EU: újabb lépések az egységes e-kereskedelmi ÁFA felé

EU: újabb lépések az egységes e-kereskedelmi ÁFA felé

Az Európai Bizottság már egy ideje olyan akcióterven dolgozik, amelynek célja az egységes ÁFA bevezetése az e-kereskedelemben az EU területén. Ennek első lépéseként az Európa Parlament november 30-án véleményezte, a december 5-én pedig a Gazdasági és Pénzügyi Bizottság elfogadta a VAT Digital Single Market Package néven ismert intézkedéscsomagot. Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a csomag célja, hogy megkönnyítse a határokon átnyúló e-kereskedelmet, megakadályozza az ÁFA-visszaéléseket, egyenlő esélyeket teremtsen a tagállamok vállalkozásai és online publikációi számára. Az új adószabályok 2019-től és 2021-től lépcsőzetesen lépnek hatályba.

Mindennek hatására az Ecommerce Europe, az európai e-kereskedelmi szövetség március elején adózás és ÁFA témában új munkacsoportot hozott létre, hogy segítse a felkészülést a változásokra, továbbá lobbizzon a további intézkedésekkel kapcsolatban.

Az Európai Bizottság a már említett akcióterv második lépéseként január 18-án két új javaslatot terjesztett elő: egyet az ÁFA mértékéről, egyet pedig a kisvállalkozásoknak szóló speciális modellről. Az első dokumentum nagyobb rugalmasságot biztosít az egyes tagállamoknak azt illetően, hogy különféle termékkörökre eltérő ÁFA-sávokat állapítsanak meg. A második pedig egyszerűsíti a szabályokat a kisvállalkozások számára annak érdekében, hogy csökkentse a megfelelés költségét. A javaslat többek között kiterjesztené az ÁFA-mentességet azokra a kisvállalkozásokra, amelyeket más tagállamban alapítottak, hogy az üzleti tevékenység helyén élvezhessék az ÁFA-mentesség előnyeit. Ezeket a dokumentumokat az Ecommerce Europe új munkacsoportja március 1-jei ülésén már véleményezte.

A Politico információi szerint az Európai Bizottság újabb előterjesztéssel jelentkezik márciusban, amelynek célja egyes cégek – konkrétan a globális digitális óriásvállalatok – megadóztatása, rövid távon, alacsony adókulccsal. A lap által megszerzett dokumentum szerint az adó mértéke 1, illetve 5 százalék lesz. Az Ecommerce Europe megvizsgálta a Politico által közölt javaslatot, és arra jutott, hogy a tervezet jelenlegi formájában potenciális problémákat vethet fel az európai kereskedők számára, és észrevételeiről tájékoztatta az érintett döntéshozókat.

Ha hasznosnak találtad, oszd meg másokkal is!
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
mm
Juhász György

A Kosárérték főszerkesztője, a Tartalomgyár egyik alapítója. Húsz évet dolgozott médiában, többek között az Origo.hu főszerkesztő-helyetteseként és a Ringier Kiadó online divíziójának vezetőjeként.

Üzenet a szerzőnek

Kérdésed van?
Hozzászólnál?

Vedd fel a kapcsolatot a szerzővel, várjuk az üzenetedet!