Az omnichannel-kezdeményezések egyre elfogadottabbak a szupermarketekben, és a tavalyinál is nagyobb mértékben integrálódtak a boltok szolgáltatásai közé.
A technológiai fejlődés lekövetése nincs annyira az élelmiszerboltok fókuszában, mint például a munkaerővel kapcsolatos kérdések vagy a versenytársak jelentette problémák, de mindenképpen fontos a boltok számára. Az évente elvégzett Progressive Grocer felmérés szerint a problémák rangsorolásakor a technológiai fejlődéssel kapcsolatos aggodalmak a tavalyi kilencedik helyről feljöttek a harmadikra, és ennek eredményeképpen a válaszadók közel háromnegyede tervezi a technológiai kiadások növelését 2018-ban.
Amerikában jelenleg a legnépszerűbb omnichannel funkciók a mobil bevásárló alkalmazások (54,2%), amelyeket a kiszállítással kapcsolatos megoldások követnek. Ilyen például a click & collect – vagyis az áruházi átvétel (31,8%), a kereskedőtől független kiszállítói szolgáltatások, mint például az Instacart (31,8%) és a „curbside pickup” (30,8%), azaz az előre megrendelt termékek átvétele autóval, a kereskedelmi egység parkolójában. Érdekes adat, hogy a mobil termékleolvasást nagyjából a boltok negyede vezette be, míg tavaly ez az arány csupán 8,5% volt.
Mivel a mobilok igen erős szerepet játszanak az élelmiszerüzletek stratégiájában, megkérdezték a boltvezetőket arról is, hogy szerintük milyen előnyökkel jár az okostelefonok használata. A legtöbben a mobilos kuponokat említették (55,6%), a Facebook viszont jelentősen veszített értékéből, és 26% -ra csökkent a tavalyi 59%-ról. A scan-and-go technológia a tavalyi felmérésben még nem szerepelt, idén azonban már közel 18% nyilatkozta, hogy értékes megoldás.
2018-ban egyre több szupermarket és más kereskedelmi egység vezet be majd mobil szkennelési technológiát, amelynek fő oka az Amazon Go által keltett hírverés. Pár hete az amerikai Kroger Co. mutatta be a saját verzióját, a Scan, Bag, Go megoldást, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy alkalmazással vagy a boltban található eszközzel fizessenek vásárlásaikért. A Kroger azt tervezi, hogy az év végéig 400 üzletben vezeti majd be a szolgáltatást. A Meijer már 2017 novembere óta teszteli Shop & Scan szolgáltatását, amelyet nyárig mind a 235 áruházában kipróbálhatnak majd a vásárlók.
A vásárlók szerint a sorban állás a vásárlás legkellemetlenebb része, így sok kiskereskedő igyekszik kihasználni a vevők mindig jelenlévő mobileszközeit. Terry Ledbetter, a Meijer informatikai vezetője szerint az új Shop & Scan funkció a vásárlás folyamatát „drasztikusan gyorsabbá és kényelmesebbé teszi a vevők számára”.