Az elmúlt évek során a Mailchimp az egyszerű, könnyen kezelhető, kisvállalkozások számára ideális hírlevél megoldásból fokozatosan egyre komplexebb onlinemarketing-szolgáltatáscsomaggá nőtte ki magát. A 20 éve útjára indított projekt első 16 évében az alapítók az alapvető hírlevél funkciók fejlesztésén dolgoztak, kizárólag erre a területre fókuszáltak, majd az elmúlt 4 évben nyitottak a különböző külső rendszerekkel való integrációs lehetőség felé. Miután weblapszerkesztő modullal is bővítették a csomagot, a kis- és középvállalkozások már egyre inkább egy minden-az-egyben marketingplatformként tekinthettek a MailChimpre.
Az újonnan bejelentett Stores (webáruház) és Appointments (időpontfoglalás) bevezetése egy újabb fontos mérföldkövet jelent a cég életében, ezzel ugyanis már egyértelműen kijelenthető, hogy az általános kiszolgálás mellett az e-kereskedelmi szektor kiemelt figyelmet kap a jövőben. A cég indoklása szerint ügyfeleik 40%-a, azaz több mint 14 millió előfizetőjük a kereskedelemben tevékenykedik, és tőlük jelentős számban érkeztek kifejezetten az e-kereskedelem támogatására irányuló fejlesztési kérések a közelmúltban.
“Az induló cégek számára nehézséget jelentett, hogy több szolgáltatónak kell különféle díjakat fizetni a különböző önálló megoldásokért (CRM, e-mail, weboldal, webshop, kérdőív megoldások, stb.), majd ezek után még azt is meg kell oldaniuk, hogy az adataik az egyes rendszerek között megfelelően szinkronizálva legyenek. Mindezeket egyben, egy helyen szeretnék kezelni.” – áll a cég közleményében.
A jelenleg béta fázisban levő újdonságokról az alapítók számoltak be a napokban. A fokozatos bevezetés során először a időpontfoglalás vált publikusan elérhetővé április 28-ától. Ezt követi majd május 18-án a webshop is, amely azonban eleinte csak az Amerikai Egyesült Államokban és az Egyesül Királyságban bejegyzett cégek számára lesz megrendelhető.
Az alapcsomag havidíjak nélkül biztosítja majd a webáruház működtetéséhez szükséges funkcionalitást, ehhez 2%-os tranzakciónkénti jutalék társul majd (plusz az alapértelmezetten használt Stripe online fizetési mód saját jutaléka). A következő szinten 10 dolláros havi díj mellett leveszik a MailChimp brand jelöléseket a shopból, valamint a partnerek számára elérhetővé válik az e-mailes és chat support, a tranzakciós díj pedig 1,5%-ra csökken. A legnagyobb csomag megrendelői 29 dolláros havi díjjal és 0,5%-os tranzakciós költséggel kalkulálhatnak.
Minden csomag egyaránt tartalmazza az oldalak számára, valamint a felhasznált sávszélességre vonatkozó korlátozásoktól mentes weboldalt, SEO eszközöket és a Google Analytics integrációt, a rendszerben a termékkatalógus, a rendelések kezelése, a fizetési és a szállítási módok adminisztrációja is teljes körűen elérhető lesz. Természetesen minden alapfunkció integráltan képes működni a MailChimp szolgáltatási portfóliójának már létező elemeivel is.
Nyilatkozatában Ben Chestnut, a MailChimp ügyvezetője és társalapítója kifejtette a bejelentés kapcsán: “Biztosíthatok mindenkit, nem hagyjuk magára a marketing megoldásainkat. A célunk továbbra is az, hogy a világ legjobb e-mail marketing szolgáltatását nyújtsuk. Tudjuk, hogy az ügyfeleink és partnereink stabilitásra és megbízhatóságra vágynak, de ismerjük az új funkciókkal és fejlesztésekkel kapcsolatos elvárásaikat is, ezért a meglévő eszközeinket folyamatosan fejlesztjük tovább.
Azzal is tisztában vagyunk, hogy a kereskedelmi megoldásunk nem lesz ideális mindenki számára. A kisvállalkozások számára az a jó út, ha maguk választhatják ki milyen technológiára építik fel az üzletmenetüket. Ezért építünk ki integrációt több száz különböző alkalmazáshoz és platformhoz, köztük például a WooCommerce, BigCommerce, Magento, Ecwid, Big Cartel és számos más e-kereskedelmi megoldáshoz a már meglévő szolgáltatásaink esetén is.”