – ezt képesek felhasználóbarát kezelőfelület mellett biztosítani. A webshopmenedzserek és marketinges kollégák imádni fogják, hogy fejlesztő nélkül képesek magas minőségben előállítani a vállalkozás számára szükséges tartalmakat.
Az Adobe Commerce a legmodernebb “drag and drop” eszközöket használja a landing page-ek és kampányoldalak előállításánál, így a kommunikáció lényegesen egyszerűbb és gyorsabb. A tartalomfejlesztésben is élen járnak az Adobe integrált marketingeszközei: elérhető funkció a tartalomidőzítés vagy akár a vásárlói szegmens szerinti testreszabás is.

A nagyvállalati webshopok 5 legfontosabb előnye

Az adat a fejlődés igazi kulcsa

Az egyik legnagyobb feladat a vállalkozás korábbi adatait átültetni, és felhasználni az online értékesítésben. Kiemelten fontos, hogy ne veszítsük el ezeket az információkat, sőt, alapozzunk meg egy jól felépített adatstruktúrát, mely egyszerre tartalmazza az online és az offline értékesítésünk minden információját. Mi más lehetne a hívószó az automatizált Adobe termékek között, mint a business intelligence, ami a rengeteg felgyülemlő adatot nem csak összegyűjti, de azokat kiválóan válogatja, hogy az adathalmazunkból komoly üzleti döntéseket elősegítő értékes kimutatás váljon.
Az üzleti érdekek mentén szegmentált adatgyűjtés során a mérőszámokat kedvünkre választhatjuk meg, a nyers adatokból pedig a kiértékelés során nem csak értékes üzleti információk lesznek, de lenyűgöző vizualizációt is kapunk, ami még hatékonyabban rávilágít az összefüggésekre. Ma már nem ahhoz szükséges az adat, hogy vevőket szerezzünk, hanem hogy jobban megismerjük, és ezáltal megtartsuk őket.

Szolgáljunk ki egyszerre B2B és B2C igényeket!

A világjárvány bizonyította, hogy sok esetben a nagyvállalati webshopoknak is nyitniuk kell a végfelhasználók felé, és egyszerre kell mindkét célközönség igényeit kiszolgálni. Ennek köszönhetően ma már sokszor egyszerre találkoznak B2B és B2C, de akár B2B2C igények is. Ezeknek a kezelése ma már elengedhetetlen, ráadásul a B2B oldalon is megjelennek a B2C-ben már megszokott igények, hiszen ugyanazt a kényelmet és gyorsaságot várják el a vállalati életben is a felhasználók, mint amihez már magánszemélyként hozzászoktak. Az Adobe Commerce felületén lehetőség van egyéni katalógusárak és árlisták megjelenítésére, a céges felhasználók számára elérhetőek hitelkeretek, kezelhetnek árajánlatokat, így megvalósul a vevőszegmentálás és perszonalizáció professzionális szintje.

Összességében elmondhatjuk, hogy bár a B2B és B2C piacok között muszáj üzleti szinten különbséget tennünk, de ez technológiailag már nem okoz fejtörést. Nagyvállalatok ezreinek digitális átállása és a több mint 10 éves Magento-tapasztalat a biztosíték arra, hogy a rendszer számtalan, sajátos piaci igényre felkészült, így kereskedelmi tevékenységünket a robusztusság ellenére is kellő rugalmassággal fogjuk tudni átültetni az Adobe Commerce rendszerébe. Cégünk digitalizált kereskedelme szabadon skálázható, a növekedésünk már “csak” rajtunk múlik, de mi koncentrálhatunk a stratégiára, hiszen az Adobe technológia képes lesz kiszolgálni az üzletfejlesztés során neki szánt új feladatokat.

Az OANDER Development Magento fejlesztőként azon dolgozik, hogy az Adobe Commerce nagyvállalati megoldásával a hazai cégek számára is elérhetővé váljon a digitalizációs skálázhatóság legmagasabb szintje. Az Adobe Commerce előnyeiről bővebben az OANDER oldalán olvashatsz.

(Támogatott tartalom)

Szükséged lenne automatizációra?

Mi már biztosan megcsináltuk.
Nézd meg az OANDER saját fejlesztésű integrációs platformjának, az Oander Connect-nek a funkcionalitását, vagy írj nekünk egy üzenetet!

mm
Roskó Dávid

Integrációs szakértő, automatizációs specialista. Az Oander Development Kft. integrációs üzletágvezetője 2016 óta.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!