Az Adobe Systems Inc. hétfőn megállapodást kötött a Magento felvásárlásáról, a tranzakció értéke 1,68 milliárd dollár. Az új szolgáltatás integrálásával a szoftvercég a Salesforce, az Oracle, és az SAP elől szeretne újabb szeleteket kihasítani az e-kereskedelemből. A bővítéstől azt várják, hogy az Adobe Experience Cloud olyan B2B és B2C piacokon is versenyképes szolgáltatással bővüljön, amelynek segítségével a digitális marketing megtervezésétől egészen a vásárlások lebonyolításáig a teljes e-kereskedelmi folyamat lefedhető.

Az Adobe tudatosan építi a digitálismédia-termékeinek palettáját, így vált az évek során a világ egyik legnagyobb szoftvercégévé, bár az Experience Cloud üzletág kevesebb bevételt termel, és lassabban növekszik, mint a kreatív szoftverek, például a Photoshop értékesítése. Ez a felvásárlás valamivel kisebb volumenű a 2009-ben lebonyolított Omniture akvizíciónál, amellyel a digitális hirdetések világában vetették meg a lábukat.

Hasonló megfontolásból vásárolta meg a Salesforce 2016-ban a Demandware-t több mint 2 millió dollárért, így ez a stratégiai lépés nem egyedülálló a piacon. A Salesforce Demandware, valamint az SAP Hybris főleg a nagyvállalati ügyfelekre céloztak az elmúlt években. Ezeknek a felhő alapú szolgáltatásaival igyekszik most szembeszállni az Adobe a Magento Commerce platform segítségével, amelynek a felvásárlásával a cég a közepes- és nagyvállalati ügyfeleket is megszerzi.

Nem ez az első eset, hogy a Magento tulajdonosváltáson esik át. A 2008-as alapítás után 2011-ben az eBay vásárolta meg a céget, majd 2015-ben adta el, ezt követi a mostani akvizíció, ha a szükséges engedélyek is rendben lesznek. A folyamat lezárását az Adobe üzleti évének harmadik negyedévére várják.

A Magento versenytársának számító Shopify részvényárfolyama a bejelentést követően az elmúlt két hónap emelkedő tendenciája után látványos eséssel reagált.

A nyilatkozatok és hírek arra nem tértek ki, hogy a tulajdonosváltás milyen hatással lesz majd a Magento ingyenes “Open Source” (korábban “Community Edition”) változatára. Az átalakulás vélhetően elsősorban a felhő alapú Magento Commerce szolgáltatást érinti, az ingyenes változat pedig elérhető marad (esetleg fizetős supporttal) hasonló módon, mint ahogy az a MySQL-lel is történt, miután az Oracle felvásárolta a Sunt.