Veszteséges az About You dél-európai terjeszkedése, de a bevétel továbbra is nő

Az About You webáruház tovább szárnyal

Több mint 50 százalékos bevételnövekedést ért el 2021 második negyedévében a németországi online divatkereskedő cég.

Az Otto Group által birtokolt, 2019 óta Magyarországon is jelen lévő About You nemrég közzétette második negyedéves pénzügyi mérlegét. Ebből kiderült, hogy a vállalat annak ellenére is kiemelkedően sikeres ciklust zárt, hogy divatipari ágazat jelentős veszteségeket könyvelt el. Az About You azonban nem csupán a divatszakmában érdekelt: a 2021-es év második negyedévében tapasztalható jelentős bevételnövekedést a B2B rendszerben értékesítő, felhőalapú, illetve disztribúciós szolgáltatásokkal foglalkozó, TME néven működő üzletágának köszönheti.

Több mint 50 százalékos bevételnövekedés

Az About You az idei év második negyedévében 395,6 millió eurós (közel 145 milliárd forintos) nettó bevételre tett szert, ami 53,3 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy ez a jelentős növekedés is visszaesést jelent az első negyedévhez képest, amikor a vállalatnak közel 60 százalékos bevételnövekedést sikerült realizálnia. Ha azonban ágazatokra nézve is megvizsgáljuk ezt a figyelemreméltó teljesítményt, jelentős eltéréseket tapasztalhatunk az egyes üzletágak bevételei között.

Komoly veszteségek a divatiparban, 181 százalékos növekedés a B2B üzletágban

Habár a divatipari üzletág a Németországot, Ausztriát és Svájcot magában foglaló, úgynevezett DACH-régióban 7,8 millió eurós nyereséget ért el, a piac fennmaradó részén több mint 24 millió eurós (körülbelül 8,7 milliárd forintos) veszteséggel zárta a második negyedévet.

Tekintve, hogy ez mintegy 7 millió euróval rosszabb a tavalyi év azonos időszakának eredményénél, feltételezhetjük, hogy a veszteségnövekedés elsősorban a vállalat dél-európai terjeszkedésével járó előzetes költségeknek köszönhető. A vállalat márciusban a spanyol, szeptemberben és októberben pedig az olasz, a görög és a portugál piacra is kiterjesztette a tevékenységét, és úgy látszik, ez annak ellenére is negatív hatást gyakorolt a pénzügyi mérlegére, hogy az About You divatipari ágazatának megjelenését valamennyi országban komoly érdeklődés fogadta. A nagyszabású tévés, rádiós és online marketingkampányoknak köszönhetően a webáruháznak az indulás napján Olaszországban több mint 1,4 millió, Görögországban, illetve Portugáliában pedig több mint ötszázezer látogatója volt.

A divatiparban elszenvedett veszteségeket szerencsére bőven ellensúlyozza a kiemelkedően sikeres B2B üzletág teljesítménye, hiszen a felhőalapú, valamint disztribúciós szolgáltatások kínáló TME a második negyedévben 39,5 millió eurós (több mint 143 milliárd forintos) haszonra tett szert.

Stabil üzleti fejlődés

A 2014-ben alapított, és idén június óta a tőzsdén is jegyzett About You 2019-re Németország mellett már további kilenc országban üzemeltetett önálló webáruházat, tavaly pedig további rohamos terjeszkedésbe kezdett. A cég 2020-ban összesen tíz országban indított új platformot, így az idén megnyitott négy új piacával együtt összesen már huszonöt európai országban van jelen. Jelenleg mintegy 9,7 millió aktív felhasználóval rendelkezik, ami 34 százalékos növekedést jelent a tavalyi értékhez képest. Az About You az idei pénzügyi évben összesen mintegy 1,7 milliárd eurós bevételre számít, és a vállalat vezetői ennek az összegnek egy jelentős részét további üzleti fejlesztésekre kívánják fordítani.

„A 2021-2022-es őszi-téli szezon eddig mindenben a várakozásainknak megfelelően alakul” ‒ mondta az About You egyik alapítója és társ-vezérigazgatója, Tarek Müller. „Felkészültünk a megnövekedett fogyasztói igények kielégítésére, és bízunk abban, hogy sikerül teljesítenünk az aktuális pénzügyi célkitűzéseinket.”

mm
Lovasi Gábor

A Growww Digital digitálismarketing-ügynökség külső munkatársa, a Kosárérték magazin állandó szerzője.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!