A nagyobb méretű termékek rakodása és a házhozszállítás iránti igény egyaránt jelen van üzleti és magánemberek oldalán is. Ebben a cikkben az utóbbit fogjuk közelebbről megvizsgálni, ráadásul többféle megközelítésben. Az ilyen tranzakciók iránti igény elsősorban az online piactereken generálódik, de nap mint nap találkozunk közvetlen megkereséssel is.

A HDT fő profilja a nagyobb méretű tartós fogyasztási cikkek szállítása, így legnagyobb számú megkeresés lakossági oldalról a használt háztartási gépek, bútorok, sporteszközök szállításával kapcsolatosan generálódik. Több magyarországi online piactér létezik, melyek a felhasználók rendelkezésére állnak, hogy az ilyen jellegű tevékenységeket lebonyolíthassák számukra a lehető legkényelmesebb módon. Itt a szolgáltatás lebonyolításának szinte minden mérföldköve különbözik a kereskedelem által generált szállítási igényektől és a kisebb csomagküldéssel foglalkozó cégek szolgáltatásaitól.

Két hasonlóság van a két profil között: a megrendelés menete és annak nyomon követése.

A megrendelő egy online felületen megrendeli a szolgáltatást és a szolgáltató azt a megfelelő sztenderdek szerint lebonyolítja. Ez így eddig egész egyszerűnek tűnik, de ha a dolgok mélyére nézünk, akkor már bonyolódik a történet. Nehezedik a dolga a megrendelőnek és a szolgáltatónak egyaránt. A házhozszállítás alapvető feltétele, hogy egy országos hálózat álljon rendelkezésre, hiszen az elszállítandó áru nem egy darab kereskedelmi raktárból érkezik, hanem azt az ország különböző pontjain kell felvenni, amit a kiszállítást végző autók napirendjébe kell egyesével beütemezni. A magánszemélyektől érkező megbízások kardinális kérdése maga a csomagolás, ami bizony a megbízót is feladat elé állítja. A csomagolásnak ugyanis olyannak kell lennie, hogy a szállítandó áru és a környezetében lévők se sérüljenek.

Az innovatív szolgáltató

Fontos tehát, hogy a házhozszállítás megbízásának pillanatában a csomagolás szükségességéről és szabályairól a megbízó magánszemély megfelelő tájékoztatást kapjon. Azért is fontos, hogy ne az árufelvételkor derüljön ki az, hogy a küldemény nem felel meg a biztonságos szállítási feltételeknek. Egy innovatív szolgáltató természetesen folyamatosan azon dolgozik, hogy a házhozszállítás során vagy azzal valamilyen kapcsolatban felmerülő problémákra felkészüljön, illetve azokat orvosolja. Avagy: olyan ötletes megoldásokat találjon, amik a szolgáltatást igénybe vevőknek plusz értékeket adnak.

A csomagolás tekintetében ilyen például a mi “szuperhősünk”.

Továbbá: a HDT kifejlesztett egy olyan androidos illetve „almás telefonon” is használható applikációt, amely egy egyszerű, letisztult, könnyen kezelhető platform a lakossági felhasználók részére. Ennek a programnak már több funkciója aktívan működik. A háttérben folyamatosan dolgozunk rajta, hogy hamarosan tovább bővítsük a szolgáltatásokat, ezzel kielégítve a felhasználók igényeit és kényelmét. Jelenleg a megrendelést követően már azonnal lehet követni a fuvarok életének útját, pontos státuszát, illetve ha magánszemélyként szeretne értékesíteni és elszállítani használt terméket, azt is pár kattintással megteheti a felhasználó.

A lényeg: segítséget nyújtani

Mindemellett létrehoztunk egy olyan virtuális fiókot amelyben lehetőségünk nyílik gyűjteni, rendszerezni a számlákat, garancialeveleket, ezzel megkönnyítve az ezzel kapcsolatos esetleges utómunkálatokat, amikre további lehetőségeket fogunk kínálni a jövőben. Nem kell törni a fejünket vajon hova raktuk a számlát, majd keresgélni a többi között.

A lakossági vásárlási kedvet időről időre megnöveli a társadalmi szerepvállalással meghirdetett vásárlást ösztönző program (legutóbb az Otthon Melege Program). Ennek lényege, hogy segítséget nyújtson a használt háztartási gépeket jóval hatékonyabb és energiatakarékosabb gépekre cserélésében. A vásárlási ár egy részét ekkor az állam átvállalta. Az feltételül szabta azonban, hogy a használt termékek leadása megfelelően dokumentált legyen és a hulladékgazdálkodó a leadott háztartási gépeket egy pontos nyilvántartás szerint tudja átvenni és kezelni.

Ehhez a szolgáltatóknak egy teljesen különálló, digitalizált folyamatot kellett kialakítania, ami az egész ügymenetet könnyebbé és átláthatóbbá tette. Egy megfelelően kialakított rendszerben így a lebonyolításhoz szükséges dokumentáció automatikusan előállt és a megfelelő kommunikációs csatornákon keresztül jutott el minden érintetthez. A lakossági kiszolgálás így nagyon gördülékennyé vált. Vélhetően ilyen program hamarosan újra terítékre kerülhet, ahol az erre jól felkészült szolgáltatók fognak tudni az ilyen jellegű igényekre a leggyorsabban reagálni.

Szem előtt a hulladék kezelése

Nem utolsósorban a hulladékgazdálkodás már folyamatban lévő változásai a következő években egy olyan igényt is fognak generálni, mely megoldást nyújt a lakossági ügyfeleknek a használt háztartási gépek, bútorok és egyéb eszközök hivatalos hulladék feldolgozó üzemekhez való eljuttatásában. A szolgáltatóknak ezt az igényt megfelelően ki kell elégíteniük. Az ügyfelek problémájának megoldása mellett szem előtt kell tartani a hulladék kezelésének egyre szigorodó szabályait is.

Ez a folyamat a jövőben lényegesen összetettebb feladattá fog válni, mint ahogy az eddig volt kezelve. Aki ebben a szegmensben is szolgáltatni kíván, annak nem csak az országos begyűjtést kell megoldania. Ilyen feladat a szabály szerinti tárolás, a nyilvántartás és a hulladéknak nyilvánított termékek ütemezett beszállítása is az erre szakosodott szolgáltatókhoz.

A magánemberek kiszolgálása és a feléjük nyújtott szolgáltatások bővítése a következő években komoly feladatok elé állítják a szolgáltatókat. A kényelem és az egyszerűség egyre inkább döntő tényező lesz. Az ügyfél végül ez alapján dönt majd: kit kíván megbízni egy adott feladattal.

Használati cikk, tartós fogyasztási cikk, bútor vagy akár autó gumiabroncs házhozszállítása?
A számodra megfelelő szolgáltató mi, a HDT vagyunk. Kattints és ismerj meg minket és a szolgáltatásainkat.