Lehetőség nyílik a harmadik félen keresztül történő fizetésre, gyorsabbá teszik az online fizetési folyamatot, és a fejlesztők hasznát is növelik – többek közt ezeket az újításokat jelentették be a Shopify nemrég megtartott éves konferenciáján.

A Shopify Unite nevű rendezvényen az érdeklődők bepillantást nyerhettek a legújabb fejlesztésekbe. A cég képviselőinek elmondása szerint ezek – a felület hatékonyabb működése mellett – elsősorban azt a célt szolgálják, hogy az e-kereskedelmi cégek a jövőben még könnyebben megjeleníthessék márkájuk egyedi arculatát.

A világ legnagyobb e-kereskedelmi platformjának számító, a tavalyi év során a saját adatközlése szerint több mint 120 milliárd dolláros (azaz több mint 36 ezer milliárd forintos) forgalmat lebonyolító cég emellett azt is célul tűzte ki, hogy a partnerei minél többet profitálhassanak az elektronikus kereskedelem megújítását célzó fejlesztésekből, valamint hogy a fejlesztőket új alkalmazások létrehozására ösztönözze.

„Az internet a világ legnagyobb városa, a Shopify pedig folyamatosan fejleszti az infrastruktúráját ebben a városban” – jelentette ki a rendezvényen Tobi Lütke, a vállalat ügyvezető igazgatója. „Különösen az elmúlt évben láthattuk, milyen sokat számít a siker szempontjából a kreativitás – az online kereskedelem jövőjét az egyedi kifejezésmód jelenti, mi pedig a fejlesztőkkel együtt azon dolgozunk, hogy lehetővé tegyük ezt partnereink számára.” – tette hozzá.

A fizetési folyamat felgyorsítása és új fizetési módok integrálása

A fejlesztések egyik elsődleges célja az volt, hogy felgyorsítsa a Shopify partnerei számára az online fizetési folyamatot: a cég közleménye szerint arra törekszenek, hogy valamennyi partnercégük képes legyen egy perc alatt akár több tízezer eladást is lebonyolítani. Bár már ez is elképesztően nagy szám, a végső célkitűzés az, hogy a webshopok akkora forgalmat is képesek legyenek kezelni, amely a Shopify egészén jelentkezett a tavalyi Black Friday és Cyber Monday akció alatt.

A szintén a konferencián beharangozott Payments Platform lehetővé teszi, hogy a harmadik félen keresztüli fizetési kapukat applikációként integrálják, vagyis a Shopify partnerei hamarosan újabb fizetési módokat is felkínálhatnak majd a vásárlóik számára. Ez valószínűleg nagymértékben növelni fogja a webshopok forgalmát, és jelentősen csökkenti majd a kosárelhagyások számát, hiszen a Baymard Institute adatai alapján a félbehagyott vásárlások 7 százalékát az okozza, hogy a vásárlók nem találják az adott oldalon az általuk preferált fizetési módokat. Ez a hír különösen fontos lehet a magyarországi e-kereskedelmi cégek számára, mivel így a jövőben már a hazai fizetési, illetve logisztikai szolgáltatók által kínált szolgáltatásokat is beépíthetik a webshopjukba.

A Checkout Extensions révén a fejlesztők biztonságos módon integrálhatnak különféle alkalmazásokat a fizetési folyamatba, amelyek a Shop Pay-ben is megjelennek. A szolgáltatás segítségével a fejlesztők már jelenleg is beépíthetnek bizonyos fizetés utáni funkciókat, például felülértékesítési vagy adományozási felhívásokat a webshopokba, és ezen funkciók köre még az idén bővülni fog. A vállalat mindezek mellett a Shopify Scriptek létrehozását is nagymértékben megkönnyítette annak érdekében, hogy a fejlesztők még egyedibb, még kielégítőbb élményt nyújthassanak a Shopify Plus márkák vásárlói számára.

A Storefront fejlesztései

A Shopify a nyílt forráskódú Liquid eddigi legnagyobb frissítésével megalkotta az Online Store 2.0-t, hogy partnerei minél könnyebben megjeleníthessék egyedi arculatukat, egyedi élményt nyújthassanak a vásárlóik számára, és új applikációkat építhessenek be a webshopjukba. A fejlesztőknek most már rendelkezésére áll egy, a WordPress-ben alkalmazott Gutenberghez hasonló szerkesztőeszköz, amelynek használatával programozás nélkül hozhatnak létre új, a Shopify blokkjait felhasználó oldalsablonokat, és egyszerűen feltölthetik őket adatokkal. Ezen kívül a jövőben a minden oldalon megtalálható Sections funkcióval a webshopok valamennyi elemét személyre szabhatják, a Theme App Extensions szolgáltatás pedig az applikációk témákon belüli kezelését fogja jelentősen megkönnyíteni számukra.

A Shopify a konferencián bejelentette az új Theme Store elindítását is, amelyre a fejlesztők július 15-től már el is kezdhettek feliratkozni. Ezen kívül bemutattak egy új témát: a nyílt forráskódú, a jelenleg legnépszerűbb témáknál 35 százalékkal gyorsabb Dawn-t, amely a Theme Store-ban megjelenő új témák etalonjául szolgálhat.

A vállalat képviselői azt is tudatták, hogy a globális infrastruktúrafejlesztésének köszönhetően jelenleg már a világ valamennyi vásárlója 50 milliszekundum alatt elérheti az online üzleteket, illetve a GraphQL Storefront API-t. A Shopify valamennyi földrészen, több mint száz helyszínen üzemeltet szervereket, amelyek a gyorsabb válaszidő érdekében közvetlen módon szolgálják ki a Custom Storefronts API kéréseit.

A Storefront API fejlesztései közül július elsejétől elérhetővé vált egy új, az egyes termékek árát a vonatkozó adók és kedvezmények figyelembevételével megállapító Kosár és az új Értékesítési terv funkció. Utóbbi segítségével az e-kereskedelmi cégek beépíthetik a fizetési folyamatba a különböző előjegyzéseket vagy előrendeléseket. A nemzetközi árazás abban segít, hogy a vásárlók mindig a tartózkodási helyüknek megfelelő pénznemben lássák az eladásra kínált termékek árát, a helyi átvétel funkciónak köszönhetően pedig a vásárlók az általuk kiválasztott helyen vehetik majd át az online megvett árucikkeket. Ezen felül hamarosan elérhetővé válik az egyedi kirakatok létrehozását segítő új React Framework, a Hydrogen, illetve az új hosting felület, az Oxygen is.

A metamezőket támogató fejlesztésnek köszönhetően az e-kereskedelmi cégek már a saját jellemzőiket is hozzárendelhetik az egyes termékekhez, a hamarosan megjelenő Személyre szabott tartalom szolgáltatás pedig az új metamező-infrastruktúrára épülve fog a Shopify tartalomszerkesztő platformjaként működni, és lehetővé teszi, hogy az e-kereskedők bármilyen formátumú tartalmat tárolhassanak a Shopify-on.

A Shopify mindent megtesz a fejlesztők ösztönzéséért

A vállalat a korábban felsorolt fejlesztések mellett egy új bevétel-elosztási rendszer bevezetését is bejelentette. Az augusztus elsejétől bevezetésre kerülő modellben az App Store számára Shopify alkalmazásokat készítő fejlesztőknek évi egymillió dolláros bevételig nem kell részesedést fizetniük a cégnek, e fölött az összeg fölött pedig az eddigi 20 százalékos részesedés helyett csak 15 százalékot kell fizetniük. Ugyanez vonatkozik majd a hamarosan induló Theme Store fejlesztőire is. Bár a Shopify az új modell életbe lépésével egyidejűen egy új regisztrációs díjat is bevezet, ez a megoldás nyilvánvalóan egyre több alkalmazás és téma készítésére ösztönözheti a fejlesztőket, egyben segíthet elkerülni a mobileszközök piacán kialakult, az Epic Games és az Apple közötti pereskedéshez hasonló feszültségeket is.

„Ahogy azt mindig is mondtuk, az a célunk, hogy több lehetőséget teremtsünk a fejlesztőink és a partnereink számára, mint önmagunk számára” – mondta Harley Finkelstein, a Shopify elnöke. „Egyre nagyobb lehetőségek állnak előttünk: tavaly a partneri rendszerünk tagjai 12,6 milliárd dolláros (azaz mintegy 3800 milliárd forintos) bevételt könyvelhettek el maguknak, ami több mint 84 százalékos növekedést jelent a 2019-es évhez képest, és egyben a négyszerese a Shopify e területről származó bevételének. És ez így van jól, hiszen a cégünk csakis akkor lehet sikeres, ha a partnereink sikeresek.”