Német kezdeményezés a helyi vállalkozások megsegítésére

Német kezdeményezés a helyi vállalkozások megsegítésére

Németországban elindult egy non-profit akció, amelynek célja a helyi vállalkozások támogatása, és életben maradásuk elősegítése. Az új online platform, a #supportyourlocal arra szolgál, hogy segítse azokat a vállalkozásokat, amelyek nehéz helyzetbe kerültek a koronavírus miattírja az Ecommerce News Europe.

A koronavírus és a lakossági kijárási korlátozások kemény társadalmi sebeket ejtenek. Rengeteg helyi üzlettulajdonosnak be kellett zárnia a boltját, és vannak közöttük olyanok, akiknek nincsenek olyan pénzügyi tartalékaik, amelyekkel át tudják vészelni az elkövetkező heteket. Az ő megsegítésükre indult ez a kezdeményezés, és indítottuk útjára a #supportyourlocal non-profit projektet.“ – írják oldalukon. A kezdeményezés nem keverendő össze a Facebookon 2013 óta létező, egy torontói gördeszkás klub által létrehozott azonos nevű csoporttal, akik ugyanezt a hashtaget használják.

A karantén után beváltható voucherek

Ennek legegyszerűbb módja, hogy a helyi kávézók, éttermek, kocsmák és üzletek online vouchereket bocsátanak ki, ezeket a fogyasztásra jogosító kuponokat pedig fel lehet majd használni a korlátozások végeztével. “A módszer segítségével a vállalkozások továbbra is alkalmazhatják dolgozóikat, illetve kitermelhetik a vállalkozás, valamint a család fenntartásához szükséges jövedelmüket is.” – olvasható az oldalon.

A #supportyourlocal a Firstvoucher partnereként lehetővé teszi, hogy az üzlettulajdonosok online voucehereket bocsáthassanak ki ingyen. Legalábbis a regisztráció utáni első két hónapban a szolgáltatások ingyenesen igénybe vehetők bárki számára, addigra pedig remélhetőleg rendeződik a helyzet.

#nemváltomvissza

Hazánkban hasonló közösségi kezdeményezés az elsőként érintett kulturális és szórakoztatóiparban indult el: a színházszerető nézők által életre hívott #nemváltomvissza akció a Facebookon indult útjára. A lényege, hogy bárki, aki színházjegyet vásárolt, az ne váltsa vissza korábbi jegyét, hogy a jegybevételekből élő színházi szakma szereplői túlélhessék az előadások lefújásával járó nehéz időszakot.

mm
Jóbi Attila

Online marketing menedzser, újságíró, média menedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!