A koronavírus-járvány a nagyobb és komplex ügyfélkörrel rendelkező vállalatokat is az online értékesítés felé terelte. A megfontolt és folyamatos fejlesztés számukra is biztonságos átmenetet kínál – kezdetben például egy click & collect megoldás adaptálásával.

A PPG Trilak festékgyártó és forgalmazó vállalatot 1907-ben alapították Budapesten. A Magyarországon ma is piacvezető cég a PPG leányvállalataként működik, termelése mintegy harmadát külföldön értékesíti.

A vállalat az online vásárlás térnyerése – és persze a járványhelyzet – miatt döntött úgy, hogy megteszi az első, meghatározó lépést az online értékesítés felé. A viszonylag gyorsan elindítható, egyedi, folyamatosan fejlesztett click & collect megoldás mellett döntöttek, melynek kialakításával a Virgót bizták meg. A Trilak Festékstúdió megvalósításához a franchise üzlethálózat sajátosságainak és az ügyfélkör komplexitásának megfelelő egyedi megoldást készítettünk.

A click & collect megoldások kiválóan alkalmasak a termékpaletta bemutatására és az érdeklődők tájékoztatására, majd a boltokba terelésére. További előnyük az online katalógusokkal szemben, hogy alkalmas a termékek népszerűsítésére az online térben, és a marketingkampányok során mérhetővé teszik a konverziókat, tranzakciókat. Emellett lehetőséget kínálnak az adatalapú elemzésekre és a különböző folyamatok optimalizálására is.

Lakossági és professzionális igények egyidejű kiszolgálása

A feladat komplexitását az adta, hogy a nagymúltú kereskedő ügyfélkörében egyaránt megtalálhatók az alkalmi vásárló lakásfelújítók és a profi szakemberek. A felületek megtervezését és kialakítását, a UX és UI designt a Virgo Product Design csapata készítette el.

Az ügyfélélmény kialakítása során komoly kihívást jelentett az összes vásárlói célcsoport igényeinek lefedése, hiszen egyszerre kell az üzletekben zajló szakszerű kiszolgálást leképezve segítséget adni a vásárláshoz a teljesen laikus vásárlóknak és a célirányosan az oldalra érkező profiknak. Kiemelt cél volt, hogy mindannyian gyorsan, kényelmesen, és a szükséges mértékű segítséget kapva megtalálják a megfelelő termékeket úgy, hogy a különböző journey-k ne keresztezzék egymást: a rendszeresen visszatérő, profi szakembert ne hátráltassa a termékválasztásban a túl sok, számára felesleges segítség, az alkalmi vásárlók viszont teljes körű kiszolgálást és az üzletekhez hasonló szakértői tanácsadást kaphassanak. A megalapozott döntések előkészítéséhez ezért UX kutatás is készült az ügyfélkör valós igényeinek és felhasználói szokásainak felmérésére.

Multiportál megoldás franchisepartner-szintű szerepkezeléssel

A projekt másik nagy kihívását a franchise üzlethálózat sajátosságai jelentették – ezt is figyelembe kellett vegyük az e-kereskedelmi megoldás kialakítása során.

Mivel nem állt rendelkezésre a webshop működését támogató megoldás a franchise partnerek tevékenységének, raktárkészletének központi, naprakész nyilvántartására, ezért az admin funkciók bővítésével értük el, hogy gyorsan és hatékonyan működjön:

  • a termékpaletta bővítése,
  • az árak importálása,
  • a megrendelések menedzselése,
  • az, hogy a színpaletta alapján virtuális termékeket kezeljen a rendszer.

A franchise partnerektől érkező első visszajelzések alapján egy jól átgondolt és igényesen megvalósított megoldás született, amely biztos alapot szolgáltat a vállalat további fejlesztési terveihez és a digitális értékesítési csatorna folyamatos, lépésről-lépésre történő kiépítéséhez.

(Támogatott tartalom)

Teljes körű e-commerce szolgáltatás

Értékesítésközpontú, testreszabott megoldások az üzleti stratégia kialakításától a komplex e-kereskedelmi rendszerek fejleszéséig és üzemeltetéséig. Ismerd meg a lehetőségeid, várjuk üzeneted!

"*" a kötelező mezőket jelöli

Ez a mező az érvényesítéshez van és üresen kell hagyni.