5 eszköz, hogy szemmel tartsd a konkurenciát

5 eszköz, hogy szemmel tartsd a konkurenciát

A versenytársak találati pozíciói és annak változásai kulcsfontosságú információkat adnak a kezünkbe ahhoz, hogy a saját SEO stratégiánkat kialakítsuk. Ehhez viszont adatokra van szükség.

Talán nem túlzás kijelenteni, hogy a keresőoptimalizálás az egyik legnagyobb kihívás az e-kereskedelemben. A Google és a Facebook titokzatosan változó algoritmusainak köszönhetően sokszor voltaképpen fogalmunk sem lehet róla, épp miért van előttünk egy versenytársunk, és bár az kellemesebb, annak is ezerféle oka lehet, hogy mi miért előzzük éppen a őket.

Megoldás lehet, ha jobban figyeljük a már említett konkurenseket, de úgy nem egyszerű, ha semmilyen értelmezhető adatot nem kapunk róluk. Szerencsére a Practical Ecommerce segít, ahol tud, és összegyűjtött öt eszközt, ami szerintük a legjobb a monitorozásra. A listán az előfizetési árak is ki vannak emelve – a mostanában elég gyors árfolyamváltozás miatt attól inkább eltekintenénk, hogy a dollárban megadott összegeket forintosítsuk is.

SpyFu

A versenytárskövető szolgáltatás grafikonon mutatja az organikus rangsorok változásait. A figyelt konkurenciát természetesen mi adjuk meg, de magától is azonosít párat népszerű keresőszavak alapján. Nem is ez az igazán nagy dolog, hanem hogy a Google algoritmusainak változásaira is rezonál: ezeket számításba véve mutatja, ki mennyit vesztett vagy nyert, de azt is látjuk, hogy állnak a többiek organikus keresési adatokkal.

SpyFu
Forrás: Practical Ecommerce

Az alapcsomag havi 39 dollár, a bővített 49, ezzel a SpyFu a középkategóriába tartozik.

SE Ranking

Az SE Ranking versenytárselemző alkalmazása egy éven keresztül napi száz versenyző organikus rangsorának aktuális helyzetét menti el. A legkisebb mozgás is érzékelhető, illetve azonnal feltűnik, ha érkezik új versenytárs.

Az eszköz minden konkurens oldalra “láthatósági pontszámot” számol az általa rangsorolt ​​kulcsszavak, a keresési mennyiség és az oldal organikus adatai alapján, amikből jobban tudunk következtetni a részletekre.

SE Ranking
Forrás: Practical Ecommerce

Ezen túlmenően az SE Ranking sávos kivonatokat gyárt, és javaslatokat is ad azzal kapcsolatban, merre érdemes tovább haladnunk.

Az SE Ranking 14 napos ingyenes próbaverziót kínál, ehhez még a bankkártyánk vagy hitelkártyánk adatait sem kell megadni. Az Essential legfeljebb öt versenyzőt követ, és havi 39,20 dollárba kerül. A Pro már 87,20 dollár, tehát a teljes szolgáltatás már a kifejezetten drága kategóriába tartozik a műfajban, igaz, sokmindenre ki is terjed.

BuzzSumo

Az oldal szerint a BuzzSumo úgy általában az egyik legjobb elemző: a versenytárs URL-jének megadása után a szolgáltatás megkeresi az adott webhely legsikeresebb tartalmát a megosztások, linkelések és pontszám alapján.

A keresést a felhasználó elmentheti, hogy később hozzáférhessen, és a rendszer értesítést is küld, ha a versenytárs új tartalmat tesz közzé.

BuzzSumo
Forrás: Practical Ecommerce

Követhetjük a márkák említéseit, ami a közönségkapcsolatok építése szempontjából óriási tudás, de a linkelési technikánkat is finomíthatja.

Nem véletlenül ez a műfaj egyik királya, de a BuzzSumóért kell a legtöbb pénzt fizetni: a szolgáltatás ingyenes csomagja havonta 10 keresést tesz ingyen lehetővé. A Pro-terv korlátlan kereséssel és további funkciókkal 99 dollár per hó.

Visualping

Ez a program is azonnal értesít, ha frissítenek valamit a versenytársak, mindössze az URL-t kell megadni. Akkor is szól, ha a versenytárs hozzáad vagy eltávolít bizonyos kulcsszavakat.

visualping
Forrás: Practical Ecommerce

Nem túl bonyolult, nem is ad olyan különösen sokat, viszont cserébe de nem is drága: öt oldalt ingyen követhetünk, de ha többet akarunk, havi 10 dollárért 25-re nő ez a szám.

MozBar

A MozBar egy ingyenes Google Chrome-bővítmény (ingyenes Moz-fiók szükséges hozzá), amely alapvető SEO-mutatókat jelez közvetlenül az organikus eredmények között keresés közben.

MozBar
Forrás: Practical Ecommerce

Ha gyorsan akarunk értékelni versenytársakat, nagyon hasznos, és ugye fontos kihangsúlyozni, hogy ez pénzbe sem kerül, ezzel értelemszerűen a lista legolcsóbb szereplője.

Ingyenes, villámgyors SEO elemzés a Kosárértéken

Add meg honlapod címét, és egy órán belül megkapod az eredményt!
A gyorselemzés SEMRush szoftverrel, automatikusan történik. Ha az eredménnyel kapcsolatban kérdésed van, a Kosárérték SEO szakértői segítenek.
A visszaigazoló emailben szereplő email címen fel tudod venni velük a kapcsolatot.

mm
Horváth Ádám

Kereskedelmi szakújságíró, a Kosárérték magazin állandó szerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!