Titokban fizetési megoldással bővült az Instagram

Titokban fizetési megoldással bővült az Instagram

Az Instagram minden különösebb bejelentés nélkül néhány felhasználója számára fizetési lehetőséggel bővítette az applikációját. Az új opció lehetővé teszi, hogy a felhasználók a profiljukon belül bank-, illetve hitelkártyát rögzítsenek, biztonsági PIN-kódot adjanak meg, majd mindezek segítségével vásároljanak – az Instagram elhagyása nélkül. Ez az egyszerűnek tűnő újítás megnövelheti az Instagram jelentőségét az e-kereskedelmi piacon. Ugyanis jó esély van rá, hogy ha az applikáción belül lebonyolítható a tranzakció, akkor sokkal nagyobb lesz a konverziós ráta, mint akkor, ha a felhasználóknak egy külső weboldalra kell ellátogatni, majd mindenféle adatokat megadni.

A szolgáltatás az USA-ban már számos felhasználó számára elérhető, Nagy-Britanniában még kevésbé férhető hozzá.

Az új lehetőséget a Techcrunch egyik olvasója fedezte fel, a kiadvány pedig rögtön megkereste az Instagram szóvivőjét, aki megerősítette, hogy a natív fizetési megoldás valóban éles üzemben van, és a segítségével éttermekbe, illetve egyéb szolgáltatókhoz lehet bejelentkezni. A partnerek száma egyelőre limitált.

Az egyik első fecske a Resy applikáció, melynek segítségével éttermekbe lehet asztalt foglalni. A Resy néhány ügyfelének Insta oldalán már az új fizetési megoldással végezhető el a művelet. Az Instagram szerint hamarosan mozijegyeket is lehet majd ilyen módon vásárolni.

Tény, hogy az Instagram már 2017 márciusában bejelentette,  hogy valamiféle foglalási rendszer bevezetésére készül, de arról bölcsen hallgatott, hogy ez egy natív fizetési megoldással jár majd együtt.

Logikus lenne, hogy az új funkciót összekapcsolják a 2016-ban bevezetett Shoppable Tags megoldással, ami lehetővé teszi, hogy a brandek felcímkézzék az egyes posztjaikban szereplő termékeket, így azokra koppintva az adott cég webshopjába juthatunk. A megoldást többek között a BigCommerce és a Shopify is használja. Ráadásul az Instagram márciusban bejelentette, hogy ezt a lehetőséget több országra is kiterjesztik.

A felhasználási feltételekre rábökve az is kiderült, hogy a Facebook Payment szabályait alkalmazzák. A Facebook 2013 táján kezdett natív kereskedelemmel foglalkozni, de eddig csak a Messengerben jelentkezett egy felhasználók közötti tranzakciós megoldással. A klasszikus vásárlás egyelőre zárt béta állapotban működik a Facebook csevegőalkalmazásában.

Látszik, hogy a legtöbb piaci szereplő ebbe az irányba halad: a Snapchat például február óta teszteli a saját natív fizetési megoldását.

mm
Juhász György

A Kosárérték főszerkesztője, a Tartalomgyár egyik alapítója. Húsz évet dolgozott médiában, többek között az Origo.hu főszerkesztő-helyetteseként és a Ringier Kiadó online divíziójának vezetőjeként.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!