A koronavírus-járvány nagy németországi nyertese, az általunk is bemutatott Berlin Brands Group komoly leépítésekre készül. Az aggregátor e-kereskedelmi platformot üzemeltető cég a tavalyi nagy rally után nemrégiben jelentette be, hogy a stáb tíz százalékát lesz kénytelen elküldeni.

Az Ecommerce News Europe értesülése szerint a több száz alkalmazottat érintő bejelentés azután érkezett, hogy a cég utolsó éves üzleti jelentésével ellentétben jelentősen lelassult a növekedés a kereskedelmi szektorban. A tulajdonosok szerint emellett arról is szó van, hogy az agresszív növekedés helyett a BBG-nél a jövőben elsősorban a nyereségességre koncentrálnak majd.

Peter Chaljawski, a Berlin Brands Group (BBG) alapítója az Amazon aggregátor márkákról a Handelsblatt német lapnak nyilatkozva mesélt a az üzleti modellel kapcsolatos válságról: “Komoly fordulópontot van kibontakozóban most a piacon. Az iparág üzleti modellje eddig gyakran arra irányult, hogy a felvásárolt márkák tovább növekedjenek.” Ezek az tervek azonban egyre kevésbé tarthatók.

A leépítésekkel kapcsolatban megjegyezte: “Ez volt a legnehezebb döntés a vállalkozóként eltöltött 17 évem alatt”. Az elmúlt években dollármilliókat felhajtó és tavaly mintegy 400 milliárd eurós forgalmat elérő cégcsoport vezetője szerint itt az ideje, hogy megpróbáljanak valamit pénzügyi értelemben visszaadni a befektetőiknek, ehhez azonban komoly költségcsökkentésbe kell kezdeniük.

A berlini székhelyű cég az egyik legnagyobb, Amazon beszállítókat és márkákat és felvásárló aggregátor Európában. Hasonló üzleti modellben több száz kisebb-nagyobb cég működik világszerte, amelyek csak az Amazonon belül közel 15 milliárd dolláros forgalmat bonyolítanak. Ezek a cégek kiterjedt logisztikai hálózattal rendelkeznek, amelyen keresztül a kisebb gyártókat és márkákat felvásárolva hatalmas, saját márkaidentitással rendelkező kiskereskedelmi brandeket alakítanak ki.