Idén már 445 akciós kupont lehetett elérni a Glamour-napok alkalmából. Van olyan cég, amelyik egyértelmű sikerként könyveli el az akciót, de van, aki a kuponos vásárlás kereskedelmi veszélyeire hívja fel a figyelmet.

13 éve létezik a Glamour-napok akció, amelyet minden évben kétszer szerveznek meg. Mára a boltok mellett az online webáruházak is szép számmal képviseltetik magukat. Arra voltunk kíváncsiak, mekkora sikerként élik meg a vállalkozások az akciós napokat.

A Libri és a Bookline számára egyértelmű siker volt az akció. „Elégedettek vagyunk, nagyon pozitív tapasztalataink vannak. A Libri évek óta részt vesz az akcióban, és mind a bolthálózat, mind a libri.hu webáruház nagyon jól teljesít, online sikerült megdupláznunk a tavaly őszi eredményeinket. Idén első alkalommal a bookline.hu is részt vett a Glamour-napokon, itt nem voltak korábbi tapasztalatok, de az itt generált vásárlások száma is a várakozásainkon felül volt” – mondta Hamza Gábor Madocsa, a Libri-Bookline Zrt. üzletfejlesztési és online kereskedelmi igazgatója. Hozzátette: a webáruházakban jelentős forgalomnövekedést tapasztaltak, a felhasznált kuponok beváltása 83%-al nőtt, a forgalom pedig 90%-al volt magasabb idén. A Bookline esetén a libri.hu oldallal szinte majdnem szám szerint megegyező forgalmat bonyolítottak.

A két vállalkozás adatainak összehasonlítása azért is érdekes lehet, mert a Libri kiterjedt bolthálózattal rendelkezik, így egy erős offline brand-nek számít, míg a Bookline esetén fordított a helyzet: ott egy nagyon erős online jelenlét kiépítését követően nyitottak boltot, így természetesen itt sokkal jelentősebb az online forgalom.

Hamza Gábor Madocsa elárulta azt is, hogy idén még a Black Friday-re is készülnek, óriási kedvezmények várhatók akkor is.

Nem minden vállalkozás elégedett ugyanakkor maradéktalanul a Glamour-napokkal. Egy névtelenséget kérő, ismert divatmárka képviselője szerint az akciós napok akár tönkre is vághatják egy cég forgalmát. „Egyszer vettünk csak részt a Glamour-napokban. Ahogy megjelent az újság, az akció előtti hónapban, gyakorlatilag leállt a forgalmunk, mindenki a Glamour-napokat várta. A négy-öt akciós napból, ha a nulladik napot is beleszámítjuk, az első és a második volt erős, ez a két nap egy átlagos hónap forgalmát hozta. Majd ezt követően ismét leállt a forgalom, a vásárlók várják a következő akciókat, hiszen novemberben lesznek még Joy-napok és Black Friday is, majd kezdődnek a karácsony előtti akciók” – mesélte az e-kereskedelmi menedzser. Épp ezért ez a márka idén már nem képviseltette magát a Glamour-napokon. Ugyanakkor úgy látják, az akciókból nem lehet kimaradni, mert a vásárlók megszokták és keresik ezeket a lehetőségeket. Az említett cég ezért saját akciós napokat tartott a Glamour-napokkal egyidőben, de ezt csak néhány nappal előbb kezdték promotálni annak érdekében, hogy ne csökkenjen hosszú időre a forgalmuk.

„A vásárlók már nem csupán azonnal akarnak mindent, de akciósan is. Az árazásba pedig bele kell kalkulálnunk, hogy a legtöbb termékünket akciósan fogjuk tudni értékesíteni” – mondta.