A Magento nemrég bejelentette, hogy 100%-os növekedést ért el az európai piacon a Magento Commerce felhő alapú webáruház megoldásával. Az eredmény a globális partnerhálózatnak, valamint a régióban folytatott folyamatos befektetéseknek köszönhető.

A fejlődésben a B2B és B2C modellben működő ügyfeleknek egyaránt fontos szerepük volt, a platform használóinak kb. 60%-a hibrid B2B2C és B2B/B2C értékesítést folytat.

Cloud Industry Forum (CIF) kutatása alapján a szervezetek egyre inkább felismerik a cloud platformok üzleti előnyeit, az Egyesült Királyságban az elmúlt évben a cégek 88%-a vezetett be ilyen megoldást. A Magento újonnan megszerzett ügyfeleinek 40%-a már Commerce Cloud szolgáltatást vásárolt 2017-ben.

A piacszerzésben komoly szerepe volt annak, hogy a Magento köré épülő fejlesztői és partneri közösség is folyamatosan fejlődik. Az elmúlt időszakban Európában 20%-kal növekedett a minősített B2B és B2C partnerek száma.

Bár sok KKV a Magento nyílt forráskódú változatát használja, úgy tűnik a cég sikeresen tudja átirányítani a fókuszt, és fokozatosan kezd inkább felhőalapú szolgáltatóvá válni. Az a veszély rövid távon nem fenyegeti a kereskedőket, hogy megszűnik a nyílt forráskódú változat támogatása, de már most is több olyan fontos funkció van, amely csak a Cloud szolgáltatáscsomagban elérhető, és a hangsúly a jövőben még inkább ebbe az irányba tolódik majd.

A Magento Commerce célközönségébe a nagyobb értékesítési volument produkáló kereskedők tartoznak, amelyeknek kifinomultabb megoldásokra van szükségük annál, mint amit az ingyenes csomag kínál. Az előfizetési díj 2000 USD / hónap összegnél kezdődik, amely a kisvállalkozások számára általában nem vállalható azonnal. Azok számára viszont, akik a nyílt forráskódú rendszerrel kezdik építeni az üzletüket, majd elérik azt a pontot, amikor indokolt és kifizetődő a váltás, a Magento szakemberei elvégzik a kereskedő által hosztolt áruház migrálását a felhő alapú szolgáltatásba.

A piac eközben szintén elismeri a Magento növekedését és térnyerését. Az elmúlt évben a Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce és a Forrester Wave™: B2B Commerce Suites for Midsize Organisations is egyaránt vezető piaci szereplőként nevezte meg a Magentot összefoglaló elemzéseiben.