E-commerce startupból globális óriás: a Berlin Brands Group szárnyalásának története

Berlin Brands Group: egy tradicionális e-commerce óriás szárnyalása

A német e-commerce startup, a Berlin Brands Group mintegy 590 millió eurós, azaz több mint 700 millió dolláros tőkeemelést hajtott végre, és a kockázatitőke-befektetőknek köszönhetően újabb lehetőséget kapott, hogy továbbfejlessze a nemzetközi logisztikai hálózatát.

Peter Chaljawski (forrás: LinkedIn)

A Berling Brands Group (BBG) egyike a legsikeresebb és legnagyobb európai Amazon-viszonteladóknak, részvényeinek többsége pedig még mindig a cégalapító, és vállalatot továbbra is ügyvezetőként irányító Peter Chaljawski kezében van.

A BBG fő profilja a nagy piacterekre beszállító gyártók felvásárlása és e-kereskedelmi márkaként történő bevezetése, amely tevékenységre idén már két körben is sikeresen próbált tőkét kalapozni befektetőktől. Először januárban érkezett a céghez mintegy 302 millió dolláros befektetői pénz, melyet az Egyesült Királyságban és az USÁ-ba gyártó márkák felvásárlására költöttek.

Már akkor is az egyik legnagyobb ilyen profilú cég voltak Európában, az első kört azonban tavasszal követte egy második, 420 millió dolláros tőkebevonás, melyet működési költségekre használtak fel. A mostani tőkeemeléssel pedig már világszerte is az egyik legkomolyabb ilyen jellegű vállalatnak számítanak, többek között Magyarországon ők üzemeltetik az Európa-szerte ismert, műszaki cikkekkel foglalkozó Electronic.Star webáruházat.

A cég a tervek szerint nem csupán újabb beszállítók és márkák felvásárlására költi majd a meglehetősen nagy összegű beáramló tőkét, de globális ellátási láncának illetve logisztikai infrastruktúrájának bővítésére, valamint a technológia fejlesztésére is jelentős összegeket szánnak majd belőle.

A vállalat értéke ezzel a befektetői körrel az iparági elemzők szerint így már 1,75 milliárd dollár körül alakul, és immár közel 3,700 különböző terméket és 14 márkát tudhat portfóliójában. A korábban említett Peter Chaljawski a cég megalapítása előtt DJ-ként tevékenykedett, de mára már olyan márkákat tud magáénak, mint a konyhai eszközöket forgalmazó Klarstein, a hifi kellékeket gyártó Auna, a Capital Sports vagy éppen a kertészeti termékeket gyártó Blumfeldt.

A BBG világszerte közel 1,5 milliárd vevőt ér el mintegy 100 csatornán keresztül, és jelenleg 28 országban van jelen saját képviselettel. A cégalapító eredetileg csak a saját maga által fejlesztett audióeszközöket kívánta piacra dobta az Amazonon, de mára már mind Európában, Ázsiában és az Egyesült Államokban is megkerülhetetlen lett az óriáscég piacterein.

A jelenlegi tőkeemelés a Bain Capital befektetői alap jóvoltából valósult meg, amellyel egyidőben a cég új globális célokat tűzött ki maga elé. A Bain Capital a 700 millió dolláros befektetés mellett egyben kivásárolta a korábban 300 milliót befektető Ardian alapkezelőt is, erről a vételi összegről azonban még nem adtak pontos tájékoztatást.

A BBG üzleti modellje egy meglepően hagyományos kereskedelmi történet: észrevette a termékdiverzifikációban rejlő lehetőségeket és ki is használta azokat. Az időközben felvásárolt márkák, melyeket az ismeretlenség homályából technológiai- és marketingeszközökkel felhízlaltak, komoly szereplővé léptek elő a világpiacon.

Ahogy a Bain Capital részéről Miray Topay egy sajtóközleményben megfogalmazta“A BBG egyre meghatározóbb szereplő a termékpiacokon. Képességük arra, hogy rendkívül hatékony e-commerce rendszerük segítségével felfejlesszenek márkákat, biztosíték arra, hogy hatalmas növekedési potenciál rejlik még bennük ebben az egyre csak gyarapodó környezetben.“

Az alapkezelőnél külön kiemelték, hogy szeretnek együtt dolgozni még az alapítók által menedzselt startupokkal, így különösen nagy reményeket fűznek Peter Chaljawski csapatához, amely globális vezetővé szeretne válni kiskereskedelmi e-commerce szektorban.

A jelenleg is Berlinben élő, a Berlin Brands Groupot 16 éve létrehozó egykori DJ egyébként meglehetősen konkrét elképzelésekkel rendelkezik arról, hogyan kell egy e-commerce brandet felépíteni. Ahogy egy korábbi tőkeemelés kapcsán adott interjúban kifejtette: “A BBG-nek van egy sajátos elképzelése arról, hogyan lehet egy frissen felvásárolt brandből nagyon gyorsan elárasztani a fogyasztókat. A platformunk segítségével egy, szinte teljesen automatizált eljárás keretében, maximum 8 héten belül 100 különböző csatornán keresztül kezdjük el árusítani a termékeket. Ez alatt a nyolc hét alatt a fordítástól a tartalomfejlesztésig, az engedélyezéstől az árak beállításáig mindent el tudunk intézni, melyek később aztán valós időben módosíthatóak.”

mm
Jóbi Attila

Onlinemarketing-menedzser, újságíró, médiamenedzser és tartalomipari beszállító.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!