A kereskedelmi vállalat továbbfejleszti az InHome szolgáltatást: ennek részeként teljesen elektromos meghajtású teherautó-flottát üzemeltetnének, és 3000 új munkatársat vesznek fel.

Az amerikai kiskereskedelmi óriáscég bejelentette, hogy bővíti házhozszállítási körét: a jelenlegi 6 millió helyett már 30 millió felhasználót kíván elérni az InHome szolgáltatásukat érintő fejlesztéssel.

A fejlesztés részeként 3000 új munkatársat vesznek fel, és teljesen elektromos meghajtású teherautó-flottával szerelik fel őket. A képzésüket nagyon magas színvonalon, virtuális valóságot alkalmazó technológia segítségével végzik, a fizetésük pedig jóval magasabb lesz a más területen dolgozó munkatársakénál.

A Walmart-jelenség

A rendkívül sikeres kiskereskedelmi vállalatot Sam Walton alapította Arkansas államban, 1962-ben. A diszkont- és élelmiszeripari termékek, gyógyszerek és optikai eszközök forgalmazásával foglalkozó óriáscég a kétezres évek elejére a világ legnagyobb vállalatai közé tornázta fel magát, részvénye egyike annak a 60 papírból álló kosárnak, amelynek alapján a Dow Jones indexet számolják.

Szlogenje („Spórolj. Élj jobban.”) nem csak a vásárlók számára általuk nyitott utat jellemzi, de meghatározza az üzletpolitikájukat is. Környezettudatos kezdeményezéseik, amelyekkel saját karbonlábnyomuk csökkentését, illetve az elektromos jövő építését célozzák meg, valamint üzletpolitikai lépéseik, melyekkel megcélozzák meg a vásárlók minél szélesebb körét, miközben az egyes szegmensek minél sokoldalúbb és kielégítőbb kiszolgálására törekszenek, mind a kevesebb költséggel megvalósítható magasabb életszínvonal biztosítását szolgálják.

Ezek az irányelvek egyébként nyomon követhetők az InHome szolgáltatásban is, amely többek között feleslegessé teszi a különféle szállítási csomagolások vagy szatyrok használatát. Mivel körút jelleggel kerül sor az áruterítésre, az üzemanyag-kibocsátás és egyéb, a közlekedéssel kapcsolatos környezetterhelés is csökken. A fejlesztés is a környezettudatos gondolkodás mentén történik, hiszen az újonnan beszerzett teherautó-flotta mindegyik tagja teljes egészében elektromos meghajtással működik.

Walmart InHome

Minden, a piacon meghatározó szerepet betöltő kereskedelmi vállalat arra törekszik, hogy a vásárlás gazdag és sokoldalú élménnyé váljon a vevői számára. Ennek részeként a házhozszállítás sem csak arról szól, hogy elhozzák a megvásárolt termékeinket a küszöbünkig. Az InHome szolgáltatás 2019-ben indult el Pittsburghben, Kansas Cityben és a floridai Vero Beachen. A jelenlegi fejlesztés révén a szolgáltatást az anyaállam egyes területeire – Arkansas északnyugati részére- és több metropoliszra (Chicago, Los Angeles, Houston és Dallas) kívánják kiterjeszteni.

A hétköznapi házhozszállítási szolgáltatásoktól abban különbözik, hogy a megrendelt termékeket nem csak elhozzák számunkra, de mindent a helyére is pakolnak, hogy nekünk még ezzel se kelljen foglalkozni. Úgy kerülnek be a termékek a hűtőbe, polcokra, szekrényekbe és tárolókba, mintha mi magunk tettük volna el őket, mégis örülhetünk annak, hogy csökken a tennivalóinkra fordított idő és energia.

A Walmart InHome Delivery szolgáltatása havi 19,95 dollárba (körülbelül 6200 forintba) vagy évi 148 dollárba (45.800 forintba) kerül, további díjak és borravalók nélkül, amelyeket a Walmart beépített a tagsági árba. A kézbesítési szolgáltatás használatához a vásárlóknak InHome intelligens zárral kell rendelkezniük (ennek ára 49,95 dollár, vagyis 15.500 forint), hogy a Walmart futárja bemehessen akkor is, amikor éppen nincs otthon a vevő.
Ez a szolgáltatás elkülönül a Walmart+ hűségprogramtól, amely évi 98 dollárba (körülbelül 30 ezer forint) vagy havi 12,95 dollárba (4000 forintba) kerül. Mindazonáltal az InHome ügyfelei a tagság részeként a Walmart+ nyújtotta olyan előnyöket is élvezhetik, mint amilyen például az ingyenes Walmart.com kiszállítás. A Walmart+ ügyfeleinek azonban további díjat kell fizetniük az InHome szolgáltatások használatához.

Hogyan működik a szolgáltatás?

Aki igénybe kívánja venni az InHome-ot, annak regisztrálnia kell az inhome.walmart.com oldalon, majd leadnia az első rendelést. A kiszállításhoz a weboldalon bemutatott kísérőszemélyzetből ki kell választani a számára legszimpatikusabb munkatársat, ezután a vásárló megad egy olyan időpontot ad meg, amikor otthon tartózkodik és ráér arra, hogy megbeszélje a részleteket.

Az első kiszállítás során alkalom nyílik arra, hogy a vevő a lakásban a különböző termékek helyét és rendjét, a kipakolás módját, valamint megismerkedhet azzal a kiválasztott személlyel, aki a későbbi kiszállításait is menedzselni fogja. A további kiszállításokat saját igénye szerint időzítheti úgy, hogy otthon legyen, de akár akkorra is, amikor éppen nem tartózkodik a lakásban. Ez utóbbi esetre a bejutást egy külön erre a célra felszerelt, intelligens InHome zár biztosítja, amelyet csak a Walmart munkatársai tudnak kinyitni.
A Walmart teljes felelősséget vállal a kiszállítások biztonságosságáért, a munkatársai megbízhatóságáért, a vevők otthonának rendjéért és biztonságának sértetlenségéért. Ebből a célból a kiszállító munkatársak biztonságtechnikai képzésen vesznek részt, a lakásban való tartózkodásuk során pedig videofelvétel készül, amely a kiszállítás után 15 percen belül elérhető a vásárló számára az InHome applikációban.

Az egész szolgáltatás alapja és technikai háttere egyébként ez az applikáció, amelyben leadhatók a rendelések, meghatározható a kiszállítás időpontja, nyomon követhető a rendelés állapota, valamint értesítés is kérhető a kiszállítás minden egyes lépéséről.