Kőhalmi Borbála
A szerző cikkei:
-
Nemcsak az online vásárlás aránya nőtt az elmúlt időszakban: a vevők figyelme a helyi üzletek, a legfeljebb 5 kilométeres körzetben elérhető boltok felé irányul.
-
A Digital Commerce 360 szerint az online piactereken (például Amazonon, Alibabán) történő értékesítés a globális e-kereskedelem 67%-át teszi ki.
-
Az Apple bevezette a Tap-to-Pay-t, amivel a kereskedők külön eszköz nélkül, közvetlenül az iPhone-jukon fogadhatnak érintéses bankkártyás fizetést.
-
A kereskedelmi vállalat továbbfejleszti az InHome szolgáltatást: ennek részeként teljesen elektromos meghajtású teherautó-flottát üzemeltetnének, és 3000 új munkatársat vesznek fel.
-
Még az előre rendelés idejét is megspórolják a vásárlóknak; ezzel új utak nyílnak a fogyasztói kényelem fokozásában.
-
Sok márka adta át a korai e-kereskedelmi tevékenységét harmadik félnek, hogy azok értékesítsék, és ezzel el is veszítették ennek a szegmensnek a nagy részét - most ugyanez történik a használt termékek eladásával.
-
Az ünnepi vásárlási őrületet általában a megvett áruk visszavitelének hulláma követi, ami évtizedek óta megkeseríti az év elejét a kereskedők számára.
-
Amennyiben széles körben elterjed, a decentralizált web koncepciója az e-kereskedelem új formáinak kialakulásához vezethet, és akár százmilliós értékű óriás tranzakcióknak is teret biztosíthat.
-
Új megoldást jelent meg az e-kereskedelmi piacon: az Olive elnevezésű amerikai startup arra törekszik, hogy megúszhassunk minden olyan be- és kidobozolást, ami a webes vásárlások velejárója.