Árösszehasonlító és kuponkereső funkció is megjelent az új Edge böngészőben

A Microsoft bemutatja: az Edge és a Bing új vásárlási funkciói

A Microsoft november közepén hozta ki éles teszt jelleggel új webes vásárlói funkcióit, amik a 2019 elején bemutatott Edge böngészőt és a Bing keresőt is érintik.

Az internetes vásárlást megkönnyítő eszközök kifejezetten a leértékelések keresését, a legjobb ajánlat megtalálását, mindeközben az idő- és pénzspórolást szolgálják. A Microsoft szerint mindezt biztonságosabban, mint a versenytársaik.

Főszerepben: a kuponok

A kuponok és a promóciós kódok jó lehetőséget adnak a felhasználónak a spórolásra, de a vásárlók számára gyakran nehezen fellelhetők, illetve sokszor nem működnek, amikor szükség van rájuk, például azért, mert már lejárt az érvényességük. Az Edge rendelkezik egy olyan beépített funkcióval, amely megkeresi az oldalon elérhető kuponokat, majd végigpróbálgatja, hogy melyek használhatók a kosárban lévő termékekkel.

Az asztali és a mobilos nézeten is működő eszköz címsori értesítést küld a felhasználónak, ha az adott webshopban kuponkódok érhetők el. Az értesítésre kattintva kézzel is be lehet másolni a kódokat, de az előbb említett automata is elindítható.

 

Kuponkereső az Edge böngészőben – Forrás: Microsoft

Kedvezőbb árak nyomában

Érdekesnek és a vásárlóknak kifejezetten hasznosnak tűnő funkciója a Microsoft böngészőjének, hogy a termékoldalon küld címsori értesítést abban az esetben, ha az éppen nézett terméket egy konkurens webáruházban olcsóbban is meg lehet vásárolni. A kis kék ikonra kattintva direkt hivatkozásokat kapunk a termékoldalakra, így nincs szükség további keresgélésre.

Az Edge arról is automatikusan értesíti a felhasználót, ha az éppen nézett webáruház a legjobb árat kínálja, így nincs szükség további összehasonlításra. Mindkét funkció alapbeállításon be van kapcsolva, de kikapcsolhatók a böngészőbeállítások közt, ha valaki aggódna az adatai védelme miatt (de a Microsoft szerint nem kell).

Árkereső az Edge böngészőben – Forrás: Microsoft

Személyre szabott ajánlatok böngészés nélkül

Az új fül nézeten folyamatosan csiszolgat a Microsoft az Edge böngészőben, decembertől pedig már ajánlatokat is megjelentet. A funkció bekapcsolása ezúttal nem automatikus, azt engedélyezni kell, hiszen működéséhez az algoritmusnak információkat kell gyűjtenie a felhasználóról.

Ha egyszer bekapcsoltuk, a megszokott hírkeresőkhöz hasonlóan folyamatosan kapunk majd vásárlási ajánlatokat, mégpedig az alapján, milyen termékeket kerestünk, vagy éppen mi a hobbink. Ha például rendszeresen olvasok gitáros oldalakat, nem nagyon lepődhetek meg, ha naponta jelentkezik nálam a böngészőm, hogy éppen hol melyik 5000 dolláros gitárt vehetem meg 4000-ért. Bónuszként hozzáadták még a hangalapú keresést is.

Ajánlatok az új fül nézetben – Forrás: Microsoft

A Bing nagyon rámegy a kedvezményekre

Látszik, hogy a Microsoft nagyon szeretné megszorongatni a Google-t, ezért egyre több olyan funkcióval ruházza fel a böngészőjét és a Bing keresőt, amikkel a konkurens nem, vagy nem úgy rendelkezik. Az Akciók és ajánlatok (Deals Hub) nevű funkció segítségével online boltok és különböző kereskedők ajánlatai között lehet böngészni, népszerű termékek, márkák, termékkategóriák és más jellemzők szerint rendezve. Vannak válogatott kategóriák is, például ajándékok férfiak részére, ékszerek nőknek, vagy éppen lakberendezés és dekoráció.

Ezek az oldalak megnézhetők ugyan Európában, sőt, magyar nyelven is elérhetők, de az ajánlatok egyelőre csak az USA és Nagy-Britannia kereskedőitől jelennek meg, akik közül csak kevesen szállítanak Magyarországra. Mindenesetre nem volna meglepő, ha hamarosan EU-s piacokon is bővülne a szolgáltatás, ahogyan az a Google Shopping esetében is történt.

A Shop the Look egy vizuális keresésen alapuló vásárlási funkció a Bing keresőben, ami egyelőre kizárólag az USÁ-ban érhető el. Lényege, hogy az emberek többsége szívesebben vásárol több ruhát vagy kiegészítőt együtt, ha azok passzolnak egymáshoz, mint egy-egy ruhadarabot. Ez a kereskedő szempontjából nyilván kosárérték-emelkedést eredményez, tehát mindenkinek kedvező. A felhasználó oldalán a működés egyszerű, ha például beírjuk, hogy kabát, a kereső nem egyszerűen kabátokat mutat meg, hanem olyan komplett outfiteket, ahol kabát szerepel, a képen lévő más ruhadarabok és kiegészítők pedig szintén egy kattintásnyi közelségbe kerülnek. Ez a funkció hamarosan minden Bing használó számára elérhető lesz.

Cikkünk a Windows Experience blogposztja alapján készült.

mm
Zentai András

Tartalommarketing-specialista, social media tanácsadó, copywriter. A Kosárérték.hu állandó cikkszerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!