“Kétlem, hogy az e-kereskedelem valaha is uralni fogja a kiskereskedelmet ebben az országban. Ma olyan 10 százalék körüli a részesedése, de meddig növekedhet még tovább? Talán 50 százalékig? Azt is kétlem.” Nagyjából így hangzik Fred Smith a FedEx amerikai szállítmányozási óriáscég vezérigazgatójának pár napja elhangzott nyilatkozata annak kapcsán, hogy sok befektető szerint az Amazon teljesen szétszakíthatja az amerikai kiskereskedelmi piacot.

Smith szerint a piacok fejlődési törvényei sokkal összetettebbek és ellentmondásosabbak, mint azt a legtöbben képzelik. Szerinte egyre jellemzőbb folyamat lesz, hogy a webshopok fizikailag is létező, “brick-and-mortar” boltokat nyitnak, az áruházak pedig online értékesítésbe kezdenek.

A kereskedőknek rugalmasnak és alkalmazkodónak kell lenniük, különben nem tudnak reagálni a piacok gyors változásaira és fejlődésére. Beszélt arról is, hogy az Amazon a Whole Foods felvásárlásával nem fog forradalmat kirobbantani, legalábbis ő nem látja ennek jeleit. Szerinte az e-kereskedelemben mindenki próbálkozik, keresi a fejlődés lehetőségeit, de a nap végén minden racionalizálódni fog a piacokon.