Nemzetközi terjeszkedésbe kezd a lengyel Allegro

Nemzetközi terjeszkedésbe kezd a lengyel Allegro

A legnagyobb lengyel online piactér, az Allegro február végén jelentette be, hogy a rendkívül sikeres 2021-es üzleti év után kilép a nemzetközi piacra. Az 1999-ben eredetileg aukciós oldalként induló vállalkozást Poznań városában alapították, és többek között tavaly felvásárolta a Mimovrstét is, az online kereskedelemmel foglalkozó legnagyobb szlovén céget, valamint Közép-Európa egyik legnagyobb online kereskedelmi láncát, a Mall Groupot is.

Az Allegro közleménye szerint 2021-ben mintegy 1,14 milliárd dolláros forgalmat bonyolított a cég, éves szinten mintegy 33,9 százalékos növekedést produkálva. A sikeres üzleti momentum kihasználása érdekében idén tavasszal pedig nemzetközi terjeszkedésbe kezdenek. A lengyelországi Amazon legnagyobb konkurenciájaként az Allegrónak több mint 13 millió aktív felhasználója van, és az általuk üzemeltetett piactéren mintegy 133.000 kereskedő termékei közül válogathatnak az érdeklődők.

Ahogy a cég vezérigazgatója, Francois Nuyts fogalmazott, 2021 kulcsfontosságú év volt a cég életében. “Mindent összevetve a 13,5 millió aktív felhasználónk van, amely a lengyel internetfelhasználók közel felét jelenti, akik 133 000 ezer kereskedő mintegy 250 millió ajánlatából választhatnak. Nem tervezzünk lassítani, és a lengyel üzleti bázis stabil hátteret biztosít ahhoz, hogy a nemzetközi piacon is megvethessük a lábunkat.”

Az Allegro oldalán forgalmazott termékek bruttó értéke 2021-ben 9,09 milliárd euró volt, a cég adózás előtti bevétele pedig megközelített a 441,5 millió eurót, amely 18,2 százalékos növekedés a 2020-as eredményhez képest.

Az Allegro utóbbi években indított számos szolgáltatása közül a legnépszerűbb az Allegro Pay, amely rövid távú, gyors lejáratú azonnali hitelt kínál a vásárlók számára. A “vedd meg most, fizesd ki később” elv alapján működő szolgáltatás igen népszerű a lengyel vásárlók körében. A tavalyi évben mintegy 426,5 millió euró értékben vásároltak ilyen módon az oldalon, ami szintén 18 százalékos növekedés a 2020-as évhez képest.

A nemzetközi terjeszkedés kulcsát a cégnél a megfelelő logisztikai és kiszállítási folyamatok megszervezésében látják, amelyben szintén jelentős tapasztalata van az Allegrónak. Lengyelországban közel 50.000 átvételi pontot üzemeltetnek, amely segítségével – és kiegészülve a cég által üzemeltetett csomagautomatákkal – az ország egyik legszélesebb logisztikai szolgáltatásokat kínálják.

A nemzetközi logisztikai terjeszkedésében pedig szintén jelentős előnyt jelenthet az Allegro számára a cseh WE|DO logisztikai szolgáltató tavalyi felvásárlása. A korábban csak lengyel nyelven elérhető Allegro.pl ajánlatai a jövőben az Allegro.com-on angolul is elérhetőek lesznek majd. Az euróban elszámolt tranzakciók kiszállítása mellett a cég a fordításban és a terméktámogatásban is segíti majd az oldalt használó kereskedőket.

A nemzetközi terjeszkedéshez a WE|DO megvásárlása mellett az a MALL Group adja majd az ügyféltámogatási hátteret, melynek felvásárlásáról szintén tavaly döntött az Allegro.

A Magyarországon is érdekeltségekkel bíró cégcsoport felvásárlását 2021 novemberében jelentették be, és a közel 1 milliárd eurós tranzakció befejezése után a Közép-Európa 9 országában jelen lévő vállalkozás jelentheti majd a lengyel cég nemzetközi terjeszkedésének alapját.

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!