A legtöbb cégnek ma már alapvető a professzionális megjelenés az interneten, azonban sok vállalkozó hajlamos az online szolgáltatásokon és a levelezésen spórolni a költségekkel. A logika mindig ugyanaz: miért kéne a G Suite-ért fizetnem, ha a Gmaillel megkapom majdnem ugyanazokat a szolgáltatásokat ingyen? Hogy miért érdemes, annak rengeteg oka van, mi most felsoroljuk a 10 legfontosabbat.

Mi az a G Suite?

A G Suite a Google üzleti szolgáltatása, ami a jól ismert alkalmazásokra épülő biztonságos céges levelezőrendszer. A programcsomag magában foglalja az összes szükséges alkalmazást, ami a hatékony irodai csapatmunkához kell:

  • Gmail: a világ legnépszerűbb levelezőszolgáltatása.
  • Naptár: találkozók és események tervezése.
  • Meet: videokonferenciák kollégákkal és a cégen kívül is bárkivel.
  • Csevegés: valós idejű kommunikációs eszköz csapatok számára.
  • Aktualitások: belső közösségimédia-felület.
  • Táblázatok, Dokumentumok, Diák, Oldalak és Űrlapok: fájlszerkesztő alkalmazások fejlett online együttműködési lehetőségekkel és kontrollálható hozzáféréssel.
  • Drive: felhőalapú tárhely bármilyen fájltípushoz.
  • Cloud Search: keresőmotor, amivel a felhasználók emberekre, fájlokra vagy üzenetekre kereshetnek bárhol a tartományban.
  • Adminisztrációs vezérlőpult: admin felület minden Google alkalmazáshoz, integrációhoz, felhasználói fiókhoz és csatlakoztatott készülékhez.

A fent említett eszközök nagy részét már ismerheted saját Gmail fiókodból, de ha szeretnéd kiaknázni az összes lehetőséget, próbáld ki csapatoddal a G Suite-et! Íme 10 érv, amiért érdemes:

1. Növeli a hitelességed

A Gmailben a G Suite segítségével saját domaint állíthatsz be, tehát a név.vezetéknév.cégnév@gmail.com helyett minden alkalmazottadnak lehet ilyen e-mail címe: név.vezetéknév@cégnév.hu.
Milyen előnyöket jelent ez a cégedre nézve? Nem fognak amatőrnek, vagy ami még rosszabb, csalónak nézni. Az információs technológia korában a fogyasztók hozzászoktak, hogy minden márkával van ellátva. Privát e-mail címeket ma már csak kezdő szabadúszók és vállalkozó wannabe-k használnak üzleti célokra.

2. Elbúcsúzhatsz a spamektől

A Gmail fiókok spamszűrője rendkívül hatékony. Ha nem kell a nem releváns e-mailekkel foglalkoznod, rengeteg időt takaríthatsz meg, amit a partnereidre fordíthatsz. Semmi reklám, semmi adathalászat, semmi gyanús ajánlat, csak hivatalos levelek, és olyan oldalakról származó információk, amelyek fontosak neked.

3. A fontos fájlokat tárolhatod a felhőben

Ha a Gmail fiókodhoz tartozó ingyenes Google Drive-ot használod, tapasztalhattad, milyen kényelmes, hogy bármilyen fájlt, fényképet, csatolmányt elérhetsz minden készülékedről. Gondolj bele, mennyivel növelheted csapatod produktivitását, ha minden alkalmazottad tárolhat és megoszthat fájlokat a felhőben!

4. Megkönnyíti a kommunikációt

A G Suite rengeteg eszközt ajánl, ami segíti az üzleti kommunikációt:

  • Gmail: egy biztonságos céges levelezőrendszer saját domainnel, reklámok vagy spamek nélkül.
  • Naptár: egy alkalmazás, amivel hatékonyan beoszthatod az időd, és találkozókat szervezhetsz kollégáiddal a vállalati forrásokat felhasználva.
  • Csevegés: segítségével kommunikálhatsz a kollégáiddal a Gmail-en belül egy oldalfülben, vagy külön alkalmazásban.
  • Meet: létrehozhatsz videókonferenciákat, vagy csatlakozhatsz hozzájuk.

Mindegyik alkalmazásnak van mobil verziója IOS-re és Androidra, így naprakész maradhatsz a céged történéseiben, bárhol is vagy.

5. E-mail aliasokat hozhatsz létre

Minden G Suite felhasználónak lehet több e-mail aliasa is. Az aliasok olyan alternatív e-mail címek, amik összegyűjtik az e-maileket egy postafiókba. Például ha a munkaügyes munkatársnak van egy “j.kovács@ceg.hu” postafiókja, lehet egy “allas@ceg.hu” címe is, ahova az állásajánlatokra érkező önéletrajzokat gyűjtheti az általános levelezésével egy helyen.

6. Kezelni tudod a felhasználókat és az eszközöket

A személyes e-mail fiókokat az IT részleg nem tudja kezelni és ellenőrizni. A G Suite segítségével a céges adatokat feldolgozó összes eszközt ellenőrizni tudod. Minden alkalommal, amikor egy alkalmazott bejelentkezik a G Suite fiókjába egy új telefonról vagy laptopról, láthatod azt az adminisztrációs vezérlőpulton. Ha a munkatárs elfelejt kijelentkezni, ezt te is megteheted. Továbbá megnézheted a jelszavuk erősségét, kötelezővé teheted a kétlépcsős beléptetést és megnézheted a céged aktivitásának statisztikáit. A G Suite-tel semmi nem fogja elkerülni a figyelmed.

7. Nem lesznek adatvédelmi problémáid

Egyes iparágaknál különleges biztonsági előírások vannak: például a pénzügyi vagy egészségügyi cégeknek különösen oda kell figyelniük, hogy kompatibilisek maradjanak az Európai Unió vagy a kormány által előírt szabványokkal. Ráadásul mindannyiunknak kötelező a GDPR szabályokat is betartani, tehát fontos, hogy olyan szolgáltatást válasszunk, ami megbízhatóan kezeli az ügyfelek adatait.

A G Suite Business és Enterprise verzióival korlátozhatod az adatforgalmat egyes régiókra, hogy ne kerüljön semmi az Európai Unión kívülre. A G Suite-nak előrehaladott biztonsági rendszere is van az adatvesztés megelőzésére archiválási és exportálási opciókkal, így a megfelelő konfigurációval kompatibilis lehet a legszigorúbb törvényekkel is.

8. 99,9% rendelkezésre állás

A Google odafigyel a vásárlóira, és rendkívül magas rendelkezésre állást ajánl. Ez kétségtelenül sokkal előnyösebb, mint a versenytársaknál, ahol a gyakran előfordulhat szolgáltatás kiesés.

9. Gyors és megbízható terméktámogatást kapsz

Privát Gmail felhasználóként kapsz támogatást az alap Google szolgáltatásokhoz, de nem kérhetsz személyes segítséget egy szakértőtől. Ha problémád van egy alkalmazással, amit üzleti célokra használsz, minden perc számít – ha nem dolgozol, profitot veszítesz.

A Google Premier Partner Fly on the Cloud ügyfeleként nemcsak kedvezményt és segítséget kapsz a telepítéshez, hanem folyamatos támogatást is a saját anyanyelveden. Bármilyen megoldatlan probléma vagy kérdés esetén a szakértőink rendelkezésedre állnak.

10. Olcsóbb, mint gondolnád

És végül a legegyszerűbb ok arra, hogy miért érdemes munkahelyi Gmailre váltanod: mert megfizethető. Az online szolgáltatások díjai különbözőek a vállalkozások számára: mivel a kis startupoknak például nincs annyi opcióra szükségük, mint a nagy cégeknek, ezért nekik kedvezőbb csomagok is léteznek. Az ár a választott szolgáltatásoktól függ.

  • A belépő szint a G Suite Basic, aminek a költsége 5,2 €/felhasználó (vagy 4,68€ Fly On The Cloud kedvezménnyel).
  • A legnépszerűbb a G Suite Business, ami 10,4€/felhasználó (9,36€ a kedvezménnyel)
    A kibővített G Suite Enterprise ára 23€/felhasználó.

10 ok, amiért érdemes felhagyni a privát Gmaillel az üzleti levelezésben

Szintén fontos megemlíteni, hogy ha a céged megfelel bizonyos kritériumoknak, ingyen is hozzáférhetsz a G Suite szolgáltatásaihoz.

Ki használhatja a G Suite-ot ingyen?

G Suite Nonprofit Szervezeteknek

A Google ingyenessé tette a G Suite-ot a nonprofit szervezetek számára. Ez az egész szervezet munkáját javítja, online kapcsolati csatornát hoz létre, és segít még több önkéntest elkötelezni.

Az ingyenes G Suite verzió használatához a szervezetnek:

  • rendelkeznie kell hivatalos nonprofit státusszal,
  • a Techsoup-nak vagy a regionális partnerének nonprofit szervezetként kell nyilvántartania,
  • a bírósági nyilvántartásban nonprofit szervezetként, alapítványként vagy egyesületként kell szerepelnie.

G Suite for Education

Az iskolák és egyetemek a Google-alkalmazások egy speciális csomagját használhatják. A G Suite Enterprise for Education használatához az alábbi kritériumok szükségesek:

  • Az intézménynek ellenőrzött nonprofit státusszal kell rendelkeznie.
  • Az intézménynek az állami szervek által akkreditált oktatási státusszal kell rendelkeznie.
  • Az intézménynek nemzetközileg elismert oktatási bizonyítványt kell kiadnia.

Minden cég 30 napig díjmentesen használhatja a G Suite-et, de a tesztidőszak a lenti linken keresztül 16 nappal több, mint amit a Google ajánl. Ehhez mindössze annyit kell tenned, hogy kitöltöd az űrlapot a Google Cloud Premier Partner, a Fly On the Cloud honlapján. Ezután egy értékesítési munkatárs felveszi veled a kapcsolatot, és segít beállítani a szolgáltatást számodra.

(Támogatott tartalom)