Nemrég egy új együttműködést jelentett be a közösségi videómegosztó applikáció, mégpedig a Teespring kereskedelmi platformmal. Ez utóbbit 2011-ben alapították, és egyedi mintás ruházati termékek készítésével és értékesítésével foglalkozik. A két vállalat együtt olyan integrációt hoz létre, amely lehetővé teszi a TikTokon alkotó felhasználóknak, hogy saját mintás termékeket, például a nevükkel, képükkel díszített pólót áruljanak az alkalmazásban.
A TikTok az Android- és az iOS-felhasználók között is vezeti a legtöbb letöltés toplistáját, ennek ellenére tulajdonosai folyamatosan küzdenek azzal, hogy a kereskedelmi márkák számára vonzók legyenek. Ebben egy kicsi, de fontos lépés a Teespring-platformmal kialakítandó együttműködés.
Eközben Donald Trump amerikai elnök betiltaná a TikTok amerikai működését, mert szerinte a kínai titkosszolgálatoknak ad át információt amerikai állampolgárokról. Ha be nem is tiltják, az Egyesült Államok kormánya a cég amerikai eszközeinek eladását sürgeti, valamint jelentős korlátozásokat vezetne be. Az eladásnál komoly érdeklődők is lennének, sokan már tényként beszélnek a Walmart bevásárlásáról. Közben a felhasználók egyre gyűlnek, már havonta 100 millióan vannak csak az USÁ-ban. A TikTok volt a világ legtöbbet letöltött alkalmazása 2020 augusztusában, több mint 63,3 millió installálással, 1,6%-os növekedéssel az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb arányú letöltést Indonéziában és Brazíliában érte el az app: 11 és 9 százalékot.
Miközben a TikTok a legnépszerűbb alkalmazássá nőtte ki magát, és a márkák érdeklődnek is iránta, még mindig csak bele-belekóstolnak a marketingesek, ezt pedig nyilvánvalóan az is okozza, hogy a hirdetési kínálat még mindig kialakulóban van. Sőt, egyesek egyenesen arról beszélnek, hogy a konverziókövetés sokkal inkább találgatás, mint valódi mérés, közel sem olyan pontos, mint a Google vagy a Facebook esetében. Így pedig nehéz alapozni rá, habár a CPM alacsony: 1-4 dollár az amerikai piacon (míg a Facebook Ads körülbelül 10 dollár).
Mindenesetre a Teespring megnövelheti a kereskedelmi cégek bizalmát, ami nagyon kellene a TikToknak. A pólócégnek ugyanis nagyjából 400 ezer felhasználó alkot a platformján, és sikerrel kötik össze a szolgáltatást a YouTube és a Facebook csatornáival. Chris Lamontagne vezérigazgató szerint az új együttműködés a TikTok-felhasználók számára egyszerűen jobb pénzkereseti lehetőséget jelent, míg az ő felhasználóiknak könnyebbséget. A Teespring vezetője arról nem árult el semmit, hogyan nézhet ki az integráció felülete, viszont szeptember végi indulásra tett ígéretet, vagyis nem sokat kell várni a leleplezésre. Azt azonban elmondta, hogy a tervek szerint a tranzakciók nem költöznek be a TikTokba, hanem csak a termékfeedek, vagyis a kereskedés a Teespring ökoszisztémáján belül folytatódik majd, ahogy a fulfillment is. A bétatesztben 7900 felhasználó vesz részt.
Eddig mással próbálkoztak a márkák
A Teespring-megállapodás azért is fontos mérföldkő, mert ilyen típusú együttműködésre még nem volt példa, amióta létezik a TikTok. A márkák eddig inkább hashtag-alapon próbáltak meg organikus eléréshez jutni a felhasználók körében, a mostani integráció merőben más. Ez ugyanis a TikTokon tartalmat előállító és rajongótáborra szert tevő platformsztárok számára a pénzkeresést könnyíti meg, ami egy merőben más, sokkal vonzóbbnak és kereskedelmibbnek tűnő megközelítés. Hamarosan kiderül, működni fog-e a 15 másodperc hírnevet kereső tinédzserek körében.