Hamarosan átveheti a vezetést Németország az európai e-kereskedelmi piacon

Európa

Az Egyesült Királyság, Németország, Franciaország és Olaszország termelte a teljes európai e-kereskedelmi bevétel 60 százalékát 2021-ben. A britek jelenleg, a Brexit után is vezető szerepet töltenek be Európában az e-kereskedelemben, Németország azonban várhatóan 2025-re átveszi a vezető pozíciót – írja az Ecommerce News.

Az európai e-kereskedelem folyamatos növekedést produkált az elmúlt években, különösen a koronavírus-járvány óta. A Statista által közzétett legutóbbi adatok szerint az európai kontinens teljes kiskereskedelmi forgalmának egyre nagyobb részét az online értékesítés teszi ki. 2021-ben ez az arány 19 százalék volt Közép- és Nyugat-Európában, ami 6 százalékos növekedést jelent a járvány előtti 2019-hez képest.

A legerősebb négyes

2020-ban az Egyesült Királyság generálta az összes, Európán belüli e-kereskedelmi bevétel 21 százalékát, őket pedig Németország követi 19 százalékkal. Franciaország a teljes e-kereskedelmi bevétel 13 százalékát termelte, és Olaszország 6%-os részesedését is ideszámolva ez a négy ország adta a teljes európai e-kereskedelmi bevétel összesen 59%-át 2020-ban. 2021-ben ez kissé tovább erősödött: ebben az évben 60 százalékos részesedést produkáltak.

„Bár a kisebb országok egyre nagyobb teret hódítanak, az európai e-kereskedelem általános helyzete az előrejelzések szerint stabil marad a következő néhány évben. Nagy-Britannia, Németország és Franciaország az előrejelzések szerint 2025-re stagnálni fog, vagy akár 1-3 százalékpontot veszíthet is a részesedéséből, és a kisebb országok ennek megfelelően fel fognak zárkózni.” – jósolja a Statista.

Jönnek fel a németek

2025-re az elemzőcég szakértői szerint Németország megelőzi a briteket, és a teljes e-kereskedelmi bevétel 19 százalékát adja majd az Egyesült Királyság 18 százalékával szemben, Franciaország pedig 12% körül fog teljesíteni. Az európai e-kereskedelem teljes bevétele 2025-re várhatóan megduplázódik: a 2020-as 492 milliárd eurós összbevételéhez képest 2025-re 1,020 milliárd euróra növekszik.

mm
Buzás Attila

Újságíró, e-kereskedelmi szakértő, a Kosárérték magazin főszerkesztője

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!