A világ legnagyobb forgalmú webáruháza júliusban szokta megrendezni a szuperakciós napját, ám az idei Amazon Prime Day valószínűleg 3 hónappal később, októberben lesz – tudta meg a CNBC.
Az amerikai hírportál az információt egy, az Amazon által a partnereknek küldött e-mailre alapozza, amelyben a korábbi, szeptemberre halasztott időponthoz képest még egy hónap csúszást említ. Hivatalosan nem történt bejelentés a dátumot illetően, illetve a hírportál kérdésére a cég szóvivője sem adott további információt, de természetesen elindultak a találgatások. “A végleges dátumot közzétesszük, amikor majd közeledünk az eseményhez” – áll az e-mailben.
A Techradar.com okfejtése szerint az akciós nap – ami valójában 2 napon át szokott tartani – valószínűleg október 5-én vagy 12-én kezdődik majd, mert az eddigi alkalmakkor mindig hétfőre esett az indulás, és a feltételezett eredeti dátumhoz, vagyis a július 13-ához képest ezek a dátumok a legvalószínűbbek. Azt is elképzelhetőnek tartják, hogy országonként vagy térségenként más időpontokban lesz az akció attól függően, hogy az adott térségben milyen a piaci helyzet.
A halasztás oka természetesen a koronavírus-járvány, amely – főként az Egyesült Államokban, de számos más országban továbbra is – erős hatással van az emberek hétköznapjaira, bevételeire és vásárlási hajlandóságára. Persze ez a kereskedőket is negatívan érinti, amire reagálva az Amazon próbálkozott júniusban egy divatholmikat érintő akcióval “Big Style Sale” néven, illetve a szokásos nyári akció, az “Amazon Summer Sale” is valószínűleg még júliusban megkezdődik.
Problémát jelent a logisztikai részleg túlterheltsége is, hiszen a járványhelyzet miatt extrém módon megnőtt az online rendelések száma, és mivel az enyhülés után a megbetegedések újabb hulláma látszik felerősödni az Államokban, ez további kihívások elé állítja a céget. Márpedig a gyártók nem szeretnének várni a következő Black Fridayre vagy Cyber Mondayre ebben az amúgy is nehéz helyzetben.
A tavalyi Prime Day egyébként a cég történetének legsikeresebb akciója volt, amelyen 175 millió terméket értékesítettek világszerte, és amely több bevételt produkált, mint a Black Friday és a Cyber Monday együttvéve. Így érthető, hogy nagy várakozások övezik az idei akció időpontját is, mind kereskedői, mind pedig vásárlói részről.